Учени откриха втори код в ДНК | webcafe.bg
newscafe

Учени откриха втори код в ДНК

Webcafe.bg, по БТА 14.12.2013, 12:54 (обновена 14.12.2013, 13:00)
бог, човек,микеланджело

ДНК ползва генетичния код, за да пише едновременно на два отделни езика

Американски учени откриха втори код в ДНК, съдържащ информация, която би трябвало да хвърли нова светлина върху ефекта от генни мутации за здравето и развитието на болести.

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс", предаде Франс прес.

Откакто генетичният код бе дешифриран през 60-те години на миналия век, учените смятаха, че клетъчната ДНК съдържа единствено информация, която е нужна за производството на протеини в организма.

"Оказва се обаче, че геномът ползва генетичния код, за да пише едновременно на два отделни езика - единият позволява да се произведат протеини, а другият контролира генните инструкции", заяви един от ръководителите на изследването д-р Джон Стаматоянопулос от Вашингтонския университет.

Повече от 40 години се смяташе, че промените в ДНК, които засягат генетичния код, влияят единствено върху производството на протеини. Това откритие показва, че ДНК е мощна машина за складиране на информация, допълни ученият.

Двата кода в ДНК са еволюирали заедно. Кодът, който контролира генните инструкции, изглежда допринася за стабилизиране на някои характеристики на протеините и влияе върху начина им на производство.

Откритието ще повлияе върху начина, по който медиците тълкуват генните причини за заболявания и ще хвърли нова светлина върху диагностицирането и лечението им, отбелязват учените.

Oще: геном  днк  код  учени

Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани