Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

В Red Bull отново искат мотори Renault

Дитрих Матешиц даде благословията си Red Bull да продължи да работи с Renault Снимка: Getty Images
Дитрих Матешиц даде благословията си Red Bull да продължи да работи с Renault

Световните шампиони във Формула 1 - Red Bull Racing, искат да продължат договора си за доставка на двигатели с френския автомобилен гигант Renault. Новината беше потвърдена от тима, а настоящият контракт изтича в края на 2012 година.

Миналата седмица най-после беше потвърдена новата формула за двигателите в световния шампионат, която ще влезе в сила за сезон 2014 - 1,6-литрови V6 мотори с турбо.

Съюзът Red Bull-Renault донесе на тима първите две титли във Формула 1 през миналата година - при пилотите и конструкторите, а доминацията на шампиона Себастиян Фетел през 2011 подсказва, че най-вероятно е въпрос на време този резултат да се повтори.

Но, въпреки успехите, в Red Bull не винаги са били напълно доволни от представянето на моторите на Renault - основно заради по-ниската мощност на френските двигатели и преди две години тимът беше на крачка да подпише с Mercedes.

В крайна сметка това не стана, а след решаването на проблемите с надеждността на болидите на Red Bull, победите и успехите не закъсняха. Затова и подновяването на договора на тима с Renault е сред основните приоритети този сезон.

„Винаги сме искали да работим с голям автомобилен производител - обясни собственикът на Red Bull Дитрих Матешиц. - Renault остава наш предпочитан партньор и първи избор при преговорите за доставка на двигатели от сезон 2013 нататък."

Тезата на Матешиц беше потвърдена и от неговия съветник, човекът, който дърпа конците в Red Bull, макар твърде често да остава скрит за феновете - Хелмут Марко.

„Преговорите с Renault за доставка на двигатели за 2013 и след това вървят добре, макар че в началото темата беше друга - смятахме, че моторите ще са 1,6-литрови, но редови и 4-цилиндрови - обясни Марко. - Сега обаче промяната засяга всички тимове и доставчици на мотори и от Renault заявиха, че я приемат, за да подкрепят доброто развитие на спорта. В интерес на истината, до миналата седмица, когато беше приета новата формула, ние бяхме съвсем близо до преподписване на договора ни с Renault. Новата формула за двигателите само малко забави нещата, сега просто дискутираме новата ситуация."

Преди известно време се появиха спекулации, че Red Bull планира да конструира и произвежда собствени двигатели за Формула 1, като за партньор се сочеше австрийската компания AVL List. Предполагаше се, че това е проект на Хелмут Марко, защото всички в новата схема по една или друга причина имат връзка с него.

Матешиц обаче опроверга тази идея, като обясни, че до това може да се стигне много трудно: „Само при екстремни условия, при които не можем да си намерим автомобилна компания за партньор." Но Матешиц допълни, че се надява да не се стига до такъв сценарий.

Мнението и на Хелмут Марко по въпроса: „Според мен AVL може да се справи със създаването на двигател за Формула 1, но компанията има нужда от подсилване и подкрепа в някои ключови зони." Което почти винаги означава допълнителни финансови средства.

Шефовете на Renault искат френската компания да доставя двигатели на 4 отбора във Формула 1 в близко бъдеще, като сега с договор са обвързани три тима - Renault, който вече е собственост на Жерар Лопес, Lotus на Тони Фернандес и Red Bull.

Наскоро стана ясно, че Renault преговаря с Williams, като в същото време във френския автомобилен гигант се обмисля и идеята, поне един от тези тимове да има статут на партньор, който получава заводски подготвени мотори, а да не е само клиент. Смята се, че с най-големи шансове са точно Williams и Lotus.

 

Най-четените