Влак се преобърна заради кражба по релсите | webcafe.bg
newscafe

Влак се преобърна заради кражба по релсите

Webcafe.bg
18.01.2014, 10:53 (обновена 18.01.2014, 17:54)
Влак

Снимка: © Явор Николов

Товарен влак се е преобърнал в междугарието на Яна и Мусачево заради откраднати скрепителни елементи на железния път, съобщи Фокус. За щастие, няма загинали.

Машинистите извадили късмет, тъй като локомотивът спрял да се влачи съвсем малко, преди да се удари в метален стълб. По първоначални оценки, нанесените щети са за поне 200 000 лева.

Тежкият инцидент е станал около 22:46 часа на 17 януари. Тогава седем празни цистерни и дизелов локомотив са дерайлирали и след това са се преобърнали. Товарен влак № 20697 се е състоял от общо осемнадесет вагона. По първоначални данни, причината за излизането на машината от релсите е кражба на скрепителни материали от железния път в рамките на 150-200 метра.

Терористичен акт

Това е чист терористичен акт, за мен, това е опит за убийство на двамата машинисти. Това каза Данаил Папазов – министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, пред журналисти на мястото на инцидента. По думите му, в момента се налага да се извършва спасителна акция: Трасето около линията трябва да се валира. Локомотивът е около 120 тона и минимум два крана ще участват в операцията по вдигане на дерайлиралите машини. След това следва разчистване и отново реновиране.

„Непрекъснато се крадат разни материали от линиите, което води до много щети. Министерство на транспорта, разбира се, че ще помогне, тъй като НКЖИ е наше предприятие, което е в състава на Министерство на транспорта, и ние всячески ще съдействаме.

Ами ако цистерните не бяха празни?

Шефът на НКЖИ инв. Милчо Ламбрев обясни, че товарният влак е заминал преди три дни за гара „Кремиковци”, с цистерни, пълни с газ. Там е разтоварил и на връщане е дерайлирал. Той посочи, че поради откраднатите елементи и високата скорост, с която минава влакът, линията се е отделила, както и траверсит, и влакът е дерайлирал.

„Хубавото в тази ситуация е, че цистерните не са били пълни, но ако бяха пълни, не се знае какво щеше да се случи", коментира той. "Това, ако беше един пътнически влак, виждате какви последици можеше да има. Добре, че това е товарен влак и ние до няколко дни ще възстановим движението", посочи инж. Ламбрев.

"Това за пореден път показва, че е крайно време тези актове, които нашите т.нар. "мургави братя", които не спират да ни крадат, да бъдат записани като терористични актове в НК", подчерта той.

На 15 януари вагон от товарен влак дерайлира между гарите Стара Загора и Змейово. В резултат бяха нанесени и повреди по железния път.

Кога ще стане голяма беля?

Проблемът с кражбите ЖП инфраструктура е от години и създава реален риск за живота и здравето на пътниците и служителите на БДЖ, докато се придвижват с така или иначе морално остарелите локомотиви и вагони, които преобладават в родните железници.

В края на 2013 г. главният ревизор по безопаността на НКЖИ инж. Бисер Минчев съобщи, че за 11 месеца компанията е регистрирала 747 кражби на стойност 1 500 000 лв.

Бумът на кражбите е бил през 2010 и 2011 г. През 2010 год. са установени 1 269 кражби на стойност 2 542 247 лв, а през следващата година - 1 127 кражби на стойност 1 862 138 лв.

Ппроблемните райони са: Искър - Биримирци, Подуяне-разпределителна, Перник-разпределителна, Ямбол, Мост - Кърджали, Варна, Плевен и др.

"Кражбите на съоръжения от осигурителната техника и телекомуникациите налагат осигуряването на движението на влаковете да се извършва по нетипичен, авариен начин", посочи инж. Минчев и допълни, че извънредните мерки водят до сериозни закъснения на влаковете.

"Бих искал да подчертая, че освен нанесените материални щети, кражбите водят до застрашаване на сигурността на движение на влаковете и могат да доведат до катастрофа с непредвидими последици", коментира още инж. Бисер Минчев.

Oще: авария  бдж  кражба  мусачево  яна 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 29.11.2012, 20:33

11 Абе | 18.01.201422:29

Ма ще се карате, бре хора? Ей на Бичкията го е казал - "манганови" стомани. Ми те са си техни, още по рождение! Дет се вика - в паспорта са им записани Много щастлив
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

10 Bichkiiata | 18.01.201422:16

60 000 фатмака на територията на Р. България! Завсяка траверса може да се намери един да я пази. Че мисълта ми беше ако се реши тези цигани да бъдат хванати едва ли би представлявало проблем, но според мен се плаща на ушаците да си кютат.

п.п.
Едно време га учих, стигнахме и до мангановите стомани (тез от които са направени релсите), че при тях се забелязва един много интересен феномен, който ги прави предпочитани : механичното натоварване ( например от движещите се в/у тях вагони) ги самозакалява, т.е. е много трудно да бъдат рязани и пробивани.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 00:11

9 dedogo6 | 18.01.201415:42

Джон, ти прочете ли статията ВНИМАТЕЛНО?
Там пише - скрепителни елементи, а не релси.... Чуди се
Ще рече, болтове и гайки, държащи релсите към траверсите.А ако свият комуникационните кабели?С помощта на които се знае къде е влака?
И да , носил съм релса... Идея с още няколко души.
Кажи ми ти сега - циганин или българин ще развие болтовете , и знаейки (българина) че може да стане много голяма беля, ще го направи, или неграмотния и незнаещ (циганина) ще има идея за кво е това дЖелезо....
А стегни се малко!
   

оценка

+4 -0

Регистриран на: 27.02.2012, 16:41

8 Dian Dorev | 18.01.201415:34

Родната полиция.....е заета с охраната на парламента и...рекет по пътищатата. Бесен Бесен Бесен
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 24.05.2011, 21:39

7 John Smith | 18.01.201415:06

Дедо, викаш циганите са виновни. Смее се Ти крал ли си релса бре?
Знаеш ли колко тежи???? А как се реже с ножовка??? А колко кюмур трябва докато я стопиш??? А оня на пункта за вторични суровини, циганин ли е??
Ще ти дам пример:
На едно място имаше казарма. На едни другари им трябваше парцела, казармата се продаде, статута от държавен стана общински, от общински - частен....
Дойде една фирма, загради всичко, вкара 2 машини Хюндай с щипки и за 3 дни измъкна всичкото желязо от панелите.
После дойдоха мангалите с каруците и пообраха къде какво е останало. Малко кабел, бакър, винкели, тел , пирони....българите минават и псуват.
Та питам- що не псуваха тия дето продадоха и бутнаха казармата, ами псуват манго?
Е на тоя въпрос нямам отговор.
   

оценка

+2 -6

Регистриран на: 03.11.2010, 00:11

6 dedogo6 | 18.01.201414:27

Ало , комунягите, да земете да си обуздавате циганския електорат, че следващия път може да има пътнически влак, който вози ваши близки бе!
Ся ше ми образувате дело срещу неизвестен извършител Удивителна за пореден път, и нищо няма да направите.
Моето предложение в случая е - образува се дело срещу ВСИЧКИ мангали около мястото на произшествието, подвеждат се под отговорност, за престъпление срещу ДЪРЖАВАТА, и те сами ще ги изпеят гепачите.
След като се хванат преките извършители - 200 тояги на голо пред парламента, и след това бригада от тука до Варна по жп релсите, под полицейски надзор , пеша, да оформят каменните насипи.Ай ше им еба майката циганска!
Лош или много луд
Тва на кво прилича бе?!А ако в цистерните имаше амоняк?А метан?А и двете?
Живеещите в района нямаше да се събудят повече...
Говнари гадни! Лош или много луд Лош или много луд цензура ядосан
   

оценка

+4 -0

Регистриран на: 24.02.2011, 18:45

5 Georgi Tashev | 18.01.201413:45

Интересно е, че в статията не се споменава най-важното - КОЙ КРАДЕ !!! Държавата защитава циганите като някакъв рядък изчезващ животински вид, а българите страдат от това, но властта си затваря очите, защото циганите и пенсионерите са тези, които избират управляващите. Колко удобно!!! Дано това се случи с пълен влак с политици, но едва ли. Те не ползват БДЖ.
   

оценка

+7 -0

Регистриран на: 23.01.2013, 17:28

4 Христина Илиева | 18.01.201412:21

Мисля, че отдавна трябваше да се затворят пунктовете за вторични суровини...освен крадени материали, не знам някой друг да се е засилил да си предава хартията например.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 02.09.2010, 17:28

3 Rowan | 18.01.201411:56

Някой ден (надявам се) ще се учудя, ако в тази държава не се случи нищо абсурдно до безумие... Дано до тогава не съм приел абсурда за нормалност, та да си помисля, че нещо се е объркало…
   

оценка

+6 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

2 Божидар Гюлмезов | 18.01.201411:34

Трябва разстрел за всеки хванат да краде релси!
   

оценка

+5 -0