Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

140 км/час са твърде много за магистрала "Тракия"

Дори и по легендарните немски аутобани препоръчителната скорост е 130 км/час Снимка: БГНЕС
Дори и по легендарните немски аутобани препоръчителната скорост е 130 км/час

Имате ли нужда някой да ви убеждава, че живеем в парадоксална държава? Най-вероятно не, но все пак ето ви още един аргумент.

По данни на Европейската комисия магистрала "Тракия" редовно се оказва на челни места по смъртност в Европейския съюз, а причината е несъобразена скорост. Въпреки това разрешената скорост по отсечката е сред най-високите в цяла Европа.

Дори и по легендарните немски аутобани препоръчителната скорост е 130 км/час - ограничение, което се предлага да се въведе и в България по родните магистрали.

Защото 140 километра в час са прекалено много за АМ "Тракия".

Магистралата е едва с две активни ленти, като дясната често е окупирана от камиони дори и в пиковите дни - петък до неделя.

Лявата пък все по-упорито се превръща в скоростна отсечка, в която въпросните 140 км/час са силно пожелателни и нервното примигване с дългите се превръща в навик за онези, които все бързат за някъде, вместо да тръгнат пет минути по-рано.

Затова водачите се изправят пред сложна дилема - да се включат към набъбващата група от състезатели по душа, за които ограниченията са досадна подробност, или да се затлачат зад някой ТИР и да се "търкалят" с има-няма 90 км/час.

Дилемата все по-често се решава с натискане на педала до ламарината, а после пътят към челните места в черните класации е широко открит.

Магистрала "Тракия", особено преди Стара Загора, е и истинска магистрала само на думи.

Ремонтът на ремонта около Чирпан дълго време мъчи шофьорите, но резултатът е, че пропаданията по пътя се усещат сериозно, особено с по-ниска кола. На все повече места пък асфалтът е изяден от снега и дъжда и кръпките по него само влошават положението.

Пътят е осеян с десетки неравности, които също са несъвместими с високата скорост.

Въпреки това масово коментарите, включително и във Facebook страницата на Webcafe, са твърдо против намаляване на максималната скорост по АМ "Тракия". Да, доста от пътуващите попържват и онлайн, и на живо лошото състояние на пътя, но пък ограничението на скоростта им звучи като кощунство.

Поредният парадокс в държавата на парадоксите явно.

Не на последно място, все още липсва достатъчно съвест и отговорност.

Повсеместната безнаказаност на пътните нарушения роди особено чувство на недосегаемост, което се изпарява мигновено даже и в съседна Гърция.

Там обичайното ограничение по добре поддържаните и асфалтирани магистрали е 120-130 км/час и си е таман за българския турист, защото в южната ни съседка не се шегуват и свалят регистрационни номера. Пък после обяснявай, че нямаш сестра и си Верстапен по душа...

В България наказателните органи изпаднаха в сладка перманентна дрямка, с което приспаха и отговорността у шофьорите и съвестта им.

Дотолкова, че даже и ограничението от 140 км/час започва да се струва малко за онези, които са си поставили за цел да стигнат от София до Бургас за три часа.

Кой ще ги хване така или иначе...

Само че докато всичко, изброено дотук - максимална скорост, активни ленти, настилка, самосъзнание, контрол - не се промени, "Тракия" ще продължи да излиза на челни места по смъртност.

А това, съгласете се, вече никак не е парадоксално.

 

Най-четените