Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нова телевизия купи "Дарик Уеб" и "Нетинфо"

Поредна голяма сделка в българския уеб
Поредна голяма сделка в българския уеб

"Нова Броудкастинг Груп" придоби 70% от "Дарик Нет" АД, съобщиха от компанията. След финализиране на сделката, тя ще стане собственик на две големи онлайн медийни групи - тази на "Дарик Уеб", както и придобитата по-рано през годината "Нетинфо" АД.

Активите на компанията "Нова Броудкастинг Груп" ще включват популярните платформи за видео обмен и видео съдържание VBOX 7 и Nova Play, имейл платформата abv.bg, сайтовете за новини Vesti.bg, DarikNews.bg, NovaNews.bg и сайтовете за спортни новини Sportni.bg и Gong.bg.

Уебсайтовете на "Дарик" и "Нетинфо" са отбелязали над 750 милиона импресии средно месечно в периода април-юни 2013 г.

„Искрено вярвам, че с тази стъпка "Дарик Уеб" ще затвърди позицията си на онлайн пазара у нас, като в същото време ще има възможността да навлезе на нови територии. Ще съчетаем опита на голяма международна компания като MTG с водещата позиция на "Дарик" на местния пазар”, заяви основателят на компанията Христо Христов, който ще бъде изпълнителен директор на новото обединение.

„Потребителите ще разполагат с най-добрия продукт на пазара, а рекламодателите - с най-голямото портфолио от сайтове в страната, което ще позволи реализирането на решения, които до момента родният ни пазар не е виждал. Бъдещето на медиите е в синергията на съдържанието между различните платформи”, сподели собственикът на "Дарик Радио" и "Дарик Уеб" Радосвет Радев.

Изпълнителният директор на "Нова" Диде Щосел коментира, че няма търпение да започне съвместна работа с екипа на "Дарик". Сделката ще бъде финализирана в края на септември и подлежи на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

Поредно окрупняване в български уеб

На този етап няма информация за цената по сделката, но в края на април „Дарик Уеб" купи „Нетинфо" от финландците „Санома Груп" за около 17 млн. лева. Тогава един от конкурентите им за медийната група беше именно "Нова".

Друг от участниците в наддаването беше „Инвестор.БГ", която на свой ред беше закупена през борсата от свързваната с холдинга „Химимпорт" Bulgaria On Air за 16 млн. лева.

Около седмица по-късно стана факт и третата голяма сделка на онлайн пазара у нас. „Уеб Медия Груп" беше купена през борсата от рекламния бос Красен Кралев за малко под 1.5 млн. лв. Чрез "Алтернатив Медия Груп" ЕООД Кралев развива веригата „Утре" с множество регионални новинарски сайтове.

До този момент „Нова Броудкастинг Груп" имаше относително слабо присъствие в онлайн пространството, като платформите Nova Play и Novanews.bg бяха тясно свързани с основната телевизия на компанията.

 

Най-четените