Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Може ли Ferrari да поднесе изненада в Сочи?

Възможно ли е Ferrari и Фетел да изненадат Mercedes в Сочи?
Болидът на Ferrari работи по-добре с меките сликове на Pirelli
Въпреки трудностите от Сингапур, Mercedes остава фаворит за старта в неделя
В Япония световните шампиони отново бяха далеч пред преследвачите си
Миналата година Хамилтън успя да се пребори с Розберг за победата в Сочи
Руският президент Владимир Путин също се появи на подиума

Можем ли този уикенд в Сочи да видим повторение на състезанието в Сингапур, където Себастиан Фетел и Ferrari се оказаха недостижими за световните шампиони Mercedes? Неизпълнителният директор на тима Ники Лауда е на мнение, че тази опасност е повече от реална, тъй като двете надпревари имат доста общи черти.

В Япония Mercedes демонстрира убедително силата си - първа редица на старта и двойна победа на „Сузука". Но в Сингапур картинката беше доста по-различна - Люис Хамилтън и Нико Розберг така и не успяха да извлекат максимума от меките сликове на Pirelli.

В Русия ни очакват сходни условия, стига да не вали, меки и супер меки сликове плюс асфалт, който много прилича на този на „Марина бей" в Сингапур. Това може да се приеме като комплимент за руснаците, но Ники Лауда едва ли ще го оцени високо.

В интерес на истината, още през 2014 година в Гран при на Русия се видя, че превъзходството на Mercedes не е толкова категорично. Все пак пилотите на тима постигнаха половин секунда аванс на обиколка в квалификацията, а състезанието се оказа скучно, тъй като масовата стратегия беше с едно спиране в бокса. Разликата в квалификацията обаче е показателна, миналата година авансът на Хамилтън и Нико пред преследвачите им при разпределението на местата на стартовата решетка беше средно почти 0,9 секунди.

След състезанието в Русия техническият шеф на Mercedes Пади Лоу обясни, че поведението на гумите на колите на двамата пилоти на тима е било „необичайно", въпреки че Розберг изкара почти цялото състезание с един комплект сликове. Причината за това се оказа новият асфалт на трасето, осигуряващ ниско сцепление за гумите. В резултат на това инженерите отчетоха изключително ниско ниво на деградация и износване на повърхностния слой на гумите, а пилотите не бяха никак доволни от поведението на болидите.

Това обаче накара Pirelli да използва меките и супер меките сликове за този уикенд - идеята е да има повече сцепление, гумите да се износват по-бързо и състезанието да стане по-интересно. Но с избора на меките сликове се възродиха и притесненията в Mercedes, тъй като приликите със Сингапур стават все повече.

Въпреки всичко това, пилотите на Mercedes остават фаворити за Сочи, руското трасе има две дълги прави, на които Хамилтън и Розберг ще са недостижими. Ferrari обаче има реален шанс да се намеси в тяхната битка на върха на класирането.

Двойната победа на Mercedes в Япония успя да засенчи атаката на Фетел в последните обиколки, който почти догони Хамилтън и Розберг и дори не опита да постави под напрежение Нико. Ferrari продължава да топи аванса на лидерите, но дали това ще е достатъчно този уикенд?

 

Най-четените