Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

EgyptAir: Дим на борда минути преди катастрофата

Данните от ACARS показват дим в тоалетната и авиониката на самолета на EgyptAir Снимка: https://www.facebook.com/Egy.Army.Spox/
Данните от ACARS показват дим в тоалетната и авиониката на самолета на EgyptAir

Минути преди катастрофата на пътническия самолет на EgyptAir в четвъртък са се активирали алармите за дим в кабината.

Това съобщава BBC, като се позовава на данни, публикувани в специализирания сайт Aviation Herald.

Според изданието в самолета е засечен пушек в тоалетната и в електрическата мрежа на Airbus A320, пътуващ от Париж до Кайро с 66 души на борда.

Френското Бюро за авиационни разследвания потвърди официално информацията, като допълни, че все още е твърде рано да се правят изводи за причините за инцидента, тъй като все още не са намерени нито черните кутии, нито самия фюзелаж на самолета.

Aviation Herald съобщава, че е получил полетните данни на MS804, записани от системата ACARS (Адресно-отчетна система за авиационна комуникация) и че те са проверени през три независими източника.

Системата показва, че около 2:26 ч. местно време в четвъртък е засечен дим в тоалетната на самолета.

Една минута по-късно в 2:27 ч. се задейства алармата за дим в авиониката.

Последното съобщение в ACARS е от 2:29 ч., а връзката със самолета е изгубена 4 минути по-късно около 2:33 ч. местно време.

ACARS се използва за рутинен запис на бордовите данни от авиокомпанията, която изпълнява полета.

Филип Баум, редактор на списанието "Aviation Security International" коментира пред BBC, че техническата грешка не може да се изключи от вероятните причини за катастрофата.

"Засечен е дим в тоалетната на самолета, след това в отделението на авиониката и в рамките на 3 минути системите на самолета спират. Това би означавало, че тук не става дума за отвличане на самолета, защото няма данни за насилие в пилотската кабина. По-скоро вероятно става дума за пожар на борда", коментира той.

Баум подчертава, че данните не дават яснота за причината за инцидента - дали става дума за късо съединение или заради избухването на бомба на борда.

По-рано гръцките власти съобщиха, че по данни на радарите им Airbus A320 е направил две резки преобръщания и се е снишил с над 7620 метра, преди да се разбие в Средиземно море.

В петък спасителните екипи откриха отломки, седалки, багаж и части от човешки тела в морето.

Сателитите на Европейската космическа агенция засякоха петно от разлято гориво в района, в който изчезна самолета. Все още не е сигурно дали тя е предизвикана от полет MS804.

 

Най-четените