Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шампионска победа на Марк Уебър

Марк взе четвърта победа и оглави класирането във Формула 1 Снимка: Getty Images
Марк взе четвърта победа и оглави класирането във Формула 1

Марк Уебър спечели изключително важна победа в Гран при на Унгария, която го изведе начело на класирането в битката за световната титла и осигури първото място на Red Bull в класирането на конструкторите в старт №100 на тима във Формула 1.

Състезанието на „Хунгароринг" се превърна в поредната пропусната възможност за Себастиан Фетел, който стартира от първа позиция и оглави класирането в първите обиколки. Зад него Фернандо Алонсо успя да прескочи Марк Уебър при тръгването и раздели двамата пилоти на Red Bull.

След подреждането на лидерите по този начин в челото на колоната, следвани от Фелипе Маса, появата на колата на сигурността на пистата се оказа това, от което имаше нужда състезанието, за да стане доста по-интересно. По-голямата част от пилотите избраха да спрат в бокса точно в този момент, но Уебър остана на пистата със супер меките гуми, с които стартира и започна да трупа аванс пред групата преследвачи, в която сега влизаха Фетел, Алонсо и Маса.

Марк взе над 7 секунди аванс, но това щеше да е недостатъчно да го върне отново начело на класирането след спирането му в бокса. Точно тогава стюардите на състезанието наказаха Фетел с минаване през алеята пред боксовете заради това, че германецът не е поддържал минималната дистанция с колата на сигурността, докато е бил водач на колоната зад нея.

По правило между първия болид и колата на сигурността трябва да има не повече от 10 дължини на болида, а Себ изпусна колата на сигурността далеч напред малко преди тя да се прибере в бокса. По-късно Фетел се оправда, че е останал без радио и затова се е получило така, но това не му помогна.

След като Фетел се озова зад Алонсо, Марк вече имаше почти 15 секунди аванс, но трябваше да ги увеличи на над 20. Той го направи с поредица рекордни обиколки и спирането му за гуми 43 обиколка протече без проблеми, което му осигури първото място в последните турове.

Зад него Алонсо удържа натиска на Фетел въпреки че беше с около 1 секунда на обиколка по-бавен от него, но не му даде шанс да атакува.

Лидерът в класирането до този кръг Люис Хамилтън отпадна заради повреда в скоростната кутия, а световният шампион Дженсън Бътън успя да стигне до зоната на точките, въпреки че стартира едва 11-и - на финала британецът завърши 8-и.

При масовите спирания в бокса Нико Розберг бе пуснат да тръгва с гума без гайка и след десетина метра колата му остана на три колела. Пощурялата гума набра скорост към бокса на Williams, където събори един от механиците на тима, след което се разподскача из пита. В това време главният механик на Renault пусна Роберт Кубица да излиза в бокса в момента, в който Адриан Сутил спираше при своите механици - естествено двамата се удариха, но само полякът успя да продължи в състезанието.

В последните десетина обиколки Рубенс Барикело и Михаел Шумахер проведоха оспорвана битка за 10-ото място, но след няколко опита бразилецът успя да изпревари бившия си съотборник. Германецът се опита да притисне Рубенс към стената на боксовете на стартфиналната права и най-вероятно щеше да го удари в нея, но в момента, в който тя свърши, Рубенс мина по алеята, извеждаща от боксовете и мина напред.

След състезанието Михаел беше наказан с преместване с 10 места назад на стартовата решетка на следващото състезание - Гран при на Белгия на 29 август.

 

Най-четените