Ще махат автоматичното подновяване на договори за мобилни услуги | webcafe.bg
newscafe

Договорите за GSM - без автоматично подновяване

Webcafe.bg 12.01.2011, 11:02 (обновена 12.01.2011, 11:36)
Веселин Божков

Снимка: © БГНЕС

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) ще предложи да отпадне клаузата за автоматично подновяване на договорите с мобилните оператори, съобщи нейният председател Веселин Божков

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) ще предложи да отпадне клаузата за автоматично подновяване на договорите с мобилните оператори, съобщи нейният председател Веселин Божков.

"Комисията за регулиране на съобщенията сезира Комисията за защита на потребителите и клаузите за автоматично подновяване на договора отпаднаха от обхвата на общите условия на операторите и към настоящия момент те се съдържат само в индивидуалните договори", каза в интервю за агенция "Фокус" шефът на КРС Веселин Божков.

Той уточнява, че КРС не притежава законови правомощия да осъществява контрол по отношение на конкретното съдържание на индивидуалните договори за предоставяне на услугите. Това важи и по отношение на клаузите, свързани с основанията за прекратяване на договорите, както и случаите, в които се дължи неустойка.

По думите на Божков с компетентност за намеса по отношение действието и съответно - прекратяването на даден договор, разполага съответният български съд.

"Другият държавен орган, който съобразно своите правомощия може да окаже съдействие, е Комисията за защита на потребителите", напомни шефът на КРС.

Междувременно Комисията за защита на потребителите съобщи, че започва проверка на "М-Тел"  заради зачестили жалби на клиенти.

Според комисията хората най-често се жалват, че не могат месеци наред да проверят сметките си и оставащите си минути.

Клиентите обвиняват мобилния оператор и че не издава данъчни фактури в посочения срок, което води до двойно оскъпяване на задълженията им.

Много от тях смятат, че сметките им се надписват. След като част от потребителите поискали да им бъдат прекратени договорите без да плащат неустойки, операторът отказал да направи това.

По технически причини компанията не може да активира и част от услугите на абонатите си, включително "кредитен лимит", но ги кара да плащат за тях, оплакват се те.

В проверката ще вземат участие представители на Комисията за регулиране на съобщенията. Ако проверките покажат нарушения, ще бъдат наложени санкции на мобилния оператор.

Oще: gsm  жалби  кзп  крс  мобилни оператори  м-тел  потребители 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 06.01.2011, 16:26

2 Iskren Arabadzhiev | 12.01.201115:07

Оригиналът на статията: http://www.focus-news.net/?id=f16822
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.01.2011, 16:36

1 Valeri Marinov | 12.01.201114:36

"Клиентите обвиняват мобилния оператор и че не издава данъчни фактури в посочения срок, което води до двойно оскъпяване на задълженията им."
как точно пресрочването със седмица или две води до ДВОЙНО ОСКЪПЯВАНЕ на задълженията им?!?!
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани