Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Юнайтед и големите пари

Мойс няма да има проблеми с парите, но трябва да изгради състав
Мойс няма да има проблеми с парите, но трябва да изгради състав

Забравете трудностите, с които се сблъсква Манчестър Юнайтед в настоящия сезон във Висшата лига. Дейвид Мойс все още не може да наложи това, което иска или пък не е избистрил напълно идеите си. Юнайтед има осем загуби в 24 мача и е ясно, че ще следи битката за титлата от по-задна позиция. Някои фенове са недоволни, а медиите пускат ехидни коментари, че явно всичко трябва да се срине, за да се изгради отново.

Но бизнесът с марка „Юнайтед" върви повече от добре и точно тук е големият шанс на Мойс. Юнайтед е сред най-популярните футболни клубове в света и профаните биха го нарекли „машина за пари". Обаче ще се окажат напълно прави.

„Олд Трафорд" е винаги пълен, рекламните договори стават все по-примамливи и въпреки някои особености, Юнайтед балансира бюджета си със сделки от реалния бизнес, а не чрез свързани компании и заеми, зависещи от благоволението на някоя арабска фамилия или прищевките на руския милиардер.

Гигантът в бизнеса със спортна екипировка Nike е фаворит да остане основен партньор на Юнайтед за следващите 10 години срещу кръглата сума от 1 милиард долара. Юнайтед и Nike работят отлично от 11 години насам, а настоящият им договор изтича пред 2015. Сега Nike дава 23,5 милиона лири на година на Юнайтед, но ако бъде подписан новият 10-годишен договор, то сумата ще отскочи на 70 милиона паунда.

Но по-интересната сделка е друга. В средата на 2012 Юнайтед се сдоби с нов основен спонсор - американската автомобилна марка Chevrolet. Контрактът е 7-годишен и влиза в сила от сезон 2014-2015. По този договор клубът ще получи почти 360 милиона лири. Въпреки, че Chevrolet скоро ще напусне Европа.

В General Motors са се случвали и по-интересни бъркотии, но тази, в която участва и Юнайтед, си струва да се отбележи. Година и половина след сключването на договора с Юнайтед, големите шефове на GM решиха, че до края на 2015 Chevrolet ще напусне Стария континент. Американците не са доволни от пазарното представяне на популярния бранд, но бяха принудени да обяснят, че договорът с Юнайтед остава в сила защото марката ще се продава в останалата част по света, Юнайтед клуб със световна слава и така пак ще рекламира автомобилите. Естествено. Пък през 2016 Дейвид Мойс и играчите на Юнайтед може да са единствените в цяла Европа, които да получат нови автомобили Chevrolet.

Всъщност, важното е друго - финансовото бъдеще пред Юнайтед е сравнително ясно и въпреки дълговете, натрупани от собствениците, клубът едва ли ще изпадне във финансова криза в близко бъдеще. Мойс ще има пари за нови играчи, само трябва да изгради нов отбор, за да се върне Юнайтед в челото на британския и европейския футбол. За подобно нещо големите пари винаги са необходими, но понякога се оказват недостатъчни.

 

Най-четените