96 години върху фланелката. Най-преданите спонсори | sportcafe.bg
Sportcafe logo

96 години върху фланелката. Най-преданите спонсори

Sportcafe
03.05.2016, 13:21 (обновена 10.05.2016, 15:48)

1 от 16 снимки Назад Напред

байер леверкузен

Футболното спонсорство е ключово за големите компании. Чрез магията на великата игра те достигат до милиони и дори милиарди потенциални клиенти.

В същото време благодарение на потока от свежи пари големите клубове поддържат високия си стандарт - привличат класни играчи за огромни суми, строят стадиони, развиват академии.

Рекордният договор е между Манчестър Юнайтед и Chevrolet - изумителните 67 млн. евро на година. Yokohama налива по 50 млн. евро в Челси, Fly Emirates - по 38 млн. евро в Арсенал.

Челната десетка допълват Ливърпул и Standard Chartered (38 млн. евро), Реал Мадрид и Fly Emirates (32 млн. евро), Байерн и Deutsche Telekom (32 млн. евро), Барселона и Qatar Airways (32 млн. евро), Манчестър Сити и Etihad Airlines (25 млн. евро), ПСЖ и Fly Emirates (25 млн. евро), Тотнъм и AIA (23 млн. евро).

Разбира се, количеството на парите далеч не е единственото измерение на отношенията между клуб и компания. От съществено значение е и лоялността, проверена във времето и през най-тежките периоди.

Байер Леверкузен например рекламира едноименния фармацевтичен гигант в продължение на цели 96 години - от основаването си през 1904 до 2000 г. Важно уточнение е, че фирмата е едноличен собственик на акциите.

По принцип отборите в Германия поставят лога върху екипите си от средата на 70-те години. Оттогава е и емблематичният пример с рогата на ликьора Jagermeister, които носят на гърдите си играчите на Айнтрахт.

В Италия дълги години властва забрана за разполагане на всякакви символи с изключение на името и емблемата. Налага се прибягване до хитрости - през Втората световна война автомобилните заводи Fiat и Cisitalia придобиват Ювентус и Торино и така логата им се настаняват "легално" върху фланелките. През 50-те години подобен "финт" извършва и Lanerossi след придобиването на Виченца.

Пробивът идва в края на 70-те. Най-напред президентът на Удинезе Теофило Сансон издейства реклама на сладолед върху шортите. После процесът е необратим.

В Англия пътя проправя Ливърпул, който през 1979 г. подписва с японската компания Hitachi. Испанската федерация дава заветното разрешение през сезон 1981-1982. Още през декември играчите на Расинг Сантандер излизат на "Сантяго Бернабеу" с емлбемата на германския производител на битова техника Teka.

Интересното е, че в Испания невинаги отпред на фланелките фигурира търговска марка. Често отборите поддържат различни социални проекти и организации от своя регион. Спортинг Хихон например вече 18 години рекламира...своя градски съвет.

В галерията ще откриете най-продължителните спонсорски договори в историята на европейския футбол.

Oще: болтън  волфсбург  гьотеборг  емполи  зенит  интер  киево  ливърпул  манчестйр юнайтед  порто  псв  селта  сошо  спонсори 


Още от Футбол свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео