Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новата ера "Марк Маркес"

Маркес се носи към поредната победа.
Испанецът доминира сред най-лудите глави за втора поредна година.
Ясно е кой е номер едно - Марк и екипът му!

Марк Маркес стана шампион в кралския клас на Световния шампионат по мотоциклетизъм. Отново. За втора поредна година от общо две в кариерата си сред най-лудите глави. От всички извънземни Маркес се оказа това от най-далечната планета, недостижима за никой друг. Но дали това е достатъчно да говорим за нова ера в шампионата? Дали  не чуваме тези смели думи всеки път, когато на хоризонта се появи някой нов, свеж пилот, предизвикващ ветераните да дадат най-доброто от себе си, за да останат на върха?

Най-младият шампион в историята на надпреварата винаги е бил специален и никога незабележим. Още с появата си в най-ниския клас на Световния шампионат (125сс) през 2008 Маркес започна да пише история. На възраст 16 години и 89 дни той става най-младият испанец, печелил квалификация в клас от Световния шампионат. За трите години при малолитражните машини Марк полага стабилните основи на бъдещия голям шампион, а десетте му победи през 2010 година носят и първата му титла, а името му остана в историята като последния шампион преди закриването на класа.

Следващото стъпало логично е Мото 2, където след година адаптация и второ място, номер 93 печели втората си титла във втори клас през 2012 година. Още преди да валидира успеха си, през юни 2012 е обявен двугодишният договор между испанеца и Репсол Хонда в кралски клас, след като Кейси Стоунър шокира всички с преждевременното си оттегляне от спорта. Едва ли в този момент другият пилот на отбора Дани Педроса, гонещ титлата година след година, е подозирал, че новият му, голобрад съотборник ще се окаже такова чудовище на борда на отличната Хонда.

През 2013 година Марк Маркес се качи 16 пъти на подиума в 18 състезания. Спечели 6 от тях, още толкова пъти остана втори. Беше най-бърз в квалификацията 9 пъти. Всичко това се оказа напълно достатъчно, за да хвърли голямата бомба и да стане най-младият притежател на титлата в Кралския клас със своите скромни 20 години. Но дори това едва ли е достатъчно, за да кажем, че започва нова епоха, носеща името на младежа от Сербера. Настоящата, 2014 година, трябваше да докаже дали Марк Маркес е аномалия или константа.

Доказателството дойде и то бързо като огнената машина на Маркес. От 15 състезания Марк спечели 11, а серията му от 10 поредни победи беше направо разтърсваща. Едва в средата на август съотборникът му Дани Педроса успя да види най-високото място на подиума под краката си в Гран при на Чехия. Абсолютната доминация на Маркес обаче беляза сезонът, който дори още не е завършил. Не, Марк Маркес не е аномалия. Може да звучи смело, само две години и две титли след пристигането му при кралете, но това е самата истина.

Едва четвъртият в историята след Майк Хейлууд, Фил Рийд и Валентино Роси, който има титли и от трите класа на Световния шампионат. Първият след Кени Робъртс през 1978 година (14 преди Маркес да бъде заченат), който печели титлата в най-висшия клас при дебюта си. Това е Марк Маркес - новата ера на световния мотоциклетизъм.

 

 

Най-четените