Румъния глоби две телевизии за невярно отразяване на протестите | webcafe.bg
newscafe

Румъния глоби две телевизии за невярно отразяване на протестите

Webcafe
17.02.2017, 15:38 (обновена 17.02.2017, 15:55)
Протести в Румъния

Снимка: © Getty Images

Romania TV и Antena 3 са разпространявали фалшива информация за протестиращите

Две румънски телевизии бяха глобени за невярно отразяване на протестите срещу промените в Наказателния кодекс в страната. Romania TV и Antena 3 са глобени с по 11 055 евро заради изкривяването на информацията.

Отразявайки протесите, те са ги нарекли „преврат" и са твърдяли, че протестиращите са събрани на площада от румънските тайни служби.

Освен това телевизиите са изразили предположението, че пожарът в клуб в Букурещ, станал в края на този януари, е били нсценировка, за да бъдат засилени протестите. Те твърдят същото и за трагедията в клуб „Колектив", при която загинаха 60 души. Заради случилото се премиерът Виктор Понта подаде оставка.

На няколко пъти двете телевизии са заявявали, че пожарът в „Колектив" е бил предизвикан нарочно, за да бъде отстранен Понта.

Медийният регулатор е получил общо 690 жалби срещу телевизиите и начина, по който са отразили събитията.

Oще: antena 3  tomania tv  виктор понта  клуб  колектив  медиен регулатор  медии  пожар  преврат  протест  протестиращи  румъния  телевизии 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани