Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Данни за психични проблеми на копилота

По време на обучението си в Луфтханза FLight School в Аризона за известно време Лубиц е определен като „негоден да лети" Снимка: Getty Images
По време на обучението си в Луфтханза FLight School в Аризона за известно време Лубиц е определен като „негоден да лети"
Лубиц не е бил известен на службите за сигурност.
Снимка: ParisMatch
Лубиц не е бил известен на службите за сигурност.

Германската полиция е открила в дома на втория пилот на самолета на Germanwings Андреас Лубиц неща, които могат да се окажат ключ към случилото се с фаталния полет на Airbus A320, който се разби в Алпите.
Информацията от черната кутия на самолета показва, че Лубиц съзнателно е започнал да снижава самолета, докато другият пилот е бил заключен извън пилотската кабина.

Според източници на Bild Лубиц е страдал от психично разстройство и е имал тежка депресия. Информацията се появи, след като полицията претърси дома на Лубиц в Дюселдорф и къщата, в която е живял с родителите си, западно от Франкфурт. Лубиц е бил подложен на психиатрично лечение и е прекъсвал образованието си преди шест години заради проблеми с психиката - депресия и състояние на страх.  Междувременно справка показва, че медицинският му сертификат, който позволява летене, е изтичал през юни тази година.

По време на обучението си в Луфтханза FLight School в Аризона за известно време е определен като „негоден да лети". Според Bild той е имал "тежки депресивни епизоди", заради които преди 6 години се е подложил на лечение. Седмица преди фаталния полет, Лубиц е бил подложен на „специализиран редовен преглед".

В регистъра на Федералното бюро по авиация са отбелязани масивни психологически проблеми. В картона му е отбелязано, че той трябва редовно да се подлага на медицински контрол.

Полицията е изнесла от двете жилища кутии и компютър. Властите казват, че са открили нещо, което ще бъде занесено за тестове и все още не искат да обявят какво е, но посочват, че може да е важен ключ към онова, което се е случило, съобщава BBC.

Лубиц не е бил известен на службите за сигурност.

Според Карстен Спор, управител на германския превозвач Луфтханза, който притежава Germanwings, вторият пилот е преминал интензивно обучение и е бил „100 процента годен да лети без каквито и да е проблеми".

По време на пресконференция вчера прокурорът на Марсилия Брис Робен обяви, че копилотът е искал да унищожи самолета. Той цитира информация от черната кутия на самолета, според която преди самолетът да се разбие, Лубиц е бил сам в пилотската кабина и е бил в съзнание. Копилотът не е дал сигнал за аварийна опасност на борда до въздушния контрол на земята, нито е отговорил на многократните сигнали на РВД в Марсилия. Той ръчно е променил координатите на автопилота, като е задал най-ниската възможна височина, на която може да бъде снижен самолетът - под 30 м.

Командирът на полета е правил отчаяни опити да влезе в кабината до последно, като според прокурорите той е бил напълно наясно, че предстои самолетът да се разбие заради загубата на височина.

Въпреки умисълта зад действията на копилота, ръководителят на прокуратурата в Марсилия обяви, че не го идентифицират като терорист.

Очаква се по-късно днес да има пресконференция, на която да бъдат огласени новите данни за слуая. Междувременно се появи информация, че главният пилот е използвал брадва в опит да разбие вратата на пилотската кабина. Представители на "Germanwings" потвърдиха, че такъв инструмент е част от оборудването на самолета.

След инцидента няколко авиокомпании поискаха да променят правилата си, за да подсигурят присъствието на двама членове на екипа се намират в кокпита през цялото време.

 

Най-четените