Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нима от Benetton не успяха да измислят нещо по-добро

Под натиска на Ватикана от кампанията беше свалена снимка, на която Бенедикт XVI се целува с имама на джамията в Кайро

Както се очакваше новата рекламна кампания на италианската марка облекло Benetton предизвика скандал още преди да бъде представена официално.

Озаглавената UNHATE кампания, чиито банери вчера се появиха в Рим и Милано на принципа на герила маркетинга, се бори срещу омразата, като за целта са използвани фотоколажи с целуващи се световни лидери.

Под натиска на Ватикана от кампанията беше свалена снимка, на която Папа Бенедикт XVI се целува с имама на джамията в Кайро, предава Франс прес.

"Трябва да изразим твърд протест за това недопустимо използване на образа на Светия Отец, манипулиран в рекламна кампания с търговски цели", каза представителят на Ватикана Федерико Ломбарди. Според него действията на Benetton показват сериозна липса на уважение към папата и оскърбяват чувствата на вярващите.

От Benetton изразиха съжаление, че въпросната снимка е наранила толкова силно чувствата на вярващите. Вицепрезидентът Алесандро Бенетон казва, че чрез целувката - най-универсалния символ на любовта, кампанията иска да насърчи толерантността и в международните отношения.

"Това е демонстрация как една реклама може да наруши всички правила, за да привлече внимание с провокации", казва още Ломбарди. Ватикана обмисля как да гарантира защитата на образа на папата.

За свалянето на фотоса с Бенедикт XVI се обяви и лидерът на асоциацията на италианските зрители католици Лука Боргомео: "Нима от Benetton не успяха да измислят нещо по-добро".

Макар и с цензурирана снимка, в кампанията все още остават колажи, на които Барак Обама се целува с китайския си колега Ху Цзинтао, както и с венецуелския лидер Уго Чавес. Има и снимка, на която се целуват израелският премиер Бенямин Нетаняху и палестинският лидер Махмуд Абас.

В кампанията е трябвало да се използва и снимка на целуващите се Ангела Меркел и Силвио Берлускони, но тя е изтеглена, след като премиерът на Италия подаде оставка. В момента има колаж на Меркел и Саркози, която обаче изглежда някак невинно (поне ако изключим факта, че френският президент е женен за атрактивна бивша манекенка).

Фотомонтажите от новата рекламна кампания на Benetton трябва да бъдат представени от Алесандро Бенетон в Париж, но те вече се разпространяват в интернет, предизвиквайки обичайния интерес. Марката не за първи път скандализира с рекламите си, често забранявани от правителства и провокирали обществени протести. През 90-те поразителните снимки на фотографа Оливиеро Тоскани, с когото Benetton работи, изстреляха слабоизвестната марка за конфекция на върха на модния бизнес и промениха ролята на рекламата в съвременния свят.

В една от най-скандалните кампании, заснета от Тоскани, има снимка на целуващи се монахиня и свещеник. Най-шокираща пък е рекламата с човешки трупове от различни раси и в различни дрехи.

 

Най-четените