Какво научихме от тестовете в Барселона | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Какво научихме от тестовете в Барселона

The Staff
24.02.2013, 09:23 (обновена 27.02.2013, 06:54)

1 от 10 снимки Назад Напред

1

В Red Bull упорито крият как ще изглежда задницата на новите коли на Себастиан Фетел и Марк Уебър

Първите тестове на пистата „Каталуня" край Барселона трябва да дадат някакви индикации кой ще е бърз в първото състезание за сезона в Мелбърн. Но всички тимове решиха да играят на криеница и се получи леко объркана картинка. И все пак, някои важни акценти от изпитанията в Барселона.

Деградацията на новите гуми на Pirelli е много голяма при студено време и студена писта. При това много голяма. Жан-Ерик Верн от Toro Rosso дори обясни, че в такива условия гумите издържат една обиколка, като за квалификация. Люис Хамилтън записа една бърза обиколка с новия Mercedes W04 и следващите му турове бяха средно с 4 секунди по-бавни. Според Серхио Перес от McLaren, ако това не се промени, ще има състезания с между 7 и 10 спирания в бокса.

Шефът на Lotus Ерик Булие обясни, че нещата не са толкова драматични: „И миналата година видяхме, че когато е студено гумите не работят добре, има много грейнинг и бързо се износват. Ще трябва да изчакаме за по-високи температури, за да разберем дали ще има разлика. С такива гуми карахме в петъчните тренировки в Бразилия и не беше толкова зле."

Тимът на Red Bull обикновено е много потаен по време на тестовете, а сега шампионите бяха още по-потайни по въпроса за оформлението на задницата на новата им кола. Колкото повече се приближаваме към Мелбърн, толкова повече болидите добиват вида, в който ще ги видим в първото състезание, а фотографите искат да хванат всяка промяна максимално рано.

Пистата в Барселона по традиция е трасето, където тимовете започват да правят симулации на състезание за предстоящия сезон. Ромен Грожан записа 66 последователни обиколки, в които влезе и серия от 24 тура с темпо около 1.29 минути. Износването на гумите беше впечатляващо малко, въпреки че най-бързите обиколки бяха за малко над 1.22 минути, но те са далеч от реалното състезателно темпо. Следващата седмица предстоят вторите тестове в Барселона и там ще има още повече симулации на състезания.

Естествено, всеки отказваше да поеме ролята на лидер преди началото на сезона. Ерик Булие обясни, че в нито един от дните колата на Lotus не е била в спецификацията, в която ще я гледаме в Мелбърн. Дженсън Бътън обясни, че въпреки че новата кола на McLaren е била много бърза на „Херес", това не означава, че болидът наистина ще е бърз. Бътън всъщност се оплака от непостоянното поведение на новия автомобил на тима.

Люис Хамилтън пък редовно отричаше, че Mercedes ще е в добра форма за 2013.

„Фетел и може би Фернандо казват, че аз мога да се боря за световната титла, но не виждам как това ще стане. Естествено, това е целта ни, но не трябва да забравяме, че миналата година колата беше с една, понякога с две секунди по-бавна на обиколка. А не мога да кажа, че сме наваксали тази една секунда, сега другите са станали с още една секунда по-бързи, така че ние трябва да наваксваме три секунди, това е факт", обясни Хамилтън. Обикновено, след такива изказвания се оказва, че болидът е много по-бърз от очакваното.

Адриан Сутил се завърна в болид от Формула 1 за първи път от ноември 2011 и с оглед на дългото му отсъствие, той свърши отлична работа по разучаването на новите гуми на Pirelli, което беше високо оценено в бокса на Force India. На този тест кара и Жул Бианки и въпреки, че от тима не казват, че изпитанията бяха за пряко сравнение между двамата, това беше точно така. Интересното е, че изборът на тима за това кой да кара втората кола на Вижай Малия може да предопредели и изборът на двигатели за 2014 - Сутил е протежиран от Mercedes, а Бианки от Ferrari.

В Барселона се появи и новият Williams FW35, а техническият директор на тима Майк Кулън обясни, че според него, отборите, които са пуснали новите си коли на „Херес", са объркали посоката на развитие след изпитанията в Барселона. Затова и в тима от Гроув са решили да карат с новата кола направо в Барселона.

Но това може да се окаже грешна теза. На „Херес" тимът използва болида си от миналата година, за да има база за сравнение. Според Дженсън Бътън обаче в новите гуми няма „кой знае колко сложни неща за разгадаване, проблемът е, че бързо се появява грейнинг и след това износването". Което означава, че трябва да се хвърлят повече усилия в работата на новото шаси с новите гуми, информацията от старата кола е вече непотребна. Мнението на Серхио Перес допълва това - според него стилът на каране вече има много малко влияние върху износването на гумите, по-важни са настройките на колата. А в Williams пропуснаха четирите дни на „Херес" да разучават това, всъщност пет, ако добавим дъждовния петък в Барселона.

В първия ден Фернандо Алонсо демонстрира, че зимната му фитнес програма е много сериозна и навъртя 110 обиколки. До третия ден той навакса изоставането си от Фелипе Маса и след това записа и най-доброто време. След което призна, че за разлика от миналата година, сега е нямало лоши изненади при опознаването му с новата кола. Което е повече от окуражаващо.

Но това е едва вторият тест преди началото на сезона, другата седмица отборите се завръщат на „Каталуня" с надежда за повече слънце и по-високи температури.

Oще: барселона  дженсън бътън  люис хамилтън  тестове  тестове 2010  фернандо алонсо  формула 1 


Още от Футбол свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео