Парламентът прие електронното гласуване | webcafe.bg
newscafe

Парламентът прие електронното гласуване

Webcafe.bg
21.01.2016, 12:22 (обновена 21.01.2016, 13:16)
нс

136 депутати бяха „за“, а 56 - „против“

Народното събрание одобри въвеждането на електронно гласуване, за което се проведе и референдум, иницииран от президента Росен Плевнелиев. Е-вотът бе подкрепен от 136 депутати срещу 56 гласували „против", от БСП, Атака и Патриотичният фронт.

Проектът предвижда всеки притежател на средство за електронна идентификация да може да гласува дистанционно, използвайки интернет или друга мрежа. Това означава, че избирателят може да упражни правото си на глас без значение къде се намира, а не да избирателни секции.

ДПС първоначално гласуваха срещу е-вота, но при прегласуването преобърнаха своята позиция. Четик Казак обаче поиска да се въведат гаранции за честността на гласуването по интернет.

Темата за сигурността на е-вота бе основното възражение на БСП. Лидерът на социалистите Михаил Миков припомни, че Ирландия и Холандия са въвели електронното дистанционно гласуване, а след това са го отменили.

„Едни си правят сметка как могат да манипулират електронното гласуване в своя полза. Други си правят сметка, че българите в Америка много ги обичат и ще гласуват за тях. Трети си правят сметка с корпоративен вот да си докарат гласове, възползвайки се от възможностите на електронното гласуване. Това е истината и всичко друго са празни приказки", коментира Красимир Каракачанов, според когото е-вотът е „популизъм".

До края на април ще са готови предложенията за промени в Изборния кодекс. Въвеждането на електронен вот обаче може да се въведе след години, а не за следващите избори, тъй като това ще зависи от разработването на софтуера.

 

Очаквайте подробности

Oще: атака  бсп  герб  дпс  електронен вот  електронно гласуване  избори  народно събрание  референдум  реформаторски блок  росен плевнелиев 


Още от Политика

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 10.12.2010, 18:49

11 conscience | 22.01.201609:10

Моето мнение е, че електронното гласуване е като електронното пазаруване - може да те излъжат, да ти откраднат парите и да ти пратят грешна стока, но е удобно и затова се прави, поне да се възползваме докато е евтин интернетът.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

10 deowin | 21.01.201623:11

Dox, напълно съгласен съм, че е възможно, въпреки над 30-годишния ми опит в областта на компютърните технологии, вероятно най-доброто възможно формално образование в ИТ сферата и 15-годишния ми професионален опит, да нямам никаква идея по въпроса за електронното гласуване и всякакви детайли около сигурността му.
Не е, обаче, особено вероятно.
Определено не е сигурно.
Ти звучиш сигурен.
Напълно сигурен.
Замислял ли се защо си толкова сигурен за неща, за които нямаш никакви обективни причини да бъдеш сигурен?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.08.2012, 09:17

9 pixie | 21.01.201622:48

Взех да се тревожа. Щом Цв. Цветанов е такъв ревностен привърженик на идеята от трибуната на НС, значи не е добре за нас. Не е на добре. Май по-добре да не гласуваме. И без това от всякъде ни се втълпява, че герб нямали алтернатива. Чуди се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.08.2010, 11:18

8 boris | 21.01.201622:48

Хубаво е да има ЕГ, ама трябваше да се приеме с решение на МС. Въпросът е чисто адмистративно-технически и не е достоен дори за дебати в парламента, камо ли за референдум. Все едно да питат народа дали бюлетините да са шарени като едно време.. Пълна пушилка.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.04.2014, 23:55

7 Dox | 21.01.201622:38

Илия Попов,
Прав сте господине - един ден нещата ще си дойдат на мястото. Не знам, обаче, дали сте осъзнал, че когато нещата наистина "си дайдат на мястото", тогава просто няма да има смисъл от гласуване.

А Свинския, понеже за пореден път няма никаква идея по въпроса, за това и за пореден път се е оставил с желание да го завладее илюзията за смислеността на думите. За това и спряга словосъчетания, като: равно, по-голямо или равно, по-малко или равно, по-голямо или по-малко от равното, равно на неравното и ...... Свински, моля те, ако съм пропуснал някоя комбинация /пермутация/, добави я, моля те, защото не ми се занимава нещо .... . Предварително благодаря!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

6 deowin | 21.01.201619:41

>Моля някой да ми каже как може да се предотврати подобен сценарий?!

Изобщо осъзнаваш ли, че тази ти загриженост звучи абсолютно аналогично на това, за което Илия говореше:

>защото при тази "голяма скорост от 45 км/ч пътниците ще се задушават"

Не виждам никаква разлика между двете.
   

оценка

+0 -2

Регистриран на: 22.11.2011, 16:48

5 Оби Уан | 21.01.201615:13

Аз съм много против онлайн гласуването - ще е от полза за търговците на гласове!
Представям си образно картинката - "еди-коя-си" махала, тартора е седнал на лаптоп и дълга опашка от "гласоподаватели", които му дават персоналния си код (идентификационен номер или там каквото и да е), взимат си 20-те (или друга сума) лева и той "цъка" съответния вот....

Моля някой да ми каже как може да се предотврати подобен сценарий?!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.01.2012, 11:27

4 Илия Попов | 21.01.201613:46

Ако преди 30 г. ви кажеха, че към 2015г. всеки ще ходи по улицата с персонален телефон и телевизор и ще се свързва с целия свят, щяхте да оглушите орталъка с приказки как ще е опасно, как няма да стане, как ще е във вреда на обществото и др. такива! Между другото преди около 150г когато се е появил първия влак многознайковците са искали да го бъде забранен, защото при тази "голяма скорост от 45 км/ч пътниците ще се задушават"! Така, че спокойно, нещата ще си дойдат на мястото.
   

оценка

+0 -2

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

3 Pavur Pezev | 21.01.201613:19

туй протонното...тъй де-електронното навява некви мисли-докат одим да гласуваме,требе ли да обувам оловни гащи,та да не си опържим яйцата?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.08.2012, 09:17

2 pixie | 21.01.201613:03

Че те не ядат ли и сега вместо голяма част от населението?
Споко, то докато влезе в сила и започне да се прилага, може да се смени правителството и някой друг акъл да им дойде и да го отменят.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани