Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Всички срещу Фетел

Себастиан Фетел е готов за защитата на титлата си във Формула 1 Снимка: Getty Images
Себастиан Фетел е готов за защитата на титлата си във Формула 1

Чакането до началото на новия сезон във Формула 1 се видя твърде дълго на феновете на Себастиан Фетел и компания, а отмяната на Гран при на Бахрейн допълнително напрегна най-верните почитатели на световния шампионат.

Най-после, днес новият световен шампионат във Формула 1 стартира в Мелбърн и напълно очаквано местната звезда Марк Уебър е фаворит за победата, въпреки че негов съотборник в Red Bull е световният шампион Себастиан Фетел и въпреки амбициите на другите лидери на колоната.

Фетел ще трябва да се бори срещу всички - от съотборника си до младите звезди като Нико Розберг, които искат да го догонят. И въпреки че отново ще има подкрепата на Red Bull, той няма да е пилот №1 в тима, това заяви собственикът Дитрих Матешиц.

Но, от този уикенд въпросите във Формула 1 започват да получават своите отговори. Дали новите правила ще направят състезанията по-интересни? Дали Mercedes наистина е вече в групата на фаворитите? Колко е изоставането на McLaren от лидерите? Колко пъти ще се обърне класирането в хода на Гран при на Австралия? И още много, много въпроси.

Определено, и тази зима, както беше и през миналия сезон, пилотите на Red Bull бяха фаворити - новият болид RB7 се оказа бърз и надежден в зимните тестове и всички други тимове сравняваха постиженията си спрямо времената на Уебър и Фетел. Няма причина и в Австралия да не е така.

В Мелбърн ще научим и началото на отговора за разликата на McLaren с лидерите. Според боса на тима Мартин Уитмарш МР4-26 е на 1 секунда от лидерите, а на тестовете новият болид беше доста по-ненадежден от очакваното. За старта в Австралия болидът вече е претърпял сериозни промени, сега остава да видим дали те ще проработят или ще трябва да се чака по-сериозната еволюция на колата за европейските стартове.

Много от специалистите очакват силен старт на сезона на по-младия германски пилот на Mercedes Нико Розберг, което ще е неприятна изненада за 7-кратния световен шампион Михаел Шумахер. През 2010 Нико събра 70 точки повече от Шуми и се качи три пъти на подиума, а на "Албърт Парк" Розберг винаги се е представял силно. Може би ще му е трудно да се бори за победа, но място на подиума е амбициозна и дори изпълнима цел.

Най-после ще видим и как ще се държат гумите Pirelli в рамките на едно състезание. Дженсън Бътън предрече много изпреварвания в последните обиколки на надпреварата, когато пилотите ще имат проблеми, ако не са успели да запазят последния си комплект гуми. А до втората им смяна след старта ще гледаме бясна надпревара, защото никой няма да жали първите си комплекти гуми, само и само да се откъсне напред и да стигне по-бързо до бокса, да вземе аванс и да се върне на пистата с нови гуми докато другите още карат със старите.

Темите за подвижните крила и системата KERS вече са банални, но зоната за използването на задното крило в Мелбърн е почти 880 метра, което означава, че ще разберем дали те са достатъчно за изпреварване с разлика в скоростта от над 10 км/ч.

Зимното чакане свърши и това е най-хубавото. Битката започва отначало, като до световната титла има 19 големи крачки - първата е в неделя в Австралия. Да видим кой ще ги направи най-бързо и най-точно.

Да се насладим на борбата между най-добрите пилоти в света. Защото това е смисълът на Формула 1.

 

Най-четените