Първи версии за трагедията със самолета на Чапекоензе | webcafe.bg
newscafe

Първи версии за трагедията със самолета на Чапекоензе

Webcafe 30.11.2016, 14:06 (обновена 01.12.2016, 11:25)
самолетната катастрофа с отбора на чапекоензе в колумбия

Снимка: © Getty Images

Какво се крие в черните кутии на разбилия се самолет

Катастрофиралият самолет RJ85 в Колумбия вероятно е останал без гориво, преди да се разбие в нощта на 28 срещу 29 ноември.

Разследващите се съмняват, че това е вероятната причина самолетът да не експлодира при сблъсъка с планината край колумбийския град Меделин.

При катастрофата загинаха общо 76 души, а петима бяха ранени - сред тях двама души от екипажа, двама футболисти от бразилския отбор "Чапекоензе" и един журналист.

По информация на местни медии - оцелялата стюардеса от самолета е успяла да даде показания, че самолетът е свършил горивото преди планираното си кацане на летище "Хосе Мария Кордова".

Тази версия беше лансирана след твърденията, че пилотът на самолета Мигел Алехандро Куирога Мураками умишлено е циркулирал над земята, за да изгори или изпусне горивото, така че да избегне взрив при аварийно кацане. Данните от траекторията на полета показват, че самолетът започва да лети в кръг над земята, след като обявява електрическа повреда на борда.

Капацитетът на RJ85 се припокрива почти изцяло с планирания полет на 3000 км между Санта Круз в Боливия до Меделин в Колумбия.

Ако екипажът установи недостиг на гориво, би трябвало да направи междинно кацане в колумбийската столица Богота. Фактът, че такова кацане не е извършено, означава, че количеството на горивото му е било на привършване в момента на приближаване до Меделин.

В нощта на катастрофата от летището са информирали пилота, че ще се наложи да изчака кацането на друг самолет, който също е обявил авария на борда. Втората машина е получила разрешение за кацане, а самолетът с бразилските футболисти е останал да лети в кръг на височина от 21 000 фута, за да изчака реда си.

Няколко минути по-късно обаче пилотът е дал сигнал на летището, че трябва да кацне незабавно и получава разрешение. Малко след това обаче двигателите на RJ85 спират и машината се разбива в Серо Гордо на 3300 м надморска височина.

Черните кутии на самолета вече са открити, но все още не е ясно колко време ще отнеме да се анализира съдържанието им.

Катастрофиралият самолет е Avro RJ85, произведен от компания, която вече е част от британската BAE Systems (бившата British Aerospace).

Регистрационният му номер е CP-2933, като първият му полет е извършен през март 1999 г. До 2007 г. той е бил собственост на американската авиокомпания Mesaba Airlines. По-късно е продаден на CityJet, а през октомври 2013 г. попада в боливийската компания LAMIA.

През 2014 г. елемент от крилото на самолета се откача частично при излитане на летище Лондон сити в посока на Флоренция. След издигане на 3000 фута височина машината се връща обратно на летището, а пасажерите са прехвърлени на друг самолет.

Производството на серията RJ спира през 2002 г.

В RJ85 могат да бъдат настанени до 112 души, като типичното разположение на седалките е за 85 пасажери.

По данни на FlightRadar, самолетът е изминал около 1848 мили (2974 км) от боливийския град Санта Круз. Капацитетът на този вид самолети е около 1842 мили (2964 км), при оборудване със стандартни резервоари.

Oще: avro rj85  bae systems  british aerospace  cp-2933  flightradar  lamia  mesaba airlines  rj85  авиокомпания  богота  боливия  бразилия  бразилски футболисти  гориво  електрическа повреда  капацитет самолет  катастрофа  катастрофата с чапекоензе  колумбия  меделин  оцелели самолетна катастрофа чапекоензе  повреда на борда  полет  самолетна катастрофа  самолетно гориво  санта круз  стюардеса  трагедия  футбол  футбол чапекоензе  хосе мария кордова  чапекоензе  черна кутия  черни кутии 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.