Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ferrari: Не сме доволни от новия болид

Във Ferrari не са доволни от развитието на новия F2012
Във Ferrari не са доволни от развитието на новия F2012

Във Ferrari не са доволни от представянето на новия болид на тима в първите тестови дни за 2012, но от Скудерията твърдят, че има реален шанс проблемите да бъдат отстранени до първото състезание за сезона в средата на март.

След първите три дни на „Херес", оценките за представянето на F2012 са по-скоро задоволителни. Това контрастира на настроението в Red Bull и McLaren, където пилотите обявиха, че са доволни от първите си километри с новите болиди.

„Не съм доволен от темпото, с което започна развитието на новата ни кола, както и от това докъде стигнахме за три дни - призна вчера в Испания новият технически директор на Ferrari Пат Фрай. - Смятам, че имаме сериозен потенциал за подобрение. По отношение на надеждността сме добре, същото важи и за динамиката и скоростта. Но има още какво да се желае по отношение поведението на колата в завоите, това засега се оказва най-важният проблем"

Според Фрай, екипът му има проблеми с настройването на F2012, а това е свързано със сериозните промени по колата в сравнение с болида от миналата година.

До началото на сезона остават само още две тестови сесии и Фрай призна, че това само покачва напрежението в тима.

„Намаляването на тестовете само компресира нещата, тъй като ни чака още много работа - обясни Фрай. - Основната задача сме я изпълнили, имаме добър болид като база, от който да тръгнем в началото на сезона. Сега тестваме различни елементи, в различни ситуации, трябва да обхванем представянето на колата в цялост. Работим по различни настройки за поведението на колата в завоите, търсим най-доброто за управлението на влизане в завоя, в него и на излизане, търсим най-точния баланс. Почти при всяко излизане на пистата колата е в различна конфигурация - настройки и аеродинамика. Постоянно анализираме събраната информация, тук и във фабриката в Маранело. Паралелно използваме и симулатор, за да имаме по-точна информация. Напрежението се покачва, но винаги преди началото на сезона е така, няма значение в той тим работиш.

„След този тест имаме една седмица почивка, после пак две седмици сериозна работа и след това заминаваме за Мелбърн. Работата само ще се увеличава."

Фрай обясни, че той и колегите му във Ferrari не се вълнуват от това пилотите на Скудерията да са на първите места в хода на тестовете и заради това да карат с по-леки коли.

„Това са 12 дни тестове преди началото на сезона - допълни Фрай. - В тях трябва да си свършим работата - да се подготвим за началото на сезона, няма значение кой е най-бърз преди Мелбърн, важни са резултатите в Австралия и оттам нататък. Снегът в Маранело ни изненада неприятно, но смятам, че на „Херес" ще догоним останалите."

Техническият директор допълни, че през нощта са пристигнали нови хидравлични елементи, които трябва да са достатъчни за този тест. Във вторник колата на Алонсо получи повреда в хидравликата и той пропусна ценно време.

„В първите два дни от тестовете имахме проблеми с надеждността на колата, после се появиха трудностите с хидравликата, но идват новите части - допълни бившият кадър на McLaren. - Не искам феновете на Скудерията да се притесняват, работим усилено, за да сме готови за началото на сезона."

 

Най-четените