Един на всеки трима ще купува коледни подаръци онлайн | webcafe.bg
newscafe

Един на всеки трима ще купува коледни подаръци онлайн

Webcafe
06.12.2016, 13:08 (обновена 06.12.2016, 13:21)
пазаруване

Снимка: © Getty Images

Най-често оналйн се купуват дрехи и техника

Тази Коледа един на всеки трима българи ще избере електронни разплащания за закупуване на коледни подаръци. Очаква се и тази година честотата на онлайн пазаруванията да бъде по-висока в сравнение с миналата година. Това става ясно от ново проучване на Visa.

40 процента от потребителите пазаруват онлайн по няколко пъти на емсец. Това е стабилен ръст от 7 процента спрямо миналата година. Българските граждани продължават да припознават ползите от електронните разплащания и да повишават своето доверие в този тип разплащания.

По-голямото доверие на потребителите се дължи на промяната в навиците им и и по-широкото приемане на електронните разплащания.

„Тази Коледа почти един от всеки трима българи ще избере електронни разплащания, като начин да заплати за подаръци, а честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници - 29% ще плащат за разходите си по време на празниците онлайн", каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

Според проучването най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки (64%), технологични продукти (39%), почивки (40%) и книги (21%). От резултатите става ясно, че има някои категории продукти и услуги, за които българите предпочитат да плащат само онлайн - почивки (26%), самолетни билети (22%), ваучери за козметични продукти (17%) и битови услуги (16%).

Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (45%), големи международни търговци на дребно (20%), други международни онлайн магазини (15%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (21%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (62%), богатият избор на категории продукти (62%), наличието на сертифицираща система (43%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (34%).

Изследването открива спад от близо 2% в популярността на наложения платеж, който вече е предпочитан от само 38% от респондентите. Други 22% от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, 8% - с кредитна карта, а 8% използват платформи за електронни разплащания. Това, което потребителите разпознават като предимства на онлайн разплащанията, е, че те са удобни (100%), пестят време (99%), лесни са (99%), не е необходимо физическо присъствие при търговеца на дребно (98%), могат да бъдат осъществени навсякъде, по всяко време (97%) и правят личните финанси лесни за проследяване (90%).

Въпреки че електронните плащания са по-популярни сред възрастовата група 18-35, където 41% от анкетираните пазаруват онлайн месечно, разликата с потребителите на възраст 36-55 е много малка - 38% от тях пазаруват онлайн всеки месец. По-младите българи предпочитат да плащат онлайн за дрехи и обувки (69%), технологични продукти (41%) и детски продукти (19%), за разлика от хората над 36 години, които харчат онлайн най-вече за почивка ( 42%), книги (25%), стоки (15%) и самолетни билети (18%).

През 2016 г. 43% от анкетираните мъже и 39% от анкетираните жени правят онлайн разплащания по няколко пъти на месец. Най-често българките пазаруват облекло (67%), книги (22%), козметични продукти (18%) и детски продукти (18%), докато българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн технологични продукти (75%), ваканции ( 46%), билети за концерти (21%) и самолетни билети (21%).

Oще: visa  дебитна карта  коледа  коледни подаръци  кредитна карта  онлайн пазаруване  онлайн разплащания  пазаруване  плащания онлайн  подаръци 


Още от Плюс минус

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани