От лятото - без маршрутки в София | webcafe.bg
newscafe

От лятото - без маршрутки в София

Webcafe.bg
18.02.2011, 11:00 (обновена 18.02.2011, 12:05)
разкопки, метро

Заради пускането на метрото от "Младост" до "Обеля" се получил силен отлив на пътници от маршрутките...

Договорите на шестте фирми, които превозват по 29 маршрутни линии в София, изтичат през лятото и няма да бъдат подновявани, съобщи "24 часа".

Причината е отливът на пътници заради пускането на метрото от "Младост" до "Обеля".

Транспортната схема на столицата предвижда маршрутките да бъдат заменени с малки автобуси, които ще свързват кварталите с метростанциите и с по-натоварените линии на градския транспорт, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов пред изданието.

Все още не е ясно дали общината ще обслужва тези линии или ще бъде обявен конкурс. На "Московска" 33 обмислят идеята хората да могат да пътуват на цената на един билет с вътрешнокварталния транспорт и с метрото.

Според общински съветници по този начин повече столичани ще предпочетат градския транспорт пред личните си автомобили -  и така ще се облекчи малко трафикът в центъра и проблемите с паркирането.

В момента линиите на маршрутните таксита се държат от фирмите ЕГ-6 ООД, ЕТ "Сиси-Т", "Карина СПС", "Борекс транс", "Ант Фарма" ООД и "Сева транс". Именно по настояване на фирмите вече са закрити няколко линии заради отлив на пътници.

Отчитат подобрение в градския транспорт в столицата

Междувременно стана ясно, че се отчита подобрение в движението на градския транспорт след проверките за неправилно шофиране в буслентите, извършвани тази седмица в София съвместно от Центъра за градска мобилност и Пътна полиция.

По БНР днес инспектор Стефан Радев от Пътна полиция съобщи, че засега в София са съставени общо 27 акта за установяване на административно нарушение, но не само за нарушение на водачите по буслентите. Всеобщото мнение е, че има подобрение на движението по разписанието на градски транспорт.

Наблюденията са такива, че по принцип намаляват нарушенията на водачите, стараят се хората, има значение и камерите,където са въведени за видеонаблюдение, посочи Радев.

Сериозен проблем е неправилното спиране и паркиране на спирките на градския транспорт, допълни Красимир Кръстев от Центъра за градска мобилност.

"Спазването на буслентите по Цариградско, "Даниел Николаев" и бул. "Сливница" може да се каже, че на едно 80% вече самите водачи на леките автомобили се спазва. По-големият проблем се оказва самите спирки на градския транспорт, спиране и паркиране на самите коли, които страшно много затрудняват и пътниците и движението на градския транспорт", заяви Кръстев.

Oще: билет  маршрутки  метро  пътници  софия  цена 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 26.02.2013, 11:09

6 Radi Koleva | 10.07.201300:33

Нищо няма да спадне - автобусите(113 и други ) са гнусни , мърляви ,и миризливи но затова пък раздрънкани и животозастрашаващи . Никой няма да ги предпочете пред автомобила си , дори и да му струва повече.....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.09.2010, 20:19

5 Станислав Костов | 19.02.201111:09

Поредната глупост.Вместо да позатегнат контТрола, и да премахнат част от лините, те бият тъпана че закриват всичко.Но спокойно народе, това управление (както на София така и на държавата) има свойството да си промения решенията няколко пъти преди да ги е взело още дори Намига
Много ми е интересно какво ще правят тези които ходят на работа от близкките села до София, май се връщаме в най дивите времена на соца. Чуди се
Най вероятно ще яхнат колите си, не дай боже конете си..
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.02.2011, 10:57

4 kalinka | 19.02.201111:07

Е как да махнат спирките на градския транспорт бе, защо говориш глупости?! Чуди се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.01.2011, 14:29

3 streetwolf | 18.02.201114:49

"По-големият проблем се оказва самите спирки на градския транспорт".
ми махнете ги, бе! и решаваме генерално въпроса. олигофрени.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.08.2010, 16:05

2 Svetla Encheva | 18.02.201112:33

Маршрутките си имат много кусури, но хората ги използват поради несъвършенствата на градския транспорт. Затова не мисля, че е разумно да се спират, преди да им се е осигурила читава алтернатива. Ако първо се спрат и после уж се мисли за удобни алтернативи, това обслужва всъщност... такситата. Както и въвеждането на пределни цени ги обслужва, понеже ще надуят цените. А като няма и маршрутки, няма да останат без клиенти.

Пусто, няма ли да доживеем правителство, което да не кляка под властта на таксиметровите фирми?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.10.2010, 11:52

1 Dimitar Stamboliyski | 18.02.201112:03

Оф, не знам!

Мръсни, често претъпкани, с ароматизирани шоферчета... И все пак, за мен са най-удобната форма на транспорт! Сега, това че повече от половината карат по почти една и съща права (Люлин-Младост) си е въпрос на вътрешнофирмена организация. От друга страна - ще имам още една причина да стегна байка Намига
   

оценка

+0 -0