#WeAreSeat123: Кой е човекът, който facepalm-на речта на Фарадж? | webcafe.bg
newscafe

Кой е човекът, който facepalm-на речта на Фарадж?

Webcafe 29.06.2016, 17:24 (обновена 01.07.2016, 14:33)
Витенис Андриукайтис

Първата реч на Найджъл Фарадж в Брюксел след Brexit няма нужда от коментар - опиянението от неочаквания успех на кампанията за напускане на ЕС беше смесено с персонални обиди към евродепутатите ("Знам, че практически нито един от вас не е свършил една смислена работа през живота си") и заплахи за срив на съюза след лишаването му от британската икономика.

Речта му беше прекъсвана от освирквания и реплики на висок глас, но едва ли имаше по-показателна реакция от тази на мъжа, седящ на банка No.123 зад гърба на Найджъл Фарадж. Човекът просто се хвана за главата и едва прикриваше смеха си в края на словото на лидера на UKIP.

Непринуденият facepalm предизвика вълна на симпатии и одобрение сред хората в социалните мрежи, които "родиха" и подходящия хаштаг: #WeAreSeat123 (Ние сме място 123).

"Виновникът" е еврокомисарят на Литва - Витенис Андриукайтис, 64-годишен лекар, специалист по сърдечна хирургия, който е участвал в първата операция по трансплантация на сърце в страната си през 1987 г.

С други думи - последният човек, когото Фарадж би могъл да обиди с оценките си за "смисленост".

Андриукайтис е роден през 1951 г. в Якутската Съветска социалистическа република в Сибир, където комунистите депортират семейството му още през 1941 г. През 1958 г. майка му Люда получава право да се върне у дома заедно с трите си деца, а баща му Алфонсас остава в Сибир още една година.

Впоследствие Андриукайтис завършва медицина и история, включва се в дисидентското Социалдемократическо движение през 1976 г., а падането на комунистическия режим слага началото на активната му политическа кариера. Преди да влезе в екипа на Жан-Клод Юнкер, Андриукайтис беше здравен министър на Литва.

Андриукайтис слушаше внимателно речта на Найджъл Фарадж до момента, в който лидерът на UKIP обяви, че "ако отхвърлите идеята за смислено търговско споразумение (след Brexit), последствията ще са много по-тежки за вас, отколкото за нас".

В този момент, комисарят се отчая и се хвана за главата.

На репликата на Фарадж "Нека да бъдем зрели, прагматични, разумни и реалистични...", Андриукайтис вече не можеше да сдържа смеха си.

Часове по-късно, Twitter и Facebook се напълниха със снимки, видеа и колажи на facepalm, което накара Витенис Андриукайтис да обясни поведението си в статия, публикувана в сайта Europa.eu.

Ето какво написа еврокомисарят:

"Забавлявах се, докато четях коментарите ви, и мога да потвърдя, че в действителност харесвам британския хумор.

Ще продължа да подкрепям британския народ, така както съм го правил винаги досега. Продължавам да съм на страната на онези, които гласуваха против финансовите спекулации, разкрити от Panama Papers, както и с онези, които гласуваха срещу безработицата и спадащия стандарт на живот.

Въпреки това, за съжаление, много гласове бяха повлияни от лъжите, разпространявани от някои представители на кампанията "Leave".

Подкрепям всички онези, които гласуваха за оставане в ЕС, които искат да създадат по-добро бъдеще за семействата си и които вярват, че е възможно да го постигнем заедно, обединени в различията, за да се преборим с корпоративната алчност и измамите, извършвани от финансовия транснационален капитализъм.

Някои от токсичните лъжи, разпространявани от г-н Фарадж и др., като твърденията, че парите от вноската на Великобритания в бюджета на ЕС ще се използват за здравеопазване, вече бяха разобличени.

В моето сърце остават двата символа на референдума - и двата са много различни. Единият от тях е убийството на депутатката от Лейбъристката партия Джо Кокс, другият е Джонатан Хил.

Джо Кокс беше убита заради хората, които всяваха омраза, шовинизъм и фобии. Това са брутални сили, които заразяват нашите демократични общества, разрушават усещането за сигурност и ценностите, на които държим в Европа.

Лорд Хил беше решителен и се оттегли. Това е пример за морал, увереност, поемане на отговорност и осъзнаване на последствията. Оставката му дойде в ярък контраст спрямо действията на всички останали, които въплъщават политическото лицемерие", написа Витенис Андриукайтис.

Oще: brexit  facepalm  #weareseat123  андриукайтис  великобритания  витенис андриукайтис  ес  здравеопазване  кой е витенис андриукайтис  литва  найджъл фарадж  найджъл фараж  референдум  фарадж 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 03.11.2010, 00:11

25 dedogo6 | 04.07.201614:26

Специално за Nikkor:

http://dnes.dir.bg/news/ostavka-lider-brekzit-farazh-23190150?nt=4
Нещо да ми кажеш? Чуди се Подозрителен
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

24 deowin | 01.07.201623:14

>хиляди и милиони мухи не могат да грешат, че лайното е вкусно?

Всъщност не, вероятността да грешат е пренебрежима. Ако за милиони мухи лайното е вкусно, то най-вероятно ще е вкусно за друга муха. Ако мухата се мисли за нещо различно от муха, обаче, може да реши, другите са заблудени и лайното всъщност не е вкусно. Това не го прави по-невкусно за всяка муха, просто прави тази конкретна муха доста заблудена.
Такива тук сте много - мухи като всички останали, които обаче си въобразяват, че са нещо повече, защото ако приемат обективната истина - че всъщност са мухи - то са доста нищожни представители на собствения си вид, което не е никак удобно за самочувствието. Остава да се мислят за качествено различни, било то възвишени, пратени от бога, или дори друг биологически вид. Но не са.

>А не можеш ли да допуснеш, че макар и маловероятно, Никкор може и да е прав за някои неща?

Кога съм казал, че отхвърлям всяка вероятност за нещо, например това, което казваш? Не, сериозно, пробвай се да ме цитираш.
Но ми спести аргументи в стил "ами ти всъщност не го казваш, ама то се подразбира".
Не се подразбира.
"Подразбира се" единствен за хора с вашия манталитет. Аз не съм с вашия манталитет. Мисля, че това трябва да ви е станало пределно ясно много отдавна.
Не го казвам за да се чувствам изкарам по-възвишен, това не ми е необходимо, не ме касае и не мисля, че съм квалифициран да съдя кой е възвишен и кой - не. Казвам го, защото е очевидна истина, която, ако разберете, може би ще се научите да разговаряте смислено с мен, вместо, например, постоянно да свеждате думите ми до иначе неизказани лични обиди просто защото ви е най-удобно.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

23 KingoftheROAD | 01.07.201622:15

Значи според теб хиляди и милиони мухи не могат да грешат, че лайното е вкусно?

А не можеш ли да допуснеш, че макар и маловероятно, Никкор може и да е прав за някои неща?

След като крайния резИлтат от управлението на ЕП е - корабът потъва нормално, а ние отдавна сме на дъното, и копаем дупка към Китай. Значи МОЖЕ и да има нещо гнило в Дания а? Задължително трябва да се кланяме на властимеющите тикви и кратуни ?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

22 deowin | 01.07.201621:40

>ругатни, обиди и псувни по мой адрес

Когато това, което казвам, не ти е удобно или те обижда, най-лесно е да си кажеш, че са "ругатни, обиди и псувни" и да си спестиш нуждата да го разбереш. Естествено, като не си спестиш милото обръщение "свиня", защото за теб е тривиално да измислиш поредната рационализация как това не е ругатня, обида, псувня.
Човече, толкова си банален, прозаичен и скучно предвидим, че дори не ми е ясно какви чутовни ментални салта ти се налага да правиш, за да се чувстваш достатъчно комфортно в кожата си, тъй щото да понасяш собствената си компания.
Предполагам би трябвало да съм впечатлен от способностите ти за doublethink, защото все пак е вид умение някак си все пак да успяваш да продължаваш да живееш въпреки крещящите когнитивни дисонанси в главата си. Умение, което ми е чуждо.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

21 Nikkor | 01.07.201619:41

Свиня, вече изпадна на нивото на Скалата, където ти е мястото така или иначе.

Освен ругатни, обиди и псувни по мой адрес, друго нямаш.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

20 deowin | 01.07.201617:34

>Как един от тия "успели" не се замисли за малко бе? Как един от тях не вземе да се усъмни поне? Елементарен здрав разум стига

Елементарен здрав разум стига за да се замислиш каква точно е вероятността всички тези хора, образовани, професионално реализирани и избрани да представляват държавата си, да са всъщност пълни идиоти без "елементарен здрав разум" и да не виждат нещо, което ти, незнаен анонимник от България, виждаш кристално ясно.
Ето това ви е най-големият проблем на анонимните арогантни нещастници, зациклили вечно в генериране на безумни рационализации на обективната реалност около вас - че рационализациите ви са възможни, но не и вероятни.
Да, възможно е доказано брилянтният сърдечен хирург да е "марионетка" без капка "елементарен здрав разум", "льольо", когото "водят за носа като маймуна". Възможно е анонимен, арогантен, вечно недоволен и обвиняващ другите за собствената си мизерия интернет хейтър като теб да е също единственият человек на тая земля с "елементарен здрав разум", единственият, който вижда истината.
Но не е вероятно.
Ама изобщо.
Сляпата ти убеденост в противното е просто следствие на остър недостиг на човешко достойнство, заради който не можеш да си позволиш да допуснеш вероятността в обективната реалност ти да си, общо взето, средностатистически нещастник, неинформиран, предубеден идиот, който бълва абсурдните си обяснения за света за да убеди себе си и себеподобните си. С думи прости, обикновено нищожество. А тази вероятност, виж, не е никак пренебрежима.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.01.2016, 12:46

19 7 | 01.07.201613:48

Довчерашните комунисти от днес вече са заклети капиталисти и громят Европа със страшна сила.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

18 Nikkor | 01.07.201611:27

Повечето ако не бяха льольовци, нямаше да се оставят да ги водяят за носа като маймуни и да гласуват сичките безумия от сорта на "ever closer union", обща валута която е убийствена за южната страни от съюза и щяха да поспрат, да се замислят и да се запитат "дали не ссбъркахме нещо и какво"?
Вместо това, продължават да каканижат същите глупости и да сипят заплахи към британците щото последните не слушкат. Един от тия спомена нещо за "последствията които очакват Великобритания".

Само за справка един австриски немец, Шикългрубер му е името, навремето казал същото. На което Чърчил отговорил с "Bring it on".

И нещо друго казал Чърчил :"You do your worst, we'll do our best".

Пак ще го кажа. Обща икономическа култура е достатъчна, за да си наясно, че безработица от 25% и повече вече години наред е доказателство за чудовищно погрешни икономически политики. Няма такъв вакуум в икономиката. Той може само да бъде предизвикан. Или от глупост или нарочно. В случая е от глупост.

"Ай сиктир от вечно мрънкащи нещастници, за които всеки успял е "льольо" просто за да не се налага да се замисля какви са причините за собствената му мизерия" - Значи за тебе тия са "УСПЕЛИ"??? Пък аз съм "мизерник"?

Всъщност да, успели са. Слушкат, папкат и гласуват като марионетки. Без да им пука какво аджеба става в страните от южна Европа и как тъй толкоз време не могат да излязат не от "Великата рецесия" както беше наречена, а от ДЕПРЕСИЯ, по-голяма от оная от 1929-33 година. Как един от тия "успели" не се замисли за малко бе? Как един от тях не вземе да се усъмни поне? Елементарен здрав разум стига за да видиш че нещо генерално не е наред. Обаче не. Новите комунисти, също като старите "са прави дори когато грешат". Обаче аз съм "мизантроп", а те са "успели".
Станишко определено е успял - направи едни 20 млн на жена си, седна на стола в ЕП и гарантирам, че ще прекара там до края на живота си, без да свърши каквото и да е полезно нещо. Оня "архонт" и той е "успял", а пък Бареков направо е преуспял.

Направиха референдум за европейска конституция във Франция и във Дания и след като народите казаха гръмко "НЕ" какво последва? Ами повториха референдумите, забрави ли? Ако трябваше щяха и да ги потретят. Че и да ги почетвъртят. То затуй сега пробват същото и лъжливите медии са пълни с "признанията" на британци как всъщност "дълбоко съжаляват" и сега ако сееее...повторииии...туй...ъъъ...референда, хоп шъ гласуват "IN".

Толкоз за демокрацията, за народовластието и френското свобода, равенство братство.

Толкоз и за теб. Ако живеехме в едно друго време щеше да си виден партиен апаратчик, дрънкащ безмислици за дружбата между народите, социалистическата икономическа интеграция и всички онези безумия с които пълнеха главите на хората.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

17 deowin | 01.07.201600:55

>повечето са просто льольовци

И за това, че са "льольовци" имаш някакви аргументи, доказателства, наблюдения от лични познанства ако щеш, или просто трябва да е така, щото ти така мислиш?
Ако не знаеш, последното се нарича предразсъдък и бих се обзаложил, че точно такъв е конкретният случай - не си си направил труда да намериш каквато и да било информация, която да подкрепя убеждението ти, вероятно от страх, че ще се окаже брутално грешно. Ако греша - опровергай ме. Вероятно ще отговориш, че не искаш, не ти е работа, к'ъв си ти бе, но определено ще скатаеш някак защото другата опция - достойнството - не ти е по силите.
Не че наличието на противоречащи факти би ти попречило да поддържаш един удобен предразсъдък, но определено би ти било по-лесно ако просто си затвориш очите - тогава дори не ти се налага да бориш дразнещият крещящ когнитивен дисонанс.

Ай сиктир от вечно мрънкащи нещастници, за които всеки успял е "льольо" просто за да не се налага да се замисля какви са причините за собствената му мизерия. Щото причините са в самия него, а това определено е доста неудобна истина. Кажи му "льольо" и забрави.

>Кое ви кара да си мислите че евродепутатите от другите държави са по-свестни?

Ами.. например шибаният пример със сърдечния хирург, който ни е показан и наврян във фейса дори на мизантропите като теб?
Как ще отговориш - с "тоя е само един", като удобно избегнеш да проверяваш дали случайно повечето евродепутати не са хора от сходен сорт, или с "тоя ли бе, аз го знам бе, пълна отрепка!"?

>Фараж може и да си пада малко простак ( то кой не е )

Оправданието на простака/дебила и сходните му души - "всички са маскари!".
Не, не са всички маскари.
Фарадж е простак, вероятно и ти, щом го харесваш и си склонен да взимаш за даденост, че всеки друг човек също е простак. Ако не беше простак щеше да имаш най-малкото контрапример на "всички за простаци" в самия себе си и нямаше как да го кажеш. Но го каза, нали?
И, не, не са всички като вас.
Набийте си го в главите.
   

оценка

+4 -1

Регистриран на: 27.11.2013, 19:18

16 Nikkor | 30.06.201623:49

Не че има смисъл да повтарям, щото така и така не четете какво съм написал, ама айде пак.

Въпросният доктор може и да е работил смислена работа, а може и да продължава от време на време да я практикува, обаче повечето са просто льольовци. кат се почне от недоучилия Шулц, собственик на книжарница, което е похвално, с напълно погрешни икономически разбирания ( тюх язък за книжарницата), но тръгнал да спасява европейската икономика с още и още държавна намеса, мине се през Туск - най омразния за поляците човек и се стигне до плеядата никому неизвестни тарикати просто уредили се с добра заплатка и никаква отговорност за нищичко.

Само погледнете нашите евродепутати - Бареков, Станишев, оня "архонт", не му помня даже името. Кое ви кара да си мислите че евродепутатите от другите държави са по-свестни?

Какво направиха за последното десетилетие всички тези хора?

Като депутатите от народното събрание по времето на БКП и съветските им другари от годините на КПСС в СССР, гласуват едни глупости, от които нищо не разбират и които са докарали Европа до тоя хал.

ЕС е регионът с най-нисък растеж, с единна валута която е подходяща за Северна Европа с нейната пестеливост и балансирани бюджети, макар че дори и там шведи и датчани не щат да я използват (а Норвегия не ще да влезе дори в общността какво остава за валутния съюз) и която е като воденичен камък за юга.

Обща икономическа култура е достатъчна за да си наясно че спасението за европейския юг е в излизането от валутния съюз. Повтарям - обща икономическа култура, не нобелова награда.

Само че за новите комунисти на света, това е абсолютно недопустимо. Те не търпят възражения, те никога не грешат и все някой друг е виновен. Като им слушам прикакзките за общото европейско благо все едно слушам нашите комуняги навремето с техните дрънканици за вечната дружба и пролетарии от вси страни съединявайте се.

Много са демократични, обаче не дай си боже да изкажеш различно мнение и им ставаш враг до живот. Също като при комунизма. Ако можеха да те арестуват и хвърлят в затвора за това, бъдете сигурни - щяха да го правят.

Ами лицемерието им? "До края на живота си ще се боря за европейското обединение" рече оня ден Жан-Клод Юнкер.
Колко акъл се иска за да се види лицемерието на тоя човек?
Трябва да не си живял при комунизъма за да ги верваш тия простотии.
После Борис Джонсън бил популист. Щото тия не са.

Мразел съм финансите???

Не само съм завършил, но и мисля с главата си за макроикономикса и финансите. То не е само да си учил и да плямпаш като папагал учебникарските истини.

Случайно да ти идва на ум, че с 10% плосък данък ние би трябвало да имаме почти двуцифрен растеж, само че сме вързани към еврото ( също като другите от европейския юг) и вместо централна банка която да свали лихвите имаме счетоводна къща, която и със счетоводство не се занимава. Справка КТБ. Затова когато в Европа лихвите са почти нулеви, при нас по влоговете 0.7 а по кредитите 7-8 със ГПР 20%. Но за това сами сме си виновни - нашият "елит" е доказал че последното което може да направи е да се справи с паричното предлагане. Така че него не го бива за най-основното нещо което трябва да свърши.

Да се върнем обаче на Британия.
За последното десетилетие значима част от британците не са видели друго освен стопяващи се работни места, тълпи от имигранти които заемат малкото оставащи, живот от социални трансфери от бюджета, липса на какъвто и да е поминък и пълна безпереспективност. И нищо не може да направи щото ЕП тъй казвал. Във или извън ЕС за тези хора спасение няма.

Съжалявам. В икономиката има печеливши, има и губещи. Тезата за всеобщия просперитет е елементарна лъжа.

Покрай европейското по футбол някак си мина и замина новината за загиващата британска стоманолеярна индустрия. Това е индустрията доставяща материалите за реактивните двигатели Ролс-Ройс, за ВАЕ системс и прочие и прочие. И пак британското правителство нищо не може да направи, щото това щяло да бъде протекционизъм.

Я да ви питам Канада член ли е на ЕС? Турция член ли е на ЕС? Ами Южна Корея, от другата страна на кълбото член ли е на ЕС? И като не са що имат абсолютно безпрепятствен достъп да европейските пазари? И някой от ЕС налага ли им някакви правила? И ако Британия излезе от ЕС , по-силата на коя логика ще й се наложат тарифи на износа й към континента?
Пък и при положение, че на всеки 6 евро износ от острова към останалия ЕС последния изнася 10 евро към първия, кой аджеба е по-заинтересован от взаимната търговия?

Фараж може и да си пада малко простак ( то кой не е ), но повечето казано от него е истина, колкото и да не ви се нрави на вас, другари партийни секретари.Същите сте като кварталните партийни правоверни от онези години.

И друго. Вчера паундът тръгна нагоре, а Футсито дори мина нивата от преди Брексита.

Изобщо класически тапиризъм, нали така.
   

оценка

+2 -4

Най-коментирани