Уволнение за лекаря, качил снимки на родилка във фейсбук | webcafe.bg
newscafe

Уволнение за лекаря, качил снимки на родилка във фейсбук

Webcafe.bg 18.06.2015, 14:01 (обновена 18.06.2015, 14:04)
Лекар, хирург

Трифонов качи снимки, на които позира с окървавена престилка заедно със свои колеги до току-що родила пациентка

Доцент Иван Трифонов, завеждащ родилното отделение в акушеро-гинекологичната клиника на университетската болница в Стара Загора, ще бъде уволнен дисциплинарно заради качени във Фейсбук снимки на пациентка, придружени от обидни коментари. Това съобщи директорът на лечебното заведение Йовчо Йовчев.

Във профила на акушеро-гинекологичното отделение във Фейсбук Трифонов качи снимки, на които позира с окървавена престилка заедно със свои колеги до току-що родила пациентка.

Снимките са придружени от текст, озаглавен "Равносметка на едно банално нощно дежурство", който гласи: "Доц.Трифонов, Д-р Мангърова и Д-р Танчева в поредното спасяване на живота на циганка с N-раждане, напречно положение на плода, предруптурно състояние на матката, с тежка пневмония и 42 градуса телесна температура... Освен всичко беше яла някакви гадости, което наложи да отваряме червото да се убедим, че не е глътнала джобен часовник... Ситуацията, разбира се, се развива в 4 часа сутринта, събота срещу неделя... P.S.- не се оплакваме! Хвалим се !".

"Доцент Трифонов ще бъде дисциплинарно уволнен, от останалите съм изискал писмени обяснения. Това е погазване на всякакви етични норми на поведение между лекар и пациент" , заяви директорът на болницата д-р Йовчев.

Текстът и снимките бяха свалени от страницата на АГ отделението.

 

Oще: бебе  болница  дете  иван трифонов  йовчо йовчев  мбал  родилка  снимки  стара загора  стоян киркович  фейсбук  часовник 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 25.05.2013, 17:47

26 Vladimir Pavlov | 24.06.201507:49

Нищо повече от това не казвам, че за човек да се съди по делата е правилно, а да се съди по думите неправилно. Много е просто.
До #23 - бъркаш думите с делата. Мислиш ли че не мога да напиша 40 реда текст и да обвържа по сложен начин казаното и написано от доктора със свободата на словото? Мога, но не искам, защото първото изречение е достатъчно ясно и за хора с основно образование. С тезите, които защитаваш каква им е ползата, след като повечето хора дори не разбират написаното от теб? Разбираемо е единствено, ако е за забавление.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

25 Дракон с кисело зеле | 20.06.201513:47

Все още не виждам защо двата случая са качествено различни.
И двете са нарушения на изконни човешки права. Разликата все още изглежда изцяло количествена.
---
Не съм съгласен. Първо, дори да е само количествена, разликата е прекалено огромна. Второ, правото да не те снимат без твое съгласие е твърде разтегливо. Дадох един пример за това.
Може да се измислят и още.
Погледна ли снимката? Аз, за нещастие, го направих. Общо-взето, разбира се, че това на операционната маса е човешко същество. Нищо повече. Акцентът пада върху окървавената престилка на хирурга, така или иначе.

Що се отнася до другото - при положение, че полицай Анна Витанова при изпълнение на служебните си задължения буквално казва, че ще помогне на някакъв да трепе мангали, и не е уволнена за това, не виждам защо един лекар ще бъде уволнен за провинение като това, което дискутираме.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.06.2015, 21:07

24 TNT | 20.06.201513:17

Новината да уволнението на доц. Трифонов доста бързо обиколи медиите, но за съжаление истината е малко по-различна. Доц. Иван Трифонов не е уволнен, а е заплашен с уволнение. До една седмица комисията по лекарска етика към БЛС ще разгледа случая, а както на всички ни е известно, тази комисия няма други правомощия, освен да налага административни наказания. Единственото, което може да се случи на тримата медици от АГ Стара Загора е да бъдат символично глобени. Директорът на болницата Йовчев, в стремежа си да угоди на общественото мнение, разгласи новина със съдържание , каквато обществото би желало до чуе. Това навярно ще успокои защитниците на д-р Трифонов, но моето лично мнение е, че той е позор за лекарското съсловие и е изключително неподходящ за длъжността завеждащ РО.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

23 deowin | 19.06.201522:05

>спасяването на живот винаги е морално и благородно деяние

Напълно съгласен.
Но едно дело, независимо колко морално и благородно, няма отношение към моралността на друго дело.
В случая доцентът заслужава искрена благодарност и възхищение за това, че е спасил два живота, и същевременно заслужава остро порицание за неетичното си поведение след операцията.

Според мен голяма част от човешката мъка е следствие от нежеланието на хората да приемат, че в случки като горната няма противоречия - животът е шарен и един човек може да е ангел в едно отношение днес, и дявол в друго отношение или дори в същото, но утре. Копнежът на хората по един консистентен, постоянен, непроменящ се, и, съответно, лесен за осмисляне свят води до купища проблеми, породени от нежеланието да се приема реалността такава, каквато е (променяща се, относителна, субективна), вместо такава, каквато ни е по-удобна (постоянна, абсолютна).

>Разликата между двете е огромна и очевидна

Все още не виждам защо двата случая са качествено различни.
И двете са нарушения на изконни човешки права. Разликата все още изглежда изцяло количествена.

>уволнението е прекалено крайна мярка

Не съм съдил дали това е крайна мярка и съвсем не мисля, че ми е работа. За това какво заслужава този човек мога да имам само лично мнение, което, следователно, няма никакъв смисъл да бъде споделяно.
Съответно, не разбирам защо мислиш, че ти си компетентен или изобщо в правото си да съдиш.

Единственото, което казвам, е че доцентът е постъпил противозаконно (публикуване на снимки без разрешение) и неетично (публикуване на лично мнение, особено принизяващо, особено със силен расистки привкус). Както свързаният закон, така и медицинската етика, са, според сегашното им разбиране, факти - написани са черно на бяло.

Дали последвалото наказание е съразмерно няма значение.
Не само защото нито ти, нито аз можем да имаме каквото и да било освен субективно лично мнение по въпроса, а защото размерът на наказанието няма никакво отношение към противозаконността и неетичността на постъпката - дали ще дадем медал на доцента, ще го порицаем, или пък ще го осъдим на смърт, вече извършеното му деяние му остава точно толкова противозаконно и неетично.
Не би следвало да има как да променяме характеристиките на нещо, което вече се е случило.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

22 Дракон с кисело зеле | 19.06.201521:16

Иначе твоят начин на разсъждение е хлъзгав наклон, по който стигаме до неприятни крайности от типа на това да можем да рационализираме, например, изнасилвания - "ми какво, вярно не съм я питал дали иска, ама виж как се беше облякла, не каза не, никой не ни видя, а и я дрогирах толкова силно, че няма как да си спомня каквото и да било". Качествена разлика няма.
---
Разликата между двете е огромна и очевидна. Едното е директно посегателство срещу личността, свързано с директна физическа и/или психическа травма, другото е по-близо до това физиономията на личността да се появи на запис на концерт, който е посетила.
Иначе, да, съгласен съм, че пътят е хлъзгав, затова и казах, че не съм против нещо подобно да бъде наказано - но уволнението е прекалено крайна мярка. Все едно да ти счупят ръката за наказание, че си показал среден пръст на някой властимащ, след като току-що си му спасил живота.

Понеже нееднократно беше спомената некомпетентност, корупция и т.н. провинения, за които въпросният лекар наистина заслужава уволнение, някой знае ли защо когато са се случили въпросните провинения, реакция не е имало? Никаква, както разбирам.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.05.2013, 17:47

21 Vladimir Pavlov | 19.06.201521:15

В продължение мисълта на Део спасяването на живот винаги е морално и благородно деяние, независимо от това какво е казал или показал после спасителя....
Лично аз съм дълбоко убеден, че за хората трябва да съдим по делата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

20 deowin | 19.06.201519:36

Дракон, вместо да се опитваш да рационализираш решението на доцента да публикува без разрешение снимка на негов пациент с това какво точно се било виждало, че пациентът нямало как да се разпознае и прочие, замисли се над факта, че доцентът съвсем съзнателно е избрал да публикува такава снимка. Какво точно има на нея дори не е съществено - същественото е, че няма позволение от страна на пациента. Тя дори не е питана.

Иначе твоят начин на разсъждение е хлъзгав наклон, по който стигаме до неприятни крайности от типа на това да можем да рационализираме, например, изнасилвания - "ми какво, вярно не съм я питал дали иска, ама виж как се беше облякла, не каза не, никой не ни видя, а и я дрогирах толкова силно, че няма как да си спомня каквото и да било". Качествена разлика няма.

Според мен е редно да виждаме и осъждаме всеки тип поведение, което е принципно некоректно и неетично, вместо да се чудим с кои точно детайли да рационализираме някаква негова конкретна проява защото ни било угодно на дневния ред.
Убийството е винаги и безусловно неморално и осъдимо, независимо от това колко неприятен ти е убитият. Аналогична, между другото, е ситуацията с личните обиди - нещо, което 99% от коментиращите тук изобщо не осъзнават.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 19.06.2015, 19:21

19 Diana Komatova.10200484536272624 | 19.06.201519:22

Не считам, че нечии права са нарушени. " Циганка" не е обидна дума , а е етнос. Ако бяха нарекли пациентката "мангалка" или "чернилка" или нещо подобно, бих се съгласила, че е обидно. Аз не се обиждам, ако някой ми каже "българка". Ми да, българка съм. И кво.

По същата логика, следва да се обидя, ако някой ме нарече "Жена". Да , обаче това също не е обидна дума, а пол.Никаква етническа нетолерантност не виждам да е проявена в конкретния случай.

Оттам надолу, в текста са описали медицинското й състояние и проблемите, с кото са се преборили, за да спасят живота на пациентката и на бебето. Успели са.

На снимката никъде не се вижда нито лицето на пациентката, нито дори върха на носа й.

Ако това, че животът на пациентката и детето е спасен, е уронващо достойнството й , непрофесионално и престъпно отношение от страна на екипа, аз съм трамвай.

А най - страшно е, когато някой вземе да преиграва по отношение на етническата толерантност или нетолерантност. В този смисъл, считам че доц. Йовчев просто използва удобен повод да се отърве от неудобен по някакви причини колега. Който очеизвадно си разбира от работата, защото е довел до успешен край една високорискова операция.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.06.2015, 16:42

18 Марияна Генева.930586886984137 | 19.06.201516:47

Как стана доцент Иван Трифонов, в каква държава живеем.Трифонов е лош и некомпетентен.Аз сам една от многото пострадали пациентки.Какво като е циганка ,пациентката му така ли трябва да се отнасят с пациентите, като с парче месо.И то точно лекарите които са се клели да пазят тайна за пациентите си.Цинизъм голам при това.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 07.07.2011, 12:03

17 Дракон с кисело зеле | 18.06.201522:25

Деовин, там е работата, че от снимката не се вижда нито лице, нито цвят на кожата, нито нищо. Честно, съмнявам се, че дори самата пациентка би могла да се разпознае. В самия коментар лична информация не е издадена. Даже, при все неприятния тон, няма и особено обидни думи по неин адрес.

И - все пак - не казвам това нещо да остане ненаказано. Обаче - според мен поне - подобно провинение не е за уволнение, особено пък веднага след успешно проведена сложна и тежка операция, спасила два живота.
   

оценка

+0 -2

Най-коментирани