Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Водеща версия: самоубийство

Причина за катастрофата във френските Алпи се очертава проблем с пилотите Снимка: Getty Images
Причина за катастрофата във френските Алпи се очертава проблем с пилотите
Водеща версия: самоубийство Снимка: Getty Images
Водеща версия: самоубийство Снимка: Getty Images

Според данните от черната кутия, намерена на мястото катастрофата на самолета на нискотарифната компания Germanwings, единият пилот не е пускал другия да влезе в кабината. Данните все още са неофициални, като е цитиран неназован вископоставен военен, участващ в разследването, пише "Ню Йорк Таймс".

По информация на френското издание Le Monde пъвият пилот е напуснал пилотската кабина по неизвестни причини, след което не е могъл да влезе обратно в нея. На записа се чува как пилотът чука по вратата, но никой не му отваря. Той чука по-силно, но отново няма отговор. Впоследствие пилотът се е опитал да разбие вратата.

По-рано се чува как двамата пилоти разговарят нормално помежду си. Все още се разследва причината, поради която единият от пилотите е напуснал кабината.

За първия пилот се знае, че е бил опитен летец - с над 6000 летателни часа стаж. Другият обаче - който е останал заключен извън кокпита, е постъпил на работа в Germanwings в края на 2013 г. и е имал само няколкостотин часа опит.

Френското радио Europe 1 публикува интервю с Дитер, колега на първия пилот в самолета на Germanwings. Той го като описва като много опитен авиатор, с отлично професионално поведение, баща на две деца.

"100% съм сигурен, че той е направил всичко, каквото е могъл. Той е баща на стабилно семейство, отговорен и ценен командир, един от най-добрите", коментира източникът на Europe 1.

DPA съобщава, че копилотът е немски гражданин, родом от Монтабаур, град в Райнланд-Пфалц, на 90 км от Франкфурт на Майн. Мъжът е живеел с родителите си, като е притежавал апартамент в Дюселдорф.

След 11 септемри пилотските врати бяха допълнително подсигурени отвън. Въпреки подсилените мерки обаче, има начин да се влезе отвън, което по всяка вероятност означава, че пилотът в кабината не е пуснал умишлено колегата си.


Още в първите часове след катастрофата френски експерти обърнаха внимание на факта, че самолетът не е "паднал", а е бил управляван до самия сблъсък в Алпите.

До момента нито френските, нито немските власти са разкрили информация за самоличността на пилотите, управлявали самолета.

 

Най-четените