Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Красивата Кармен остава в Renault

Кармен Хорда остава част от Renault Sport F1 след мини скандал, причинен от бившия й колега Марко Сьоренсен
Испанката се обиди, че я смятат за бавна
Хорда обаче все още няма победа в кариерата си
Кармен залага на отличната физическа форма
И беше на представянето на тима на Renault в Париж в миналата седмица
Кармен е популярна фигура в падока на Формула 1
Въпреки че едва ли скоро ще я видим в болид от Формула 1
Испанката е много активна в социалните мрежи
И феновете й постоянно се увеличават

27-годишната испанка Кармен Хорда остава пилот по развитието на болида на Renault и за новия сезон във Формула 1. Кармен работи основно на симулатора, но присъства на всички стартове от сезона, въпреки че няма шанс да смени някой от титулярите.

Привличането й в Lotus миналата година донесе много критики на тима, тъй като бързо стана ясно, че Кармен е наета заради парите, които дават нейните спонсори, както и заради интереса, който демонстрират медиите към нея, без значение, че тя едва ли ще излезе някога на пистата с болид от Формула 1.

Сузи Волф сложи край на кариерата си в световния шампионат в края на 2015 и напусна Williams, където беше резервен пилот, така че Кармен остава най-близо от дамите автомобилни състезатели до това да стартира във Формула 1.

На представянето на тима на Renault в Париж Кармен потвърди, че остава пилот по развитието на болида и допълни, че най-вероятно ще комбинира тези си задачи със състезания в друг шампионат. От тима само потвърдиха, че Кармен остава в структурата на Renault Sport F1 без повече подробности.

Критиките срещу Кармен избухнаха отново, след като бившият й колега Марко Сьоренсен, който изпълняваше същата роля като Хорда в Lotus обяви, че напуска заради това, че шефовете на тима фаворизират испанката. Сьоренсен заяви, че на симулатора Кармен е записвала обиколки с 12 секунди по-бавни от неговите, което е неприемливо за стандартите на Формула 1. Марко продължава кариерата си в световния шампионат за издръжливост, където ще кара за Aston Martin и обясни, че ако 7,5 милиона долара, то би преговарял за титулярно място във Формула 1.

Хорда отхвърли твърденията на Сьоренсен и обясни, че никога не го е виждала в базата на Lotus в Енстоун и допълни, че е работила на симулатора заедно с Ромен Грожан, Пастор Малдонадо и Джолиън Палмър, който тази година е титуляр в отбора на Renault.

„В много от тези случаи времената ми на симулатора бяха с по-малко от една секунда на обиколка по-слаби от тези на Ромен, Пастор и Палмър - обясни Кармен. - Не знам откъде Марко намери данни за изказването си. Не съм заела мястото на никого в тима. Тези 12 секунди, за които говори той за просто фантазия."

В отговор Сьоренсен обясни, че е достатъчно да се видят резултатите на Кармен, за да стане ясно дали тя има талант за Формула 1.

И резултатите не лъжат. През 2012 Кармен дебютира в сериите GP3 и завърши на 28-о място в общото класиране, през 2013-а е на 30-а позиция, а през 2014-а остана на 29-о място, а все още няма и победа в кариерата си на автомобилен пилот.

Но както показа Lotus миналата година това далеч не е най-важното за един пилот, който отговаря за развитието на болид от Формула 1.

 

Най-четените