Шампионите не пуснаха Фетел на подиума | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Шампионите не пуснаха Фетел на подиума

Sportcafe.bg
14.04.2013, 13:28 (обновена 17.04.2013, 09:01)

1 от 5 снимки Назад Напред

гран при на китай 1

Алонсо спечели в Китай 31-ата си победа във Ф1, а заедно с него на подиума се качиха Райконен и Хамилтън

Тримата бивши световни шампиони Фернандо Алонсо, Кими Райконен и Люис Хамилтън окупираха подиума в Гран при на Китай и не допуснаха настоящия световен първенец Себастиан Фетел в челото на класирането. Алонсо донесе първата победа на Ferrari за сезон 2013 и стана третият пилот, спечелил състезание през новия сезон. Това бе 31-ата победа на испанеца във Формула 1.

Успехът на Алонсо в Шанхай доказа, че стратегията за използването на меките сликове в първата серия обиколки е правилната за това състезание. Със същата стратегия Райконен и Хамилтън си осигуриха място в Топ 3, а Фетел остана четвърти като тръгна със средно твърди, още веднъж сложи средно твърди и едва за последните обиколки сложи меки. С тях Себ успя да стопи аванса на Хамилтън, догони го, но не успя да го изпревари.

На старта лидерите на колоната потеглиха с меките гуми, с които завършиха квалификацията вчера, караха с тях шест обиколки и спряха за средно твърди, върнаха се в трафик на пистата, а тези, които тръгнаха със средно твърди излязоха напред, но битката им с меките сликове само беше отложена, а не решена.

На старта Алонсо и сътборникът му Фелипе Маса бързо се справиха със забавилия се при потеглянето Райконен и заеха второ и трето място зад Хамилтън. В петата обиколка меките гуми на Люис вече бяха пред разпад и Алонсо и Маса го изпревариха, като оглавиха класирането.

Маса изкара една обиколка повече с меките гуми и това му струва много време, което го извади от битката за първото място. В същото време Алонсо бързо си пробиваше път сред пилотите, които караха със стратегия, алтернативна на неговата, особено когато средно твърдите му гуми влязоха в работен режим.

Фетел избра да кара с меките в последните пет обиколки.

В този момент обаче стратегията на Алонсо вече изглеждаше като по-доброто решение. По-късите серии обиколки на Фернандо му позволиха да догони Фетел на пистата в 42 обиколка, като испанецът беше с по-добрите гуми, а на двамата им оставаше по едно спиране в бокса.

Алонсо бързо се справи със Себастиан и след това се откъсна напред, като испанецът вече знаеше, че Фетел ще спира още веднъж за меки сликове, което той направи четири тура преди финала.

Звездата на Ferrari обаче вече беше недостижим на Фетел, но той имаше шанс да се опита да догони Райконен и Хамилтън, които се гонеха за второто място. Фетел топеше по 3 секунди на обиколка спрямо времената на двамата и в началото на последната обиколка Фетел вече виждаше колата на Хамилтън.

В крайна сметка Хамилтън беше забавен от един от по-бавните пилоти, но на финала завърши с 0,2 секунди пред Фетел. Райконен държеше ситуацията под контрол и се качи на подиума, въпреки че кара през по-голямата част на състезанието с повреден нос след удар със Серхио Перес.

Зад Фетел, пети остана Дженсън Бътън, който кара с две спирания в бокса и завърши пред Маса. Дениъл Рикардо превърна впечатляващото си представянето в квалификацията, където без проблеми скочи в Топ 10, в седмо място на финала, въпреки че в началото на състезанието загуби време в бокса заради смяна на носа на болида му.

За другия пилот на Red Bull Марк Уебър Гран при на Китай се превърна в кошмар. Вчера колата на австралиеца остана без бензин във втората част на квалификацията, днес стартира от алеята пред боксовете, кара една обиколка с меките гуми и след това продължи със средно твърдите. Марк имаше шанс да се бори с Фетел, но се удари с Жан-Ерик Верн, а след спирането в бокса за преглед и бърз ремонт, Уебър отпадна, тъй като се оказа, че механиците не са завили добре гайката на задната му дясна гума и тя падна на пистата.

След финала Марк беше наказан с преместване с три места назад в квалификацията в Бахрейн заради удара с Верн, а с 5 места назад ще мине Естебан Гутиерес, който удари отзад Адриан Сутил при жълт флаг и двамата отпаднаха.

В дните на Гран при на Китай един от най-големите слухове беше, че Марк Уебър вече е подписал с Porsche за пет години и от 2014 ще води завръщането на компанията в 24 часа на Льо Ман с прототип от най-силния клас LMP1. Естествено, никой все още не е потвърдил тази новина.

Oще: ferrari  китай  марк уебър  фернандо алонсо  формула 1  шанхай 


Още от Футбол свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео