Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво ще ги изкуши?

Бъдещето пред Михаел Шумахер все още е неясно
Льоб ще кара и догодина, но в по-малко ралита Снимка: Getty Images
Льоб ще кара и догодина, но в по-малко ралита

В края на сезон 2012 феновете на моторните спортове ще изпратят две от най-големите звезди във Формула 1 и ралитата - Михаел Шумахер и Себастиен Льоб. Двамата няма да изчезнат напълно от спорта, въпреки че правят крачка назад по отношение на битката за титлите.

Льоб вече си гарантира девета поредна (!) световна титла във WRC и мнозина дори не могат да си представят как ще изглежда шампионатът без него, докато Михаел си тръгва със седем световни титли от Формула 1, но и само с два подиума, спечелени за трите му години в Mercedes след завръщането му в спорта.

43-годишният Михаел вече декларира, че няма да се състезава, след като за втори път сложи край на кариерата си - до това остават още четири старта от сезон 2012. Mercedes изостави развитието на болида на Михаел и Нико Розберг за тази година, като всички усилия и ресурси ще бъдат насочени към създаването на колата за 2013, която трябва да е по вкуса на новата звезда на тима - Люис Хамилтън, точно британецът идва на мястото на Михаел.

Но ако Шуми остане във Формула 1, то от това ще спечелят всички. И потенциалните роли за него не са никак малко. На първо място, германският ТВ канал RTL съвсем скоро ще загуби звездния си водещ Ники Лауда - трикратният световен шампион става един от шефовете в тима на Mercedes и изоставя кариерата си на малкия екран. Какъв по-подходящ заместник на Ники от Михаел Шумахер - обичаният от всички немци шампион, за когото няма тайни във Формула 1 и който може би е готов да сподели знанията и опита си с милионите ТВ зрителите срещу няколко милиона евро на сезон. Напълно логично предположение, което бързо набира скорост в германските интернет форуми за Формула 1.

Друг вариант за Михаел - тест пилот на Pirelli. Италианската компания работи усилено по сликовете, които ще получават отборите за догодина и определено може да се възползва от опита на Шумахер. Точно Михаел беше най-големият критик на италианските гуми този сезон и ще е интересно да видим дали Шуми и Pirelli ще могат да съчетаят няколко интересни изисквания - състезанията да останат интересни, гумите пак да се износват бързо, но да не се налага пилотите да ги пазят твърде много и т.н. Този съюз би бил много плодотворен и със сигурност, Бърни Екълстоун ще е човекът, който ще лобира за него.

И естествено, Михаел още утре може да получи „посланическо назначение" във ФИА и да започне активно да пропагандира поредната кампания за подобряване на безопасността по пътищата. Което само по себе си е повече от похвално и дано да се случи. Или пък, също почти сигурно - Шуми може да остане в Mercedes като някакъв шеф и също да поеме „посланическа роля" в компанията - какво по-добро рекламно лице за марката от един 7-кратен световен шампион, когото германците все още обичат. Я вижте, от колко време насам колко добре им се получава на Мика Хакинен и Johnnie Walker в кампанията за „отговорната консумация".

Вариантите са много и който и да избере Михаел ще се получи добре, а и вече сме наясно, че едва ли ще се прибере да се затвори у дома при Корина, децата и кучетата. Миналият път направи това и малко по-късно му дойде „страхотната" идея да кара в германския супербайк шампионат, където направи онова неприятно падане в което контузи врата си и притесни доста хора. Така че, сега ще очакваме по-рафинирано решение.

Доста по-интересна е ситуацията при Себастиен Льоб - рали иконата си гарантира деветата поредна титла малко по-рано този сезон и обяви, че се оттегля, като допълни, че ще кара и догодина, но само в ограничен брой ралита. На автомобилното изложение в Париж Себ гарантира, че ще стартира в първото състезание за сезон 2013 - рали „Монте Карло", но допълни, че няма яснота да програмата си по-нататък. Това е големият шанс на Мико Хирвонен, който в Италия взе първата си победа във WRC като пилот на Citroen и мнозина, включително и аз, подозираме, че той подписа с френския тим в края на миналата година с ясната идея, че предстои последният сезон на Льоб и той само трябва да изчака една година, за да е новият №1 в тима.

Все още няма отговор много важният въпрос в колко ралита ще кара догодина Себ, защото ако са 2 или 4 влиянието му върху битката за титлата няма да е сериозно, но ако са 6 или осем, то тогава нещата стават сериозни. Но има достатъчно време, за да получим отговор.

Себ не се е отказал от автомобилния спорт. Той вече има отбор, който участва в GT надпреварите, но следващата част от кариерата му отново ще е в световен шампионат - WTCC. Льоб има афинитет към пистовите състезания, успешните му участия в Льо Ман го доказват, а и в интерес на истината през 2014 той може да е фигурата, която да съживи изпадналата в криза надпревара.

В края на 2012 от WTCC си тръгва заводският отбор на Chevrolet, който след оттеглянето на BMW наложи пълната си доминация в шампионата и въпросът за титлите беше предрешен, сега също за първото място спорят само пилотите на Ерик Нев. Завръщането на Honda вече е факт, но Civic на JAS Racing все още е далеч от нивото на силните частни тимове, така че догодина ни очакват страхотни състезания с изравнени възможности и без ясни фаворити, стига силните пилоти да намерят начин да останат.

А ако Себ наистина реши да кара в WTCC и „дръпне" Citroen със себе си, то това ще е важен тласък за развитието на шампионата на Eurosport. Дотук с реалните варианти.

Но има и още един, който едва ли ще се случи и пак е свързан с ралитата. Представете си догодина, точно на рали „Сан Ремо", основно заради нощната отсечка с дължина 44 километра - Джандоменико Басо с неговия Ford Fiesta срещу Льоб с DS3 RRC... И без това на Себ му липсват достойни съперници на асфалт във WRC от времето на Марко Мартин. Дани Сордо и Себастиен Ожие бяха приятно изключение, но нищо повече.

 

Най-четените