Еврокомисията е одобрила финансирането на строителството на автомагистрала "Тракия" | webcafe.bg
newscafe

Брюксел ни дава 200 млн. евро за магистрала "Тракия"

Webcafe.bg 21.12.2010, 12:58 (обновена 21.12.2010, 13:36)
бойко борисов

Снимка: © БГНЕС

Тройната коалиция не направи нищо за магистрала "Тракия", по една единствена причина - не се разбраха за комисионите, заяви премиерът Бойко Борисов

Европейската комисия е одобрила апликационната форма за магистрала "Тракия" на стойност 250 млн. евро, съобщи днес премиерът Бойко Борисов, който е посещение в Ливан. Завършването на аутобана ще струва 250 милиона евро, като 20 на сто се осигуряват от държавния бюджет, а 80% ще се финансират от Кохезионния фонд на ЕС.

Строителството на "Тракия" започна през през май със собствени средства и без да се чака одобрението на Брюксел.

"Не трябва да имаме къса памет, че през 2002-а искаха да направят магистрала "Тракия" платена с бариери от парите на българските данъкоплатци. Цената тогава беше 550 милиона евро, милиард и сто милиона лева, грубо казано, трябваше да излязат от джобовете на българския данокъплатец, а след това да сложат бариери и да се взима такса", заяви премиерът.

"...Тройната коалиция обяви, че 350 милиона евро ще струва "Тракия", но, разбира се, не направи нищо по една единствена причина - не се разбраха за комисионите. Нещо, което аплодира Европейската комисия, е, че първо - нашето правителство работи много по-прозрачно и намали с 200 милиона лева цената на автомагистрала "Тракия".

От тези икономисани пари, 60 млн. евро бяха насочени за доизграждането на метрото в София. Останалите се предлага за магистралата до Калотина, която е част от аутобана София-Ниш.

Премиерът Борисов се надява през 2011-а българите да отидат на морето по все още незавършения аутобан, но през септември 2012-а да се върнат от Бургас по изцяло завършената магистрала.

Борисов заяви, че на 15 януари в България ще пристигне президентът на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Той смята, че началото на строежа на лот 1 и лот 4 на "Струма" може да започне през пролетта или лятото догодина.

ЕИБ отпусна заем от 700 млн. евро на България за съфинаниране на големите инфраструктурни проекти, изпълнявани по оперативните програми. Освен това се договаря и създаване на проектна компания, в която ще участват експерти на ЕИБ, ЕБВР и Световната банка, които ще поемат управлението на пътните проекти, за да ги ускорят.

60 млн. евро бяха пренасочени за доизграждането на метрото в София. Останалите се предлага да отидат за магистралата до Калотина.

Oще: бойко борисов  еиб  ек  кохезионен фонд  магистрала  строителство  струма  тракия 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 04.07.2010, 13:10

3 чичо | 22.12.201008:35

Антоне, забравяш нещо много важно - Българинът е гладен, двайсе години работи за мизерни заплати, а плаща европейски цени. Бълга рина го грабят и мародерстват, за това му е писнало и иска да изчепи. Значи, ако не тлъгне, казват безинициативен, ако тръгне пак кусури му връзват. Ако имаше достатъчно работа и достойно заплащане, никой няма да хукне! Най напред ни унищожиха поминъка, после ни обезкръвиха, медицината и образованието са все по-зле. Много съм скептичен за бъдещето на България и 90% от българите. Прословутата ефективност на труда и зависимостта на заплатите от нея. Представете си едно предприятие от хранителната промишленост, примерно правят месни продукти. Всичките са съвременни, с машини внесени от Германия, Австрия и т.н. Нямат проблем с цените и реализацията, технологичнте разходи са като в Германия, цените и те, данъците по-малки. Защо тогава собствениците не плащат като в Германия на персонала, който също е оптимизиран? Ще ни пуснат в Шенген, когато тук се работи и се заплаща труда както там!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.10.2010, 00:35

2 Anton Andonov | 22.12.201002:47

Аз ще ти обесня, понеже очевидно не ти се отдава да мислиш. За да можеш да разсъждаваш, трябва да знаеш. За да знаеш, трябва да учиш. Ако не си учил, горко ти! В Шенген и господ да дойде, няма да ни приемат. Първо, заради високата престъпност, корупция и нефункционираща съдебна система. Второ, всеки ще си опакова куфара и ще тръгне да иска да работи, другаде но не и тук. Куцо, сакато, образовано, просто, тъпо, умно, с език, без език, ще ходи да се пробва. Защото, българина не е умен, ама е с огромно самочувствие. Бай ти Ганя, искал ШЕНГЕН. След 200г., когато ЕС няма да съществува вече, може.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.10.2010, 20:02

1 азът | 21.12.201019:18

Е сега боцко да излезе и да обясни защо не ни искат в Шенген....
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани