78 на сто от българите пият бира, 19 на сто - редовно | webcafe.bg
newscafe

78 на сто от българите пият бира, 19 на сто - редовно

Webcafe.bg, Regal.bg
08.07.2015, 12:57 (обновена 10.07.2015, 07:34)
бира

Снимка: © Getty Images

Според проучването на "Маркет Линкс" сред българските мъже процентът на пиещи бира е по-голям - 91% от българите са посочили, че пият пиво

Според скорошно национално проучване 78% от пълнолетните българи консумират бира. Сред мъжете този процент е много по-голям - 91% са посочили, че пият пиво.

Най-много бира - цели 82.8% консумират българите във възрастовата група 18-30 години. Те са следвани от хората между 31 и 55 години, сред които 81.5% са фенове на пивото. Най-възрастната част от населението над 55 години отстъпва в преференциите си - само 71% от хората посочват, че консумират напитката.

Данните са от национално-представително проучване на "Маркет Линкс", проведено през месец май, 2015-та.
Обемът на изпълнената извадка е 1000 респондента на възраст 18+.

Пиенето на бира е широко разпространено в цялата страна, като най-висок дял консуматори има в големите градове и София - 83% от анкетираните.

За селските райони и по-малките населени места потреблението е 72%.

Най-много от консумиращите напитката са хората с доход между 620 и 930 лева. С около 10% по-малко са потребителите с доходи над 930 лв. 83% пък са консумиращите бира, чиито доходи варират между 311 и 620 лева месечно.

В проучването са анализирани още начинът и мястото на консумация на бира, предпочитан от българите.

Става ясно, че преобладаващия дял от хората в почти всички демографски групи (пол, възраст, населено място) пият основно вкъщи (82%), а 49% посочват, че пият на заведение.

Изключение прави само най-младата възрастова група (18-25), които предпочитат да консумират бира предимно в заведения.

Честотата на консумация на бира сред българите също е значително висока.

19% от интервюираните заявяват, че пият почти всеки ден. Един-два пъти седмично заявяват, че пият половината от запитаните. Мъжете консумират бира по-често - 25% от тях всеки или почти всеки ден, а сред жените този процент е 11.

Сред всекидневните консуматори преобладяващ дял имат хората между 26 и 35 години и жителите на столицата.

По фактора познатост, трите марки бира, за които анкетираните се сещат първо са "Ариана" (21% от запитаните), "Каменица" (20%) и "Загорка" (17%).

Сред спонтанно посочените марки, сумарно лидери са "Каменица" (75%) и "Загорка" (72%). "Ариана" е спонтанно припозната от 66% от участниците в проучването, а "Шуменско" е посочена от 58%.

По фактор "подпомогната познатост", при която се дава списък от марки, най-познати са "Каменица" (97%), "Загорка" (96%) и "Ариана" (95%), а от марките на групата "Карлсберг България", най-разпознаваеми са "Шуменско" (95%), "Пиринско" (85%) и "Туборг" (76%).

Като обобщени данни - най мащабно присъствие в съзнанието на потребителите на спонтанно ниво присъства бирите на "Загорка АД" - "Загорка" (72%) и "Ариана" (66%).

Доста по-ниско ниво на спонтанност отбелязват останлите марки от портфолиото на "Загорка АД": "Хайнекен" (18%), "Амстел" (13%), "Столично" (4%) и т.н

При подпомогнатата познатост (от списък от марки) на преден план излизат брандовете на "Каменица АД" - "Каменица" (97.4%), "Астика" (89.7%), "Бекс" (66.9%), Старопрамен (63.4%), "Стела Артоа" (53.7%).

Като реална консумираност, продуктите на компанията "Загорка АД" заемат водещо място, като марката й "Ариана" е пазарен лидер.

Бирите в портфолиото на "Каменица АД" остават на по-задни позиции.

Добро пазарно присъствие имат марките на "Карлсберг България" - "Шуменско", "Туборг" и "Пиринско".

Запитани за обичайно купуваните марки бира, 51% от потребителите са посочили "Ариана", а 47% - "Каменица".

На уточняващия въпрос "Коя бира купувате най-често?", хората отново са посочили тези два бранда, но с 22% за "Ариана" и 19% за "Каменица".

Непосредствено след двата фаворита се нареждат "Загорка", "Шуменско" и "Пиринско".

 

Oще: анкета  бира  българи  българия  изследване  консумация на бира  маркет линкс  национално представително изследване  пиво  пиене на бира  проучване  редовна консумация 


Още от Плюс минус

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани