Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"ТУК": Как се крият обороти с информационен бон?

Информационният бон, който идва накрая на хапването и пийването, не е фискален..
Информационният бон, който идва накрая на хапването и пийването, не е фискален..

Нов трик са измислили в заведенията по време на криза - вместо фискален бон, ви носят информационен. Вие се информирате, плащате, а приходът от вашата сметка...не се заприходява никъде. И съответно няма как да бъде обложен с данъци.

Националната агенция по приходите назначи проверка по сигнал, подаден от читател на в. "Тук", пише вестникът в последния си брой. Калин Иванов е сигнализирал в редакцията, като е предоставил и получените от него бонове, което е накарало журналистите да се обърнат с конкретни въпроси към НАП, за да разяснят разликата между "информационен", "системен" и "фискален" бон. Както и липсата на коя от тези бележки в заведенията за обществено хранене и търговските вериги е предпоставка за укриване на данъци.

Ето и писмото на г-н Иванов:

"На 15. 08. 2010 г. посетихме ресторант Хепи (Happy) в квартал Младост 3 (до бившата "Аско-Деница"). Хапнахме, пийнахме, както си му е редът и дойде ред да плащаме сметката. Келнерката ни донесе една бележка на която с големи букви пише "Информационен бон" (на снимката вляво). По-надолу има изписан текст: "Моля изисквайте фискален бон при плащане", а под текста пише "Служебен бон".

Платих сметката, но фискален бон, както би следвало да ми издадат, без да си го поисквам, не ми беше издаден. Повиках момичето и му прочетох текста за фискалния бон, при което тя веднага ми донесе такъв.

Ха познайте сега дали всички клиенти искат фискален бон и дали келнерките отразяват всяка сметка?

П.С. - А в Карфур (Carrefour) пък на бележките пише "системен бон", каквото и да значи това."

Ето и светкавичният отговор на Националната агенция по приходите, получен в "Тук" от г-жа Даниела Хитова, старши експерт в дирекция "Комуникации и протокол" на Централно управление на НАП:

"Системен бон може да бъде издаден в 160 търговски обекта в страната, където отчитането на оборотите става чрез интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност. Тази система регистрира продажбите аналогично на касовите апарати и е в постоянна връзка с териториалните дирекции на НАП. Чрез автоматизираната система обектите подават ежедневно в приходната агенция отчетите на оборотите си.

До момента такива интегрирани автоматизирани системи имат 10 големи фирми в страната. Дружествата, които отчитат дневните си обороти по този начин, са METRO KEШ & KERI, БИЛЛА, КАРФУР, ПЕНИ МАРКЕТ и ХИЛТЪН, а също ШЕРАТОН СОФИЯ БАЛКАН, ГРАНД ХОТЕЛ СОФИЯ, „В и К" - Варна, ХОЛИДЕЙ ИНН, КЕМПИНСКИ ХОТЕЛ ЗОГРАФСКИ.

При всяко плащане на друго място, извън цитираните търговски обекти, клиентите трябва да получават фискален бон. Той се издава задължително в момента на продажбата и не е необходимо клиентът да го изисква.

Служебният бон няма счетоводна стойност. Както е записано в много от случаите върху него, той е информационен бон и единственото му предназначение е да се ползва за служебни цели на фирмата. Ако срещу платената от клиента сума той получи служебен бон, а не фискален бон, това е сигурен знак, че във въпросния търговски обект се укрива оборот.

По сигнала на вестник "Тук" е назначена проверка."

 

Най-четените