Марк Уебър: Трудно намирам мотивация | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Марк Уебър: Трудно намирам мотивация

ВВС
16.09.2013, 13:21 (обновена 17.09.2013, 10:11)
Марк Уебър

Снимка: © Getty Images

Марк Уебър призна, че има проблеми с мотивацията да продължи да кара във Формула 1

Пилотът на Red Bull във Формула 1 Марк Уебър разкри, че е имал проблеми с мотивацията да продължи да се състезава в последните години, а този сезон реши да напусне световния шампионат.

37-годишният австралиец ще води атаката на заводския тим на Porsche l в състезанията за издръжливост, включително и в Льо Ман, през новия сезон, а зад гърба му остават 12 сезона във Формула 1.

„Бил съм на ръба да продължа да карам във Формула 1, особено що се отнася до мотивацията, това важи за последните две години - обясни Марк Уебър пред списание F1 Racing. - Трябва да ти идва отвътре. Всяка зима се настройваш за новия сезон, мотивираш се и истината е, че вълнението далеч не е същото като това, което изпитвах когато бях на 24 години."

Уебър, който има 9 победи и през 2010 остана на крачка от световната титла, е на мнение, че напуска Ф1 „година по-рано".

„Все още ми харесва да се състезавам, но вече взех решение - допълни Марк. - Говорих със спортисти, които са били на кръстопът да продължат или да се откажат. Решението винаги е трудно, а някои така и не се справят.

„Може би можех да остана още една година във Формула 1. Но за новия сезон ще има нови правила - турбо мотори и ограничение на количеството гориво на борда на колата, а възможността да карам за Porsche е най-доброто решение за мен."

Австралиецът потвърди, че е стигал до момента, в който се е питал дали иска да продължи да кара във Формула 1 и е сигурен, че е взел правилното решение за бъдещето си.

„Преди години бях чул нещо за този проблем, пред който се изправят спортистите - допълни пилотът. - Направи ми впечатление, че обясняваха, че докато имат мотивация, няма да се отказват от спорта.

„В началото изобщо не разбирах за какво става въпрос. Как може да загубиш мотивация? Но с течение на времето, аз също започнах да си задавам подобен въпрос - какъв е смисълът да продължаваш?

„И тук не става въпрос за пилотирането или самите състезания. По-скоро това се отнася за натоварването върху мен - 11 месеца в годината трябва да поддържам собствена програма за Формула 1. И в един момент стигаш до точката, след която е трудно да се мотивираш."

Уебър признава и че с годините някои аспекти на това да си пилот във Формула 1 вече не му се виждат толкова примамливи.

„Най-уморителни са пътуванията и това, че постоянно живеем по хотели - допълва австралиецът. - А и честно казано, пилотите от Формула 1 твърде често правят едни и същи неща. Вниманието на медиите също тежи. Натрупват се много и много малки неща, които не ти правят впечатление, дори ти харесват, когато си по-млад и тепърва поемаш по този път.

„Но в крайна сметка, стигаш до въпроса: „Трябва ли да съм тук и да правя тези неща?" Аз също си го зададох. И когато се появи възможността да премина в Porsche, аз си казах: „Е, може би няма да ми се наложи никога повече да правя част от тези неща." И затова реших да пробвам нещо ново."

Red Bull вече обяви, че мястото на Уебър ще заеме 24-годишният му сънародник от Toro Rosso Дениъл Рикардо.

Уебър напуска в края на сезона, след като в Гран при на Малайзия съотборникът му Себастиан Фетел му открадна победата на „Сепанг" и още на подиума Марк прогнозира, че както обикновено става тимът ще подкрепи действията на германеца и това ще му се размине. Както и стана, а Фетел поднесе неискрено извинение и допълни, че Марк „не е заслужавал да спечели" и той му връщал за минали случки между двамата.

Oще: porsche  red bull  марк уебър  себастиан фетел  формула 1 


Още от Футбол свят

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео