Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Рос Браун: Михаел остава, ще правим по-добра кола

Михаел Шумахер и догодина остава във Формула 1 Снимка: Getty Images
Михаел Шумахер и догодина остава във Формула 1

7-кратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер със сигурност остава и догодина във Формула 1, заяви шефът му в Mercedes Рос Браун, но представянето на легендата ще зависи от болида, който ще създаде тима за 2011.

Завръщането на Михаел във Формула 1 се оказа по-трудно от очакваното - досега той е спечелил със 76 точки по-малко от съотборника си Нико Розберг и изостава от по-младия германец на почти всички писти. А на Шуми все по-често му се налага да се бори за място в средата на колоната, като понякога дори остава незабелязан от старта до финала.

Причините за проблемите му са няколко, но ето някои от тях - липсва му това, с което разполагаше във Ferrari - вече ги няма безкрайните тестове и перфектните настройки на шасито и гумите. Скудерията имаше договор с Bridgestone за развитието на гумите на компанията за Формула 1, което означаваше, че Шумахер насочваше развитието им там накъдето иска.

Определено Михаел пое риск да се върне този сезон, с оглед на ограничените тестове и най-вероятно е подценил значението на това върху представянето му на пистата. Босът му в Mercedes Рос Браун обаче побърза да го защити от атаката на бившия си колега Еди Джордан, който обясни, че немецът вече не е достатъчно добър и той би го уволнил. Освен това, ирландецът прогнозира, че Михаел няма да се състезава догодина.

Браун се опита да внесе повече яснота.

"Ако вземем данните от телеметрията при минаването му в бързите завои и реакциите му при подхлъзването на колата, когато колелата блокират, няма разлика с това, което правеше през 2006. Това си е старият Миахел", обяснява Рос Браун.

"Но в бавните завои Шумахер не може да използва гумите така, както го прави Нико. В това отношение Розберг е много добър. Но смятам, че нещата ще тръгнат, ако Михаел знае какво трябва да направи, за да подобри представянето си. Предполагам, че през 2011 отново ще видим истинския Михаел - когато му осигурим по-добра кола."

Това е ключът към всичко. Колата на Mercedes за сезон 2010 страда от това, че всъщност става въпрос за еволюция на колата на Brawn от 2009, експлоатирана и развивана с ограничените ресурси, с които разполагаше тимът.

Но въпросът е дали Mercedes ще успее да създаде достатъчно добър автомобил за догодина? Когато се състезаваше под името Honda тимът не постигна кой знае колко впечатляващи неща - единствено през 2005 и 2006 отборът разполагаше с добър болид. А миналата година Brawn взе сериозно предимство в началото на сезона благодарение на спорния, но узаконен впоследствие двоен дифузьор, който беше прекопиран от съперниците на тима.

Освен по-добрата кола, другият ключов компонент за представянето на Михаел ще са гумите Pirelli. Тук той ще е в по-добра позиция, защото италианските гуми ще са еднакво непознати на всички пилоти. Но ако се окаже, че тези гуми не отговарят на стила му на пилотиране, както е сега със сликовете на Bridgestone, то Михаел отново ще има проблеми. Спрямо шасито, това е допълнителен проблем, но не е никак малък.

Браун обясни част от затрудненията, които тормозят Шумахер.

"Стилът на пилотиране на Михаел зависи от добрата работа на предните гуми, които трябва да понесат агресивното му спиране и атаката на завоите, точно по начина, по който ги предпочита той", най-общо разкри Рос. "Нико просто разбира по-добре как да работи с предните гуми.

"Трябва да кажа, че тазгодишните предни гуми са доста различни от това, което очакваха пилотите. Разликата идва от факта, че ФИА искаше на налага системата KERS и поръча на Bridgestone гуми, които да работят при определено разпределение на масите в колата при наличието на KERS. Но това се промени..."

Браун дори индиректно подкрепи тезата на Еди Джордан, като заяви, че ако на мястото на Михаел Шумахер е бил друг пилот или новак, то след тези резултати е щял да бъде освободен от тима.

Но трудните решения предстоят - особено, ако колата на Mercedes за 2011 не се получи и добрите резултати продължат да избягват Михаел. Тогава ще стане много интересно.

 

Най-четените