Първи версии за катастрофата на руския МиГ-29 край Сирия | webcafe.bg
newscafe

Първи версии за катастрофата на руския МиГ-29 край Сирия

Webcafe, по "Коммерсант"
15.11.2016, 10:15 (обновена 15.11.2016, 19:37)
миг-29к

Снимка: © Министерство на отбраната, РФ

Техническа повреда или грешка на пилота на МиГ-29?

Руското Министерство на отбраната официално призна за катастрофата на палубния изтребител МиГ-29К по време на тренировъчен полет от самолетоносача "Адмирал Кузнецов" в Средиземно море.

Първата информация за инцидента се появи в понеделник в американските медии - в сайта на телевизия Fox News, който се позоваваше на собствени източници.

Fox съобщи, че на 13 ноември около 17:30 ч., местно време, три самолета МиГ-29К са излетели от борда на "Адмирал Кузнецов", но скоро след това един от пилотите е поискал разрешение да се върне обратно.

Изтребителят не е успял да направи последната маневра преди кацането, при което е паднал във водите на Средиземно море на няколко километра от бойния кораб. Пилотът е катапултирал и е спасен от екипа на издирвателната служба, като в момента се намира на борда на "Адмирал Кузнецов".

Министерството на отбраната на Русия се принуди да потвърди информацията доста бързо. Военните смятат, че причината за катастрофата на МиГ-29К е техническа авария на борда на изтребителя. Всички обстоятелства около инцидента ще бъдат разследвани от специализирана комисия.

За момента приоритетна версия е отказ на двигателя, но не се изключва и вариантът за грешка на пилота.

Министерството на отбраната не съобщава кой е пилотът на падналия изтребител и доколко опитен е той.

Катастрофиралият МиГ-29КР е част от 100-ния отделен корабен изтребителен авиополк, формиран на 15 януари 2016 г. към 859-тия Център за бойнa подготовка към летателния състав на военноморската авиация в Ейск (Краснодар).

Самият тренировъчен комплекс обаче все още не е изграден напълно. Необходимият минимум за полетна подготовка - тренажор, имитиращ палубата на самолетоносача - е завършен едва към края на март 2016 г.

Тогава започват и тренировките на пилотите и усвояването на новия палубен изтребител.

Дали те са имали предварителен опит с авионосец - не е ясно, но според много експерти в Русия има само няколко души с подобна квалификация.

Пълният курс по подготовка на пилот-изтребител за полети от палубата на самолетоносач в САЩ продължава около 2 години, посочва BBC.

Установяването на причините за катастрофата се усложнява и поради липсата на данни от "черната кутия", която е потънала заедно със самолета. Основният източник на информация за специалистите ще бъдат показанията на самия пилот и на персонала, подготвил изтребителя за излитане.

Това е втората загуба на самолет за руските въоръжени сили по време на кампанията в Сирия - след свалянето на бомбардировача Су-24М на 24 ноември 2015 г. от турските ВВС край границата с Турция.

Авионосната група на Северния флот на Русия започна похода си в Средиземно море на 15 ноември. В състава й освен "Адмирал Кузнецов" са включени още тежкия атомен ракетен крайцер "Петър Велики", големите протоволодъчни кораби "Североморск" и "Вицеадмирал Кулаков", както и сервизни кораби.

Руски МиГ-29, засечен над Сирия

От 10 ноември палубните изтребители от борда на "Адмирал Кузнецов" се намират в източната част на Средиземно море край бреговете на Сирия.

МиГ-29К e съветски многоцелеви палубен свръхзвуков изтребител от четвърто поколение, развитие на проекта МиГ-29.

Той е първият боен самолет на СССР, способен да излита от палубата на кораб и да се приземява на нея по обичайния начин с разбег и пробег.

МиГ-29К е на въоръжение във Военноморския флот на Русия и във ВМС на Индия.

Източници на "Коммерсант" от МО коментират, че "инцидентът не е приятен, но и не е никак критичен". В Генералния щаб на Въоръжените сили на Русия нямат намерения да коригират полетните планове на самолетите от морската авиация край Сирия.

През последните няколко дни руските МиГ-29К и Су-33 са изпълнили няколко полета в пълно бойно снаряжение с цел да разучат театъра на военните действия в няколко сирийски провинции.

Палубната авиация на "Адмирал Кузнецов" ще бъде част от по-мащабните комбинирани сили, които ще се задействат в операция над Алепо в скоро време.

Днес се очаква серия от срещи на Владимир Путин с ръководството на Министерството на отбраната, директорите на предприятията от отбранително-промишления комплекс и други членове на кабиента.

Не е изключено инцидентът с МиГ-29К да бъде тема на разговорите.

Oще: адмирал кузнецов  боен кораб  вицеадмирал кулаков  голям протоволодъчен кораб  изтребител  катастрофата на миг-29к  министерство на отбраната  мо  палубен изтребител  русия  руско министерство на отбраната  самолети  сирия  средиземно море  ссср  тежък атомен ракетен крайцер  тренировъчен полет 


Още от Свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

11 TheRock | 16.11.201622:36

Какво ни боли нас кура какво бил направил някакъв каПутин с пияните бели цигани!!!
Ха ха ха!!!
Цялата им Русия е за скраб!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

10 Pavur Pezev | 16.11.201606:13

Бичкия, съгласявам се на часа. Както казах "доколкото знам", без претенции за пълна компетентност. Занемаряването на доста сфери от и без това окъканото по Елциново време състояние на държавата си е казало думата. Путя доста ги е стегнал.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

9 Bichkiiata | 16.11.201605:44

павуре аре малко по-сериозно
предполагам, че говориш за надуваеми батискафни лодки дето аварийно като на анимационния филм "Ум белият делфин" може да се надуят и да изплуват, но не и този мастодонт, а що се отнася до спасителния буй, той естественно не е сработил .. щото е бил заварен


знам, че повечето не разбират ма ти да, така, че чети

Escape capsule inaccessible
In an emergency, personnel in the rear compartments were to move forward to the third compartment along with those in the forward compartments and enter a detachable rescue capsule in the sail (or conning tower), which was capable of evacuating the entire crew. Alternatively, there was also an escape trunk in the first compartment, but the explosion and fire rendered any possible use of it impossible.The rescue capsule in the third compartment was inaccessible if it was still usable.

Rescue buoy failed

The Kursk was equipped with an emergency rescue buoy on top of compartment seven that was designed to automatically deploy when it detected any of a variety of emergency conditions like a fire or a rapid pressure change. It was intended to float to the surface and send a signal that would help rescuers locate the stricken vessel. Some reports said that the buoy had repeatedly malfunctioned and had been welded in place. In fact, investigators learned that the Kursk had been deployed to the Mediterranean during the summer of 1999 to monitor the U.S. fleet responding to the Kosovo War. Russian navy officers feared that the buoy might accidentally deploy, revealing the submarine's position to the U.S. fleet. They ordered the buoy to be disabled and it was still inoperative when the sub sank.

The investigation concluded the Russian navy was completely unprepared to respond to the disaster. The following year, a Dutch team was contracted by the Russians to raise the hull. Employing newly developed lifting technologies, they recovered all but the bow of the vessel, including the remains of 115 sailors, who were buried in Russia. More than two years after the sinking, the Russian government completed a 133-volume, top-secret investigation of the disaster. The government released a four-page summary to the public that was published in Rossiyskaya Gazeta. It revealed "stunning breaches of discipline, shoddy, obsolete and poorly maintained equipment," and "negligence, incompetence, and mismanagement." The report said the rescue operation was unjustifiably delayed.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.07.2015, 15:05

8 e-mil | 15.11.201620:56

"МиГ-29К... Той е първият боен самолет на СССР, способен да излита от палубата на кораб и да се приземява на нея по обичайния начин с разбег и пробег."

Глупости!
В СССР още преди Втората световна имат самолетоносачи и на тях излитат и кацат техни палубни изтребители, щурмоваци и торпедоносци именно по традиционния начин. Нито корабите, нито самолетите са били нещо особено, но са ги имали.
Дори в по-ново време Миг-29К няма как да е първи, а е един от първите, защото по едно и също време с него през 1984 започват разработката на Су-33. И изпитват на самолетоносач двата самолета в един и същи ден през 1989.

Това, което сте прочели, но не сте доразбрали е, че "Адмирал Кузнецов" е първият от типа ТАКР (а не първият въобще), който позволява излитане и кацане по традиционния способ. Но това вече е съвсем различно нещо.
СССР така и не успя да овладее концепцията за използване на самолетоносачите, но дайте да не си измисляме глупости, че е срамота!
   

оценка

+2 -1

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

7 Pavur Pezev | 15.11.201620:22

Бичкия, за къф план става въпрос? Доколкото знам, всяка подводница от тоя клас има contingency procedures, а именно - запуск на авариен буй на повърхността и активиране на аварийна система, която пълни едни цистерни с въздух и й позволява да се издигне при определен брой затопени отсеци. Командирът не е направил нито едно от двете. Другото е конспирации. По един такъв инцидент, не могат да се правят генерални изводи за целият им флот, инак падаме до нивото на Чакъла.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

6 Bichkiiata | 15.11.201619:24

павуре

не се чувствай задължен да си им безплатен адвокат

и аз си мислех, че имат подводници докато не се насраха с Курск, Оставиха си хората да умрат 2 дена бавно, като експериментални мишки, защото нещастниците дори нямат разработен евакуационен план, екипировка и кадри които да слязат на средна дълбочина ,та се налагаше норвежки водолази да им вадят труповете ....
   

оценка

+0 -2

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

5 Pavur Pezev | 15.11.201618:02

Плюс тва Кузя е авионосен крайцер. Задачите му са други. Авиацията на борда му е за прикриване на подводници от самолети и кораби за борба с подводници.
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

4 Pavur Pezev | 15.11.201617:34

Уточнителя, така е, спор няма. Кузя е каталясало корито, което пуши заради кофти дизел или мазут и проблеми с паротурбините, непълно изгаряне, течове на масло... . Може да ти е странно, че ватниците не са развили атомни самолетоносачи, при положение че правят едни доста държеливи и още в експлоатация атомни ледоразбивачи. На американците им трябват самолетоносачи заради доктрината - война с "диктаторски режими" далеч от дома и с по - слаб противник. И заради географията. Ръшъните се развиват в другите области-подводници, авиация, ПВО, крилати ракети.
   

оценка

+2 -1

Регистриран на: 12.09.2012, 22:25

3 Уточнител | 15.11.201616:02

Не бива да се пишат глупости.
"Курящий Кузья" НЯМА катапулти, а ТРАМПЛИН. това усложнява излитането, НО СЪЩО ОГРАНИЧАВА ИЗЛЕТНОТО ТЕГЛО на самолетите - тия палубни МиГ-ове за които става въпрос по-горе саЛЕКИ в сравн с тези от истинските самолетоносачи! На Кузья, в режим на далечно плаване има до 7! самальоти. Значит - остават 6! Иначе в хангарите има автокра, ПП-автомобили!!??, трактори т.н. Средната скорост при далечно плаване е 10-12 възли. Когато е на ход, опушва планетата.Често го влачат на буксир Постоянната му стоянка не е в база, а в ремонтен завод...
подробности - по-долу
   

оценка

+1 -1

Регистриран на: 12.09.2012, 22:25

2 Уточнител | 15.11.201615:54

ПРЕМИЕРА НА КОМЕДИЯТА „КУРЯЩИЙ КУЗЬЯ“
„Коритото“ е торпилирано от подигравките в руски сайтове, които го направиха за посмешище

НЕ ОЧАКВАХМЕ, руснаците да са толкоз тъпи. Да се изложат пред целиот свет. Ако нашите продажни медии покажеха само една малка част от приключенията на "Курящий Кузья", в България броя на русофилите щеше да се приближи към нулата. Между другото се разбра, че Американците нищо не отбират от методите на Хибридната война. Ако разбираха, щеха да нанесат страшен морален удар на руското самочуствие, като покажат всичко това на света. А може би разчитат на руските сайтове, които потопиха "Курящий Кузья" с подигравки... Това ръждиво корито е един монстер на технологичното ниво от 60-те години. Вижте (по-долу), какво има в него. Енергетичната му установка, гаче е на въглища (твърдят, че е мазут - за икономия) – пушека се вижда от Космоса (пак там). Обичайната му скорост на собствен ход е 10 -12 възли. Това съоръжение не може да действа на ход - опушва Планетата. Требва да спре, за да излитат (евентуално) самолети. Постоянната му стоянка е Кораборемонтен завод №35. Нема катапулт, а трамплин, което ограничава излетното тегло на самолетите. Въпреки, че по тех. данни корабът може да поеме 24 самолети, на практика при бойно плаване те са само 7! В хангарите, вместо самолети стоят автокранове, ПП-автомобили, трактори и т.н. Повечето време го влачат (виж по-долу). Автоматиката му е на нивата на 50-те години (има селсини!), само вижте контролните табла. Ел захранването е сбъркано (пак там), нема отопление, нема действаща ППС (виж пожарните коли на палубата – Е ТАКОВА ЧУДО НЕМА и никога не имало, НИКЪДЕ ПО СВЕТА!!!). На всичкото отгоре НИКОГА не е отработвал боен режим - ТОВА МУ Е ЗА ПЪРВИ ПЪТ(Ное 2016)!! Боже пази ги! Пълна скръб. СВЕТОВНА ИЗЛАГАЦИЯ.
Ное 2016

СНИМКА ОТ АМЕРИКАНСКИ СПЪТНИК
http://by24.org/wp-content/uploads/2016/11/russian_overshue_new_resized.jpg

ПРОХОД РОССИЙСКОГО МЕТАЛЛОЛОМА
http://fakeoff.org/freak-show/rzhavoe-koryto-admiral-kuznetsov-do-kolikov-rassmeshilo-anglichan

КУРЯЩИЙ КУЗЬЯ
https://www.youtube.com/watch?v=Yy2R4RrW8xk

САМОЛЕТОНОСАЧЪТ
http://istinata.bg/?p=669

ТАКР «Адмирал флота Советского Союза Кузнецов»
http://fakeoff.org/war/gordost-rossii-avianesuschiy-kreyser-admiral-kuznetsov-3

ФСЕ… ДРОВА КОНЧИЛИСЬ…
https://scontent.fsof2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/15036443_1046706082106467_6427179600224237476_n.jpg?oh=8a8ed92eeaa7957f27715954fdc9881f&oe=588E6CC

С ПУТЕВОДИТЕЛЕМ ПО КОВЧЕГУ
http://русская-сила.рф/typhoon/1999/kuz.shtml
   

оценка

+1 -1

Най-коментирани