Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как Кобаяши спечели 14 места

Камуи Кобаяши стартира предпоследен, но взе точки в Унгария Снимка: Getty Images
Камуи Кобаяши стартира предпоследен, но взе точки в Унгария

Едва ли преди старта на Гран при на Унгария японският пилот на Sauber Камуи Кобаяши е очаквал, че след като стартира предпоследен - 23-и, ще има шанс да се бори за място в зоната на точките.

Изпреварванията на "Хунгароринг" са трудни, това се видя и при битката на Себастиан Фетел с Фернандо Алонсо, като германецът нито веднъж не получи шанс да атакува испанската звезда на Ferrari за второто място.

Но болидът на Sauber има система F-duct, която осигурява по-висока скорост на стартфиналната права и дали това не беше предимството, от което имаше нужда агресивният японец?

Общата картина на старта

Както обикновено става на старта в Гран при на Унгария, пилотите, които тръгват от чистата страна на стартовата решетка имат предимство в атаката на първия завой. Алонсо успя да изпревари Марк Уебър, а Люис Хамилтън се изравни с Фелипе Маса, но не успя да го задмине, тъй като се оказа затворен зад колата на Уебър.

Това позволи на Виталий Петров - който също стартира от чистата страна и вече беше задминал Нико розберг - да атакува и да изпревари Хамилтън.

Какво се обърка за Дженсън Бътън? Световният шампион тръгна добре от 11-о място и на влизането в първия завой вече беше 10-и. Но пред него се оказаха борещите се Розберг, Роберт Кубица и Педро ле да Роса и Бътън нямаше как да прогресира.

Това позволи на двамата пилоти на Williams и на Адриан Сутил да го атакуват отвътре на първия завой, а Михаел Шумахер го изпревари от външната страна, като мина през зоната за сигурност. И накрая Витантонио Лиуци - който може би удари леко отзад Бътън на излизането от завой №1 - успя да спре по-късно от Дженсън и го изпревари на влизането във втория завой.

В бокса и след това

В началото на спиранията в бокса първи там се озова Бътън, а това съвпадна с излизането на колата на сигурността на пистата.

След нейното прибиране Марк Уебър изкара още 26 обиколки със супер меките гуми и натрупа аванс, който му позволи да спре в бокса и да се върне начело на колоната.

Във фокус - Кобаяши

Камуи тръгна 23-и и завърши 9-и, но как успя да постигне това?

Още при потеглянето на старта Кобаяши атакува и петимата пилоти на новите отбори, които тръгнаха пред него. Това звучи лесно, но всъщност е трудно - вече няколко пъти тази година други пилоти не успяваха да се справят с тази задача. Камуи изпревари трима от новите отбори на влизането в първия завой, а другите двама бяха догонени и задминати в следващите няколко завоя.

След това, още сме в първата обиколка, Камуи изпревари Себастиен Буеми и след това последва Бътън при атаката му срещу Лиуци няколко тура по-късно.

От бокса на Sauber прецениха добре, че Камуи ще загуби време ако спре веднага зад Де ла Роса за гуми и го оставиха още една обиколка на пистата. При рестартирането след колата на сигурността Кобаяши изпревари Шумахер и оттам нататък прогресира в класирането заради колите, които отпаднаха пред него.

Така на финала Кобаяши завърши 9-и - почти невъзможна задача, когато стартираш предпоследен в Унгария. Почти.

 

Най-четените