Google отбелязва рождения ден на Дмитрий Менделеев | webcafe.bg
newscafe

Google отбелязва рождения ден на Дмитрий Менделеев

Webcafe.bg 08.02.2016, 07:39 (обновена 08.02.2016, 13:54)
Менделеев

Снимка: © Google

182 години от рождението на руския учен Дмитрий Менделеев

Google отбелязва 182 години от рождението на руския учен Дмитрий Менделеев. Той е химик, физик, икономист, технолог, геолог, метеоролог, педагог и въздухоплавател.

Най-голямото му откритие е периодичният закон за химичните елементи (1869 г.). На основата на този закон той обобщава основните принципи на неорганичната химия, като създава Периодична система на елементите и пръв в историята на химията предсказва съществуването и свойствата на все още неоткритите дотогава елементи - скандий („екабор"), германий („екасилиций") и галий („екаалуминий").

Създава също и химичната теория на водните разтвори, според която при разтваряне на дадено вещество във вода се извършва химично взаимодействие. През 1860 г. открива абсолютната температура на кипенето. Установил общото уравнение за състоянието на газовете и коригирал уравнението на Бойл-Мариот при прилагането му към реалните газове. Допринася за развитието на метрологията и усъвършенстване на метрологичните уреди, конструкцията на точни везни и теорията на тегленето.

Менделеев е автор на фундаментални изследвания по химия, физика, метрология, въздухоплаване, метеорология, селско стопанство, икономика и други. Той е един от основателите на съвременната агрохимия - пропагандира и химизацията в селското стопанство. От 1860 г. до края на живота си се занимава с нефтената промишленост в Кавказ и други нефтени райони в Русия.

В чест на големия принос на Менделеев в областта на химията и физиката в Русия се учредява награда на негово име.

В негова памет се провеждат и конгреси по чиста и приложна химия от Руската академия на науките. На негово име е кръстен химичният елемент менделеевий с атомен номер 101, чиито свойства все още не са добре изучени.

На 30 декември Международният съюз за чиста и приложна химия (IUPAC) обяви, че руско-американска колаборация от учени е придобила достатъчно доказателства, с които да потвърди откриването на още четири химични елемента от Менделеевата таблица - елементи с номера 115, 117 и 118. Заслугите за откриването на елемента под номер 113 съюзът присъди на учените в RIKEN, Япония.

Oще: goolge  галий  германий  дмитрий менделеев  менделеев  менделеева таблица  метеорология  наука  рожден ден  рождението на менделеев  скандий  учен  физика  химически елементи  химични елементи  химия

Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 13.10.2011, 20:52

1 Александър Величков | 08.02.201608:21

Най-високо признание, всъщност, получава от производителите на спитни напитки. За дисертацията "Съотношението спирт и вода". Това всъщност е рецептата за водка: 40 %, която е наложена като стандарт.

оценка