Запознайте се с още един прачовек | webcafe.bg
newscafe

Запознайте се с още един прачовек

Webcafe.bg 10.09.2015, 14:11 (обновена 11.09.2015, 15:53)
Homo naledi

Снимка: © National Geographic

Така е изглеждал един от далечните роднини на хората. Визуализацията, създадена на базата на подробно сканиране на черепа, отнема на палеонтолога Джон Гурше 700 часа или почти 30 денонощия.

Учени показаха визуализация на неизвестен досега праисторически човешки вид, открит в Южна Африка - люлката на човечеството, а първите отзиви на специалистите са, че това е липсващото звено в еволюционната теория на Дарвин - Homo naledi.

Видът притежава много близки черти до тези на съвременните хора, най-вече в китките и стъпалата. Малкият обем на мозъка и горната част на тялото му са по-близки до предшестващия човека вид, т.нар. „австралопитек", коментира Крис Стрингър от Лондонския природонаучен музей.

Според други учени обаче не става дума за нов човешки вид, а за предшественик на Homo erectus, живял в Източна Африка и смятан за прародител на днешните хора. Към момента костите не са датирани.

Въпреки множеството неизвестни към момента, находката е забележителна и ще помогне да научим човече за появата на съвременните хора преди около 2 милиона години. Преди две години при разкопки в пещери в Южна Африка са открити 1550 кости с еднаква морфология - възрастни, детски и бебешки.

60 учени от Йоханесбург и САЩ, подкрепяни от десетки доброволци, откриват, че те принадлежат на неизвестен вид и се заемат с изваждането и подреждането им. В екипа работят шест жени, тъй като по-лесно се провират в тесните пространства. Фосилите са отрити в дълбока пещера (40 метра), с изключително труден достъп, но в богат на археологически находки район.

Засега се смята, че пещерната камара е използвана за погребално помещение, тъй като най-близките следи за палене на огън са на 800 метра. Ако това се окаже вярно, учените могат да твърдят, че прадедите ни са имали същото отношение към мъртвите като нас, а не са ги изоставят на произволни и открити места.

Oще: homo naledi  археология  палеонтология  праистория  прачовеци  хоро еректус

Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 25.09.2014, 23:41

2 1Sion1 | 10.09.201520:23

Не знам защо трябва да ровят,да датират, да възстановяват и да си губят времето.По улиците на Лондон има милион досущ като сниманият маймун.

оценка