Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Картел от социолози и контранаблюдатели за вота?

Картел от социолози и контранаблюдатели за вота?

Картел от социологически агенции се опитва да откаже хората да гласуват на европейските избори на 25 май, обяви социологът Антоний Гълъбов пред БНР.

„Това е картел, който функционира през няколко социологически агенции и който има различни измерения от социологията. Политическите партии и присъдружните им организации имат какво да пазят, защото част от тях ще трябва да отстъпят на тези избори", допълни той.

В последните седмици все повече социолози дават приблизително равен брой гласове на ГЕРБ и БСП, но партията на проектополитика „България без цензура" вече се очертава като четвърта сила на вота, спечелвайки не един, а два мандата в новия Европейски парламент.

„Политиците продължават да полагат усилия да отказват хората от участието си в изборите", коментира Гълъбов.

Според него държавата не може да защити хората от политическия елит, който всячески се опитва да задържи властта. Гълъбов даде с аферата за контролиран вот в Бобов дол, разкрита от Нова телевизия, за която ЦИК така и намери кого да накаже.

В изборите ще участват и над 50 000 регистрирани наблюдатели от над 32 организации. Според Антоанета Цонева от Института за развитие на публичната среда това поставя независимостта на много от тях под съмнение, тъй като за предишния вот броят им е бил 14 000.

Пред Дарик тя коментира, че част от тези хора ще се опитат да създадат напрежение около изборния процес с непрекъснати сигнали към медиите за нарушения за отклоняване на вниманието на институциите и избирателите.

"Имаме организации, директно свързани с участници. Рисковете са в това твърде много хора да се струпват на определени места в изборните помещения, като се представят за наблюдатели, други са застъпници и т.н.", поясни Цонева.

Междувременно PR експертът Деница Сачева изтъкна пред БНР, че за тези избори има кампания за отвращаване на хората от гласуването.

На фона на останалите кампании в страните от ЕС, българската политическа кампания и комуникациите са много тъжни, тягостни, с хора в нищета и бедност.

„Големият проблем за мен и този път беше, че не се работеше за хората, които няма да продават гласа си, не се работеше за хората, които няма да гласуват", допълни Сачева.

 

Най-четените