"Джуно" засне първи кадри от орбита на Юпитер | webcafe.bg
newscafe

"Джуно" засне първи кадри от орбита на Юпитер

Webcafe
13.07.2016, 09:16 (обновена 13.07.2016, 09:34)
джуно, юпитер

Снимка: © NASA

Нa една от публикуваните снимки от орбитата на Юпитер се виждат три от четирите най-големи луни на Юпитер - спътниците Йо, Ганимед и Европа. Четвъртата луна - Калисто, не присъства на кадрите.

След като навлезе в орбита около Юпитер, космическата сонда "Джуно" изпрати първите си снимки на планетата, които бяха публикувани на сайта на NASA.

Нa една от публикуваните снимки се виждат три от четирите най-големи луни на Юпитер - спътниците Йо, Ганимед и Европа. Четвъртата луна - Калисто, не присъства на кадрите.

Първата снимка във висока резолюция е направена в неделя, когато космическият кораб се е намирал на 4,3 милиона км от планетата. Дори при това разстояние обаче се вижда гигантският атмосферен вихър, известен като голямото червено петно.

Снимките са доказателство, че оборудването на сондата работи, въпреки сериозното радиационно облъчване на Юпитер, което притесняваше учените. Досега нито една сонда не се е приближавала толкова близо до планетата и те се опасяваха, че радиационните пояси могат да унищожат напълно електрониката на апарата.

Затова при приближаването към планетата камерата и апаратурата на "Джуно" бяха изключени като предпазна мярка, тъй като сондата беше изложена на интензивна радиация. След пристигането й на орбита дни по-късно те бяха включени отново.

Следващите снимки във висока резолюция на Юпитер "Джуно" ще направи на 27 август, когато отново ще мине в близост до планетата.

Сега сондата вече се отдалечава от Юпитер по елиптична траектория. Мисията на "Джуно" ще продължи 20 месеца. Тя трябва да направи карта на полюсите, да анализира атмосферата и вътрешността на огромната планета.

"Джуно" влезе в орбитата около планетата на 5 юли, след като измина около 3 млрд. киломентра, а пътуването й отне около пет години.

Ако всичко се развива добре, учените ще успеят да надзърнат под облаците на Юпитер и да научат много за еволюцията на планетата и за цялата Слънчева система, както и да получат отговор и на въпроса дали Юпитер има твърдо ядро.

Oще: juno  джуно  луните на юпитер  планета  планета ю  сонда джуно  сонда до юпитер  юпитер  юпитер и спътниците

Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.