Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Скопие намери 2 виновни за трагедията с "Илинден", София - трима

Половин година бе нужна на експертите да подготвят доклада за причината за катастрофата с „Илинден”, както и за вината и отговорността за нея... Снимка: BGNES
Половин година бе нужна на експертите да подготвят доклада за причината за катастрофата с „Илинден”, както и за вината и отговорността за нея...

Трима са виновниците за трагедията с кораба "Илинден" на Охридското езеро, на който намериха смъртта си 15 българи, заяви българският следовател Георги Илиев по бТВ днес. Охридската прокуратура намери само двама за виновни.

Пред македонския съд с обвинения ще се изправят капитанът на корабчето Сотир Филевски и представителят на компанията "Лойд", който е трябвало да проверява сертификата и техническата изправност на плавателните съдове, плаващи по Охридското езеро.

Няма пълно съвпадение между българското и македонското разследване на трагедията с кораба "Илинден", потънал на 200 метра от брега на Охридското езеро. Според Илиев колегите му в Охрид са проточили разследването, което е можело да приключи още през декември м.г.

"Ние сме на по-друго становище от тяхното. Без да имаме всички данни - обвиняемите са трима, според нас", категоричен е следователят. Българското разследване смята, че обвинение за извършени нарушения трябва да бъде повдигнато и на шефа на Капитанията на брега на Охридското езеро.

"Той не е посрещал и изпращал всеки тръгващ кораб от пристанището и не е проверявал товара му, а става въпрос за хора", коментира Георги Илиев.

Българските разследващи са убедени още, че причината за трагедията и потъването на кораба не е само в скъсването на въжето, както твърди македонското разследване. Много кораби са късали въжета, но не са потъвали, смятат българските експерти.

В случая с "Илинден" въжето е било късано неведнъж, което личало от снадките и неправилните свързвания поне на няколко места. От тези данни можело да се направи заключението, че въжето на туристическото корабче е било късано и преди, обобщи следовател Георги Илиев.

 

Най-четените