Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook обеща сериозни промени за политическите реклами

Зукърбърг дава пълната информация за политическите реклами от Русия по време на президентските избори в САЩ Снимка: Facebook, Mark Zuckerberg
Зукърбърг дава пълната информация за политическите реклами от Русия по време на президентските избори в САЩ

Основателят на Facebook и негов изпълнителен директор Марк Зукърбърг се ангажира в четвъртък да втвърди защитата на компанията си срещу страни като Русия, които се опитват през социалната мрежа да разпространяват дезинформация и да влияят върху изхода от изборите в различни държави по света.

Социалната мрежа планира да предаде копия на всички политически реклами в платформата, закупени от руски източници по време на президентската кампания в САЩ през през 2016 г.

Първоначално Facebook изпрати на Робърт Милър, който е начело на разследването за евентуално руско вмешателство в президентските избори, само въпросните реклами - около 3000, които се оценяват на обща стойност около 100 хил. долара. Досега повече информация бе отказвана от страна на компанията заради притеснения относно поверителността на личните данни.

Това обаче доведе до обвинения от страна на демократа сенатор Марк Уорнър от Комитета по разузнаване, според когото Facebook не е направила достатъчно да сканира своите системи за потенциално руско влияние и да гарантира, че подобни забранени от американския закон покупки на политическа реклама от друга държава няма да се случат отново.

"След обширен преглед на законодателството и политиката, днес обявяваме, че и ние ще споделим тези реклами с разследващите в Конгреса. Смятаме, че е от жизненоважно значение властите да разполагат с необходимата информация, за да предоставят на обществеността пълна оценка на случилото се по време на изборите през 2016 г.", пише Колин Стреч, главен юридически съветник на компанията.

Междувременно Зукърбърг обеща да въведе промени сериозни промени в начина, по който технологичният гигант се занимава с политиката.

Това включва разширяване на международния екип на компанията с още хора, които да гарантират, че социалната мрежа няма да се използва за застрашаване на политическите избори от организирани тролски атаки. Също така той обяви създаването на нов център, който да помогне на потребителите да следят политическите реклами и кой ги финансира.

"Не искам никой да използва нашите инструменти, за да подкопае демокрацията. Това не са ценностите, зад което ние стоим", каза той в предаване на живо във Facebook, посветено на вмешателството в изборите.

И въпреки че коментарът на Зукърбърг да успокои критиките от Капитолия спрямо социалната мрежа, компанията все още може да се наложи да се яви на изслушване пред Конгреса по въпроси относно начините, чрез които Кремъл може да е използвал Facebook за прокарване на пропаганда по време на президентските избори.

Последното изказване на Зукърбърг даде да се разбере, че той признава вече, че неговата платформа е използвана от руснаците за оказване на влияние върху изборите в САЩ и на други места по света - нещо, което веднага след победата на Тръмп за Белия дом, той отказа да признае.

Сега очевидно започва нов етап за социалната мрежа в отношението й към политиката, изборите и политическото вмешателство. Въпросът е какво ще доведе всичко това.

 

Най-четените