Първи версии за катастрофата на Fly Dubai | webcafe.bg
newscafe

Първи версии за катастрофата на Fly Dubai

Webcafe
19.03.2016, 12:51 (обновена 20.03.2016, 08:48)
ростов на дон

Снимка: © Getty Images

Близките на загиналите при катастрофата на Boeing 737 се събраха на летището в Ростов на Дон

Изпълнителният директор на Fly Dubai Гейт ал Гейт обяви, че не допуска версията за бомбен взрив на борда на катастрофиралия Boeing 737, при който загинаха 62 души край Ростов на Дон.

"За нас няма никакви съмнения, че бомба на борда не е имало", казва той пред "РИА Новости".

По думите му авиокомпанията ще публикува първите резултати от разследването на катастрофата до края на месеца.

Той коментира, че атмосферните условия на летище Ростов на Дон са позволявали изпълнението на полета.

"Ако времето беше неподходящо, самолетът изобщо нямаше да излети", казва още той.

Директорът на компанията твърди, че последният технически преглед на Boeing 737-800 е проведен на 21 януари. Самият самолет е произведен през 2011 г. и се счита за нов.

От основаването си през 2008 г. до днешния инцидент Fly Dubai няма нито една самолетна катастрофа.

Гейт ал-Гейт подчертава, че пилотите на разбилия се самолет са имали достатъчно добра подготовка и опит за управление на самолета.

Командирът на полета има нальот от 5700 летателни часа, а вторият пилот - 5669 часа.

"Това означава, че имат достатъчно ниво за управление на самолета във всякакви условия", казва още ръководителят на Fly Dubai.

"Интерфакс" съобщава, че самолетът е направил два опита да кацне през нощта. Първият опит е направен около 1:35 ч. местно време, но поради неясни причини пилотите не са успели да приземят машината.

След това самолетът е кръжал два часа над Ростов на Дон, за да изразходва горивото си, като около 3:30 ч. е направил втория опит да кацне. Той приключва с катастрофа.

Рядко природно явление край Ростов на Дон

Водещият специалист по метеорология Евгений Тишковец коментира пред РБК, че в атомсферата около района на катастрофата е регистрирано рядко природно явление, наричано струйно течение.

Скоростта на вятъра в него може да достигне до ураганни нива, казва синоптикът.

В момента на катастрофата над Ростов на Дон се е намирала южната периферия на мощен атлантически циклон. Долната граница на облачността е била на ниво 300-600 метра, а скоростта на вятъра през цялата нощ е била между 12-14 м/с, като при пориви е достигала 18-19 м/с.

Тишковец пояснява, че между 600 и 10 000 метра височина се е наблюдавало струйно течение със скорост на ветровия поток над 100 км/ч.

"В природата се среща скорост на вятъра до 900 км/ч. В тази ситуация тя е варирала от 104 км/ч на височина 600 метра до 162 км/ч на височина 5000-7000 метра", казва той и подчертава, че тези условия могат да повлияят на динамиката на полета.

Тишковец коментира, че метеорологичните условия на запасните летища за полета от Дубай са били приемливи за кацане. Решението за избор на летището в гражданската авиация обаче е на командира на полета.

"Трудно е да се прецени какви са били мотивите му, но е важно да отбележим, че в района действаше предупреждение за буря. Информацията е била на разположение на командира на екипажа", казва още той.

Спокоен полет до последния момент

Предварителният анализ на разговорите между пилотите от самолета не показва никакви проблеми - ако се съди по диалога между двамата пилоти, Boeing 737 е летял в нормален режим до момента на катастрофата, твърди източник на "Интерфакс".

Според информацията на агенцията, гласовете на пилотите са били спокойни и не са съобщавали за неизправности на борда до удара в земята.

Диспечерската наземна служба е поддържала постоянна връзка с екипажа на самолета.

Oще: boeing 737  boeing 737 800  flydubai  fly dubai  авиация  авиокатастрфоа  гейт ал гейт  катастрофа в ростов на дон  ростов на дон  русия  самолет  самолетна катастрофа 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

16 TheRock | 22.03.201613:36

Rodrigo Diaz de Vivar | 21.03.201621:06
Щом ти го пиша, защо не предположиш, че го знам от практиката???
Много книжни разбирачи за нещата се навъдихте напоследък!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

15 Rodrigo Diaz de Vivar | 21.03.201621:06

Скала... написал си "при скорост на вятърна над 15 м/сек. не се каца и не се излита". Което е невярно или най-малкото неточно.
Не се каца и не се излита при crosswind компонента над 15 м/сек.
Просто те поправих. Прочел си [може би], но не си разбрал.
Не е сложно изчислението, но ти трябват данни. Runway/Aircraft Heading, Wind Direction и Wind Speed.
И не, не съм разбирач по аеродинамика, просто се опитвам да чета и да разбера прочетеното преди да пиша.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

14 Rodrigo Diaz de Vivar | 21.03.201620:52

На мен често ми се случва да летя, но нямам спомен да съм кацал по такъв начин. Като пътник имам предвид.
Гледах обаче няколко клипа, изглежда ужасТно атрактивно, кацане със силна crosswind компонента.
Атрактивно, но на клип.
На практика предполагам, че е сериозно изпитание на нервите и уменията на пилота.
Да, логично звучи ограничението за tailwind. Логично, от гледна точка на аеродинамиката, професионално баща ми беше цар в тази материя. Хидродинамика по-точно, но принципно разбирам идеята.
При достатъчно силна tailwind компонента скоростта на самолета, респективно насрещният въздушен поток, по-скоро неговата липса, не "произвежда" достатъчно подемна сила да го държи във въздуха.
Звучи зловещо.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

13 TheRock | 21.03.201620:51

Rodrigo Diaz de Vivar | 20.03.201621:27
Нали това съм написал бе гугъл - авторитет!!!???
Всеки се прави на разбира!!!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.08.2013, 11:44

12 COMANCHY | 21.03.201606:47

Rodrigo, отново си абсолютно прав , няма какво да добавя. На Learjet60XR на който летя, тази странична компонента на вятъра е 29 мили/час, или около 15 м/сек. Има и още една лимитирана компонента, това е tail wind, или вятър в опашката, " вятър в гърба". Тя също има ограничителни стойности за кацане , т.е. при кацане ако тази стойност е надвишена, трябва да се кацне от тази страна на полосата, където вятъра ще бъде срещу теб. И да, последното решение е на командира. Винаги. И затова той поема всички отговорности.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

11 Rodrigo Diaz de Vivar | 20.03.201621:27

@TheRock
"При скорост на вятърна над 15 м/сек. не се каца и не се излита!
Летището е трябвало да се затвори а самолетите - пренасочени!"

Това звездите ли ти го говорят или имаш някакви нормативни документи, които регламентират правилата за кацане и излитане?

Принципно, допустимите стойности на вятъра са към летателните средства, не към летищата. И те са за crosswind компонента, а не за въобще за "максимална скорост на вятъра". При повечето съвременни самолети допустимата crosswind компонента е от 31 до 35 възела. Около 65 км/ч или 18 м/сек.

За Boeing 737, в зависимост от вида на winglets в края на крилата, допустимата crosswind компонента е от 31 до 33 възела. Между 16 и 17 м/сек. Това са официални данни дадени от производителя.

Подчертавам обаче, crosswind, а не въобще силата на вятъра.

А и видно от клиповете, тук въобще не става дума за crosswind кацане. Самолетът се забива в земята при около 45 градуса наклон на носа.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

10 TheRock | 20.03.201620:53

Ако са ги насочили за кацане в Краснодар и пилотите не са изпълнили указанието са виновни пилотите.
Може да им е свършило и горивото, 2 часа са се въртяли над летището, за да чакат подобряване на условията за кацане.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

9 TheRock | 20.03.201620:50

При скорост на вятърна над 15 м/сек. не се каца и не се излита!
Летището е трябвало да се затвори а самолетите - пренасочени!
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

8 TheRock | 20.03.201620:49

Значи бях прав за пилотската грешка!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

7 Rodrigo Diaz de Vivar | 20.03.201619:35

AER е IATA кода на Сочи, copy-paste грешка.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани