Какво ще се случи в Малайзия? | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Какво ще се случи в Малайзия?

Георги Иванов
23.03.2012, 08:29 (обновена 24.03.2012, 17:32)
sepang

Пилотите на McLaren са фаворити и за старта в Малайзия

Вторият кръг от световния шампионат във Формула 1 предстои този уикенд на пистата „Сепанг" - две поредни състезания в две поредни недели - трудно начало на сезон 2012. В неделя в Малайзия тимовете ще трябва да се справят с доста по-различно трасе от „Албърт парк", с по-бързи завои, по-дълги прави и настилка, която износва много повече гумите от асфалта в Мелбърн.

Пистата „Сепанг" е едно от първите трасета, създадени от Херман Тилке и се отличава с интересни особености - дълги прави, обратни завои и бързи S-образни завои. Комплексът, съставен от първите два завоя след старта също е много важен - колоната влиза в десен, след това в ляв завой и в началото на всяко състезание поне няколко пилоти сменят местата си там.

Първият и третият сектор от „Сепанг" са съставени от дълги прави и обратни завои, а в сектор 2 важни са средно бързите и бързи завои, където натоварването върху гумите е сериозно.

Михаел Шумахер има три победи на „Сепанг", Фернандо Алонсо, Кими Райконен и Себастиан Фетел са печелили по два пъти в Малайзия, а Дженсън Бътън - веднъж.

За това състезание Pirelli доставя на тимовете средно твърдите и твърди сликове - така гумите са една стъпка по-твърди от тези в Австралия. Предполага се, че разликата за една обиколка между двата типа гуми ще е сериозна - около 0,8 секунди в квалификацията и около 0,6 секунди в състезанието.

Между Мелбърн и „Сепанг" има три основни разлики от стратегическа гледна точка - по-високата температура на асфалта, по-грапавия асфалт и наличието споменатите средно бързи и бързи завои, в които гумите се натоварват сериозно. А и винаги има възможност да завали.

Температурата в Малайзия е решаваща - асфалтът на „Сепанг" се нагрява до 45 градуса - понякога това е най-високата температура за целия сезон, а и това е горната граница на работния прозорец на гумите. В първата серия от обиколки колите стартират със 150 килограма гориво на борда и тези турове са много тежки за гумите. Ако е по-хладно сликовете ще имат по-дълъг живот и пилотите ще изкарат състезанието с по-малко спирания в бокса. Питлейнът на „Сепанг" е по-къс, спирането в бокса отнема по-малко време, така че агресивни стратегии с повече спирания в бокса са възможни.

Дългите прави на „Сепанг" означават, че използването на DRS системата тук ще е ефективно и ще има много изпреварвания. Това позволява на стратезите на тимовете да не се притесняват, че след бокса ще върнат своя пилот на пистата в трафик от по-бавни коли - той ще може бързо да се измъкне. В квалификацията използването на DRS системата може да донесе до 1 секунда предимство в квалификацията.

Миналата година Pirelli осигури на пилотите меки и твърди сликове и Себастиан Фетел спечели с три спирания в бокса.

Тази година, тъй като представянето на отделните типове гуми ще е по-близко, въриантите за различни стратегии нарастват. Един от тези варианти е базиран на печелившата стратегия от миналата с година с три спирания в бокса - около 12, 23 и 40 обиколки. Ако пилотът успее да постигне добро темпо и да запази твърдите гуми в добро състояние в средата на състезанието, в края това може да го изведе напред, когато пак ще е със средно твърдите.

Естествено, дъждът присъства във всеки един план на стратезите за състезанието, така че всяка стратегия е с няколко варианта.

В свободните тренировки днес една от най-важните задачи на отборите ще е да разберат колко дълго издържат на пистата средно твърдите гуми - за да изградят върху това стратегията си. Защото има вариант за спестяването на едно спиране в бокса ако пилотът тръгне с твърди гуми и изкара повече обиколки с тях. При добро темпо това може да му спести 20 секунди и да го изкачи напред в класирането.

Но това са само предположения, в неделя ще разберем кой как се е справил с подготовката за Гран при на Малайзия.

Oще: малайзия  сепанг  формула 1 


Още от Футбол свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

5 Bichkiiata | 24.03.201217:13

Теа

Някакво недоразумение е станало тука. Аз гледам Ф1 този сезон единственно и само заради Кими Райконя. Хич не ме ебава Шумахер. Айсмена е моят фаворит от както е в този спорт.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.11.2010, 16:52

4 Thea Atanasova | 23.03.201223:56

Аз Формулата си я гледам за удоволствие, не за да видя кой е най-добрия.
А Кимито ми е любимец от край време. Даже когато отиде във ВРЦ-то ходих да го гледам на живо в Боровец. Много се изкефих... Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.11.2010, 16:52

3 Thea Atanasova | 23.03.201223:49

Охххх Бички кажи си кой е шофьора за тебе!!! Ония дъртак Шумахер ли? Знам, че всички мъже го мразите Кими, защото всички жени го харесват... Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

2 Bichkiiata | 23.03.201215:55

Чуедх се какво може да напише Теа под статия за Ф1, но тя се оказа е извлякла есенцията. Евалата пустинно цвете, Кими е шофьора !
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.11.2010, 16:52

1 Thea Atanasova | 23.03.201209:06

Кими Кими Кими... Много щастлив
   

оценка

+0 -0


Видео