Протест срещу трамвая през Борисовата градина | webcafe.bg
newscafe

Протест срещу трамвая през Борисовата градина

Webcafe.bg
11.06.2013, 16:06 (обновена 11.06.2013, 16:45)
лозенец

Снимка: © Столична община

Така би трябвало да изглежда новото кръстовище

Задава се пореден екопротест в София - този път срещу плана на Столична община да прокара трамвайна линия през Борисовата градина. Идеята е да се използват старите линии, които в миналото са свързали Дианабад и центъра на София, но това ще стане за сметка на дървета от Борисовата градина, които ще бъдат изсечени.

Според плана на общината линията на трамвай №18 трябва да минава през "Никола Габровски", „Г. М. Димитров" и Борисовата градина. Покрай проекта се прокрадна и слух за спиране на автобус №94, въпреки че от „Московска" 33 отрано увериха, че линията няма да се закрива.

„Трамвайното трасе ще минава по бул. „Драган Цанков" до студентските блокове в края на градчето и няма да навлиза в него. Затова не може да се смята, че той ще измести или спре автобус 94", увери главният архитект на София Петър Диков пред Нова телевизия.

Новата линия е бе предложена заедно с проекта за строеж на естакада в района, за който подробно ви разказахме. Бъдещото трасе, което в крайна сметка бе значително скъсено по план поради недоволството на жителите на Лозенец", ще мине по протежението на бул „П. Яворов" при кръстовището с ул. „Стоян Михайловски". Отдолу ще мине въпросният нов трамвай.

Протестът е насрочен за четвъртък, 13 юни от 18.30 ч. Маршрутът е от кръстовището на Семинарията, Симеоновско шосе, гара Пионер, ул. "Никола Габровски" до бул. "Г. М. Димитров".

Недоволните граждани се организират във Facebook групата "Не на изсичането на Борисовата градина и естакадата на семинарията!". Партийни символи и лозунги няма да бъдат допускани.

Недоволните от проекта твърдят, че ще бъдат изсечени над 550 дървета. Според документите на общината броят им е 91.

Инициатори на събитието са Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, инициативни комитети на гражданите от кварталите Лозенец, Дианабад, Изгрев, Изток, Студентски град и недоволни граждани.

Oще: дървета  естакада  протест  семинария  столична община 


Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 18.03.2011, 09:26

4 explorer | 12.06.201309:43

И аз съм против безмисленото изсичане на дървета, но в случая считам, че е оправдано. Пак ще кажа, че не може един от малкото трилентови пътища в София да става квартална алея и заложник на частни интереси.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 11.05.2010, 18:26

3 Крив Макарон | 12.06.201309:24

Този проект цели да обслужи частните интереси на ГБС и Петър Диков. Той ще бъде излишно скъп и сложен. По бул. "Никола Вапцаров" не се образуват големи задръствания, защото булевардът е широк, пресича сравнително неголямото "Симеоновско шосе", и дори не се налага както по бул. "България" дълго изчакване на светофарите.
Да се качва бул. "Никола Вапцаров" на втори етаж ще бъде скъпо и без особено положителни резултати. Достатъчно би било да се помисли за разширяване единствено на "Симеоновско шосе" покрай Семинарията, защото там се натрупва напрежение.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.08.2011, 10:23

2 Блуждаещ читател | 11.06.201321:30

И какво лошо има в този проект???
Ако се изрине онази клоака на гара Пионер със строителните материали и порутените сгради надолу към КАТ, цената от 100ина дървета е съвсем приемлива. Ако изобщо са и толкова. Как са ги броили е друга тема. Това недоразумение с тези складове там, както и долу пред зоопарка е нещото, за което трябва да се протестира, ако има малко акъл в болните зелени мозъци.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 30.03.2012, 10:23

1 partci | 11.06.201320:19

Аааааааа, ше ви бибипам бичката лелина вече, на всички архитект Диковци, Пърдянки Търлъкови и други такива гении на архитектурната мисъл. Нема такава "държава"! Нема такава селяния!
   

оценка

+1 -1

Най-коментирани