Военно присъствие на САЩ в Полша и Прибалтика | webcafe.bg
newscafe

Военно присъствие на САЩ в Полша и Прибалтика

Webcafe.bg, Reuters 23.04.2014, 08:54 (обновена 23.04.2014, 09:11)
доналд кук

Крайцерът "Доналд Кук“ се намира в Черно море от 10 април, а след него още една американска фрегата навлезе в Черно море. Официално мисията на USS Taylor е "да подпомага мира и стабилността в района".

САЩ ще изпрати близо 600 свои военни за пехотни маневри в Полша и трите прибалтийски републики, съобщава американското министерство на отбраната. Разполагането на американски войски изпраща категорично послание към съюзниците от НАТО за ангажимента на страната към Алианса след събитията в Украйна, обяви вицеадмирал Джон Кирби, говорител на министерството.

Маневрите ще продължат през 2014 година, като не е изключено периодът да бъде удължен и през следващата година. Първият контингент от около 150 военни от десантните части на 173-та пехотна бригада, базирана в Италия, ще пристигнат в Полша още днес. До следващия понеделник ще бъдат разположени и части в трите балтийски републики.

Моделът, избран от Пентагона, е на една крачка от постоянното базиране на американски военни в района, предава Reuters. Четири групи от по 150 души ще участват в учения на ротационен принцип за по месец във всяка от четирите страни.

Междувременно още една американска фрегата навлезе в Черно море. Официално мисията на фрегатата клас Oliver Hazard Perry USS Taylor е "да подпомага мира и стабилността в района". Според съобщението на флота, присъствието на кораба в региона е знак към съюзниците на НАТО, че САЩ не е оттеглил подкрепата си.

Още миналата седмица румънският президент Траян Бъсеску обяви, че втори американски военен кораб ще пристигне в Черно море. Доскоро фрегатата се намираше в база в Гърция, където беше изпратен за ремонт. Корабът е част от 6-та флотилия на САЩ, която изпълнява мисии по сигурността на НАТО в Средиземно море и водните басейни около Европа и Африка.

Преди седмица и Франция засили военното си присъствие в Черно море, като изпрати фрегата „Дюплеи". Освен за борба с подводници, "Дюплеи" може да се използва и за отбрана на стратегически позиции. На 28-и март френският спасителен кораб „Ализе" влезе в Черно море за участие в учения във Варна и засега остава в района.

Oще: военни  военни маневри  нато  полша  прибалтийски държави  прибалтика  сащ  украйна  фрегата  черно море 


Още от Newscafe

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 10.05.2011, 11:06

46 Levitt Hostel | 25.04.201412:25

,,Безспорно доказано е, че Елцин не е бил упълномощен да подписва този меморандум. Както не са били упълномощени и представителите на САЩ, Украйна и Великобритания. Прието е, че ратификацията трябва да се извърши от упълномощени органи на държавите. За Руската федерация, това е Руската дума. Там моморандума и до днес не е ратифициран, което означава че Русия не е страна по него и няма ангажименти.
Отделно от това, провери, по него време, 1994 г., към момента на подписване на меморандума от Будапеща, суверенитетът на Украйна включвал ли е Севастопол и Крим.,,

Това което си написал освен, че е невярно сериозно се конфронтира с Руската Конституция.
Твърдиш, че бил безспорно доказано, че Елцин не бил упълномощен да подписва този меморандум", но не посочваш от кого точно изхождат тези ,,безспорни доказателства".
Ето какво пише в руската конституция по отношенията правомощията на президента:
,,Президент Российской Федерации:

а) осуществляет руководство внешней политикой Российской Федерации;
б) ведет переговоры и подписывает международные договоры Российской Федерации;
в) подписывает ратификационные грамоты;
г) принимает верительные и отзывные грамоты аккредитуемых при нем дипломатических представителей.,,

Видно , от цитираната част от руската конституция, Елцин не само е бил упълномощен да подпише въпросния меморандум, но упълномощаването е законно и върховно, тъй като произтича директно от Конституцията.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

45 Rodrigo Diaz de Vivar | 24.04.201423:43

@Оня
"А ти как ще ми докажеш, че някога НАТО са били в Ирак?"

Цитирам:
Войната започва на 20 март 2003, когато САЩ и Великобритания под претекст че режимът създава оръжия за масово поразяване атакуват Ирак по въздух, суша и море, подкрепени от Австралия, Дания, Полша и Испания.
Съюзниците обаче не откриват запаси от оръжия за масово унищожение, нито лаборатории за тяхното произвеждане.
Съюзниците обаче не откриват запаси от оръжия за масово унищожение, нито лаборатории за тяхното произвеждане.

Досега не съм чул Руската федерация да е атакувала Украйна нито по въздух, нито по суша, нито по море.
Путин трупа войски, прави си учения ... у тях. Това противоречи ли на някой закон?
Американците защо не си правят учения по техните граници, а се плацикат в Черно море? Сигурно си нямат морета? Що не извикаха нашия и румънския флот, да си правим учения при тях, в атлантическия океан, като са толкова заинтересовани от нашата бойна готовност?

Путин е лош, лош, лош ... Американците обаче готЯни, готЯни ...
   

оценка

+4 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

44 Оня Дето Го Трият | 24.04.201422:24

Аз се чудя що сте толкова активни клакьори тука, а то що било

http://frognews.bg/news_68992/Putin_Internet_e_proekt_na_TSRU/

Дращете, дращете, докато още не са ви го забранили Интернетя, дее*а и западното влияние muhihihihi
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

43 sim4o | 24.04.201421:28

"Оня Дето Го ... | 24.04.2014 14:50
... . Присъединяване на чужда територия има само на едно място .... "
-----------------------------------------------
Абсолютно вярно!
При една ядрена свръхсила ...!
-----------------------------------------
... "През ноември 1993 се провежда референдум, който одобрява статута на Палау като "държава, свободно асоциирана със САЩ .. "

... .. "Територията на Гуантанамо е ползвана под наем .... след Испанско-американската война през 1898 г.)
... ... Настоящото кубинско правителство смята присъствието на американците в Гуантанамо за нелегална окупация на този регион и се опитва да докаже... ... нарушава член 52 от Виенскaта конвенция ..."

ЦЕПИШ МРАКА Оня Дето са Го ...

Тъп бил като гъз лиииии ... ей така та искам - да проявяваш Знания !

Поздрави !
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.09.2011, 20:46

42 theo | 24.04.201421:14

А-а-а, значи това бил въпросния "Доналд Кук", над който Су-24 прелетя 12 пъти, като единствената реакция бяха 27 лайна, изсрани на палубата? Дето "ИДЖИС"-а зацепи чак след като пилота изключи "ХИБИН"-а и си тръгна? И тия 27-те останаха ли в Румъния или не? Дано поне са измили палубата, че срама е голям... Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

41 Оня Дето Го Трият | 24.04.201421:04

Русия кротува е оксиморон!
Значи Русия седи и кротува, нищо че по цял свят виждат как самия Путин сипе военни закани и трупа войски на самата граница?
Но това е напълно в реда на нещата и е кротуване....Уопааа, Ръшан стайл

А ти как ще ми докажеш, че някога НАТО са били в Ирак?
Според мен никога не е имало намеса там, както и сега няма руска намеса в Украина не разбирам
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

40 Rodrigo Diaz de Vivar | 24.04.201420:34

Levitt Hostel
Будапещенският меморандум е международен договор, сключен през 1994 г.
Ратификация е процесът на придаване на юридическа сила на документ [най-честo договор] по пътя на утвърждаването му от упълномощени лица или органи на дадена държава.

Ратификацията става факт след оформяне на специален документ, наречен ратификационна грамота. Страните си обменят такива ратификационни грамоти или ги депозират (при голям брой на страните участнички).

Ратификацията се използва за придаване на юридическа сила на международен договор или на конституция на федерация или конфедерация. Тя се явява един от способите за изразяване на съгласие и обвързаност с договора, за което служат подпис и печат.

Безспорно доказано е, че Елцин не е бил упълномощен да подписва този меморандум. Както не са били упълномощени и представителите на САЩ, Украйна и Великобритания. Прието е, че ратификацията трябва да се извърши от упълномощени органи на държавите. За Руската федерация, това е Руската дума. Там моморандума и до днес не е ратифициран, което означава че Русия не е страна по него и няма ангажименти.
Отделно от това, провери, по него време, 1994 г., към момента на подписване на меморандума от Будапеща, суверенитетът на Украйна включвал ли е Севастопол и Крим.

Този меморандум не е ратифициран от никого. И към момента си остава един документ, описващ общи желания. Бе никаква юридическа, по смисъла на международното право, сила.

@Оня Дето Го Трият
Нахлуване?
За нахлуване и забиване на копия говориш ти, аз такова нещо не съм коментирал, защото никой никъде не е нахлувал в Украйна. Украинците, които се чувстват и определят като руснаци са си били там, не са нахлули от никъде.

Аз говоря за правото на определена група хора да се самоопределят и различните посоки на САЩ в помагането.
Един път на самоопределящите се, а в другия случай на другия лагер.
При най-общо абсолютно аналогични ситуации.

И ако някой нещо иска да присъединява, поне засега това официално не е Русия.
Към нея искат да се присъединят.
Тя в момента кротува и гледа сеира на щатската и европейска дипломация на територията на Украйна.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

39 Оня Дето Го Трият | 24.04.201420:21

Разбира му главата на Пудзев от меморандуми.
Филипинската Атака е запяла същата песен като нашата, че САЩ ги колонизира и тоя нашия философ решил да ти прави аналогии със Украина, където в реално време виждаш как се колонизира чужда държава.
Ама да спориш с промити мозъци е изморително не разбирам
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.05.2011, 11:06

38 Levitt Hostel | 24.04.201417:21

,,Посочи ми ратификация на договора. В Русия. Моля. Ако не си на "ти" с международното право, мога да ти дам някои насоки. Поне основни, в терминологията,,

Както в българската, така и в руската правна система ратификацията на международните договори от парламента превръща ратифицираните международни договори в част от вътрешното право, а не ги отменя, както твърдиш.
Будапещенският меморандум няма необходимност да бъде ратифициран и превръщан в част от вътрешното право на Русия, тъй като не поражда и не съдържа права или задължения , насочени към руските граждани, а съдържа изцяло задължения към руската държава. Или с други думи, гаранции от типа Русия гарантира териториалната цялост на Украйна , като в замяна на това Украйна предава ядрения си потенциал е безсмислено и видно не може нито един руски гражданин да придобие каквито и да е права или ползи от подобна декларация.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

37 Оня Дето Го Трият | 24.04.201414:50

Пузев

Това са само хипотези. Всеки може да се притеснява за каквото си иска. Бази американски и руски има къде ли не.
Не ме карай да сравнявам ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ НА ЧУЖДА ТЕРИТОРИЯ, каквото виждаме с очите си сега, с някакво хипотетично търговско надцакване из Филипините. Търговски интереси и военни сделки има навсякъде. Присъединяване на чужда територия има само на едно място
   

оценка

+1 -1

Най-коментирани