Шефът на Alibaba Джак Ма забогатя с $2.8 млрд. само за ден | webcafe.bg
newscafe

Шефът на Alibaba Джак Ма забогатя с $2.8 млрд. само за ден

Webcafe
09.06.2017, 11:23 (обновена 09.06.2017, 16:13)
Джак Ма, онлайн търговия, милиардер, Alibaba

Снимка: © Getty Images

Китайският милиардер вече е 14-ия най-богат човек в света

Китайският милиардер и създател на Alibaba продължава да просперира. Богатството на Ма се увеличи с 2.8 млрд. долара само за една нощ, след като управляваната от него Alibaba Group прогнозира ръст на продажбите, който сериозно надхвърли очакванията на експертите, и то въпреки забавящата се икономика на Китай.

52-годишният бизнесмен в момента е най-богатият човек в Азия и 14-ият най-заможен в света, показва Bloomberg Billionaires Index. Състоянието му се е увеличило с 8.5 млрд. долара през тази година, достигайки 41.8 млрд. долара.

Поредният скок в богатството на китайския милиардер дойде след като Alibaba, която е най-голямата компания за електронна търговия в Китай, прогнозира между 45% и 49% растеж на приходите през финансовата година, показвайки как инвестициите извън онлайн пазаруването се възстановяват.

Акциите на управляваната от Ма компания се повишиха с 13%, достигайки рекордно ниво. Пазарната стойност на Alibaba се повиши с 42 млрд. долара. Компанията поддържа ръст от над 40% през последните няколко години.

Разширяване на бизнеса и нови услуги

Две от водещите китайски компании Alibaba и Tencent, които доминират в онлайн пазаруването и социалните медии, напоследък се насочиха към нови разнообразни области - от облачните услуги до стрийминга на музика и видео, в опит да компенсират ефекта от забавящата се икономика на страната. Това очевидно им носи успех.

Alibaba прави все по-големи инвестиции в дигитална реклама, добавяйки социални елементи като видео в сайтовете си за електронна търговия. Компанията поддържа все по-разнородна клиентска база и ще обърне голямо внимание на своите „активни потребители".

Alibaba ще започне да обявява и своите „приходи от управлението на клиенти", за да отрази все по-широката база рекламни платформи, съобщи финансовият директор Маги Ву.

Облачните услуги на компанията се радват на голям интерес и формират 5% от общите продажби. Те се развиват с невероятно темпо и са в основата на растежа на други части от империята Alibaba като стрийминга и електронната търговия.

Основен приоритет на компанията остава разрастването. Alibaba не търси бърза печалба от облачните си услуги. „Рентабилността все още не е приоритет за нашия облачен бизнес. Искаме да разширим лидерството ни в облачните услуги през следващите тримесечия", обясни Ву.

Oще: alibaba  акции  богатство  джак ма  електронна търговия  китай  милиардер  нови услуги  стойност 


Още от Плюс минус

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани