Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Той изкачи своята планина: Най-значимите успехи в кариерата на Розберг

"Аз изкачих моята планина, на върха съм, чувствам се добре. Най-силната ми емоция сега е да изкажа дълбока благодарност на всички." Снимка: getty
"Аз изкачих моята планина, на върха съм, чувствам се добре. Най-силната ми емоция сега е да изкажа дълбока благодарност на всички."
2002 г. Дебютира във Формула 4 с невероятните 9 победи, което му носи наградата на 17-годишна възраст да се качи на болид на "Уилямс". По този начин Нико се превръща в най-младия човек, карал болид от Формула 1. Снимка: getty
2002 г. Дебютира във Формула 4 с невероятните 9 победи, което му носи наградата на 17-годишна възраст да се качи на болид на "Уилямс". По този начин Нико се превръща в най-младия човек, карал болид от Формула 1.
2003 г. Вече се състезава във Формула 3. Завършва сезона 8-ми и постига една победа. Снимка: getty
2003 г. Вече се състезава във Формула 3. Завършва сезона 8-ми и постига една победа.
2004 г. нови три победи във Формула 3 Снимка: getty
2004 г. нови три победи във Формула 3
2005 г. Печели GP2 и става тест пилот на "Уилямс". Снимка: getty
2005 г. Печели GP2 и става тест пилот на "Уилямс".
2006 г. Тежък дебют за "Уилямс". Най-силната част от кампанията му е в Бахрейн, когато регистрира най-бърза обиколка, следват обаче множество инциденти. Завършва 14-ти в крайното класиране. Снимка: getty
2006 г. Тежък дебют за "Уилямс". Най-силната част от кампанията му е в Бахрейн, когато регистрира най-бърза обиколка, следват обаче множество инциденти. Завършва 14-ти в крайното класиране.
2007 г. През втория си сезон с "Уилямс" демонстрира израстване и зрялост. Става и по-бърз. В Бразилия завършва на четвърта позиция, което е най-доброто му постижение до момента. В крайното класиране финишира 9-ти.
2008 г. Стартира сезона на подиума в Австралия, а по-късно през годината финишира втори в Сингапур. Снимка: getty
2008 г. Стартира сезона на подиума в Австралия, а по-късно през годината финишира втори в Сингапур.
2009 г. Измъква най-доброто от двигателя и е близо до подиум в Германия и Унгария. Обявява, че напуса "Уилямс" и подписва с "Мерцедес".
2010 г. Записва няколко подиума в компанията на именития си съотборник и завърнал се 7-кратен шампион - Михаел Шумахер. В край на сезона даже има близо два пъти повече точки от сънародника си. Снимка: getty
2010 г. Записва няколко подиума в компанията на именития си съотборник и завърнал се 7-кратен шампион - Михаел Шумахер. В край на сезона даже има близо два пъти повече точки от сънародника си.
2011 г. Поддържа репутация на един от най-завършените пилоти във Формула 1. Побеждава съотборника си Шумахер в 7 случая.
2012 г. Постига първа победа в кариерата си, финиширайки пред всички останали в Китай. Снимка: getty
2012 г. Постига първа победа в кариерата си, финиширайки пред всички останали в Китай.
2013 г. Заради нареждане от отбора, не се качва на подиума в Малайзия, но триумфира по-късно в Монако. След това е най-високо на подиум и във Великобритания. В крайното класиране е 6-ти. Снимка: getty
2013 г. Заради нареждане от отбора, не се качва на подиума в Малайзия, но триумфира по-късно в Монако. След това е най-високо на подиум и във Великобритания. В крайното класиране е 6-ти.
2014 г. Доминира над съотборника си Хамилтън и стартира 11 пъти от полпозишън. Постига 5 победи и още 10 подиума. В крайното класиране завършва втори.
Завършва на второ място след съотборника си Хамилтън за втора поредна година.
Стартира 2016-а с четири поредни победи. По средата на сезона Хамилтън се завърна, но нов изблик на германеца в Белгия, Италия, Сингапур и Япония му помагат пак да е №1. Накрая сбъдва детската си мечта и обявява, че слага край на кариерата си. Снимка: getty
Стартира 2016-а с четири поредни победи. По средата на сезона Хамилтън се завърна, но нов изблик на германеца в Белгия, Италия, Сингапур и Япония му помагат пак да е №1. Накрая сбъдва детската си мечта и обявява, че слага край на кариерата си.

Качих се на най-високия връх, така че това изглежда като правилното решение. От 25 години насам единствената ми мечта е била да стана световен шампион във Формула 1“, сподели Нико Розберг на сбогуване с любимия спорт.

Е, мечтата се сбъдна, а момчето, което в началото на новия век направи първи стъпки сред големите, сега спокойно може да си позволи да се оттегли. Защото достигането му до върха е постижение, което остава завинаги.

В неделя сутринта в Абу Даби знаех, че това може да е последното ми състезание и усещането се проясни още преди старта. Исках да се насладя на всяка част от този опит със съзнанието, че ми е за последен път", каза 31-годишният германец.

Още на следващия ден Нико взима решението да прекрати кариерата си, а дали това е „сензация, шок и ужас“, каквато бе първосигналната реакция на всички, оставяме на всеки да прецени.

Аз изкачих моята планина, на върха съм, чувствам се добре. Най-силната ми емоция сега е да изкажа дълбока благодарност на всички, които ме подкрепяха, за да може тази мечта да се случи", каза още шампионът.

Не е ясно какви са следващите планове на Розберг: „Единственото нещо, което прави това решение по някакъв начин трудно за мен, е че поставям моята състезателна фамилия в трудна ситуация.“

Ясно е обаче, че кариерата му бе блестяща. В галерията може да видите най-запомнящите се моменти на германския пилот от 2002-а досега.

 

Най-четените