Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Германия над всичко

Германия над всичко Снимка: Getty Images

За първи път в историята на модерната Формула 1 Германия разполага с толкова много пилоти на стартовата решетка, а като допълнение - нивото им е много високо и те все още са неприлично млади и бързи.

Единственото изключение в тази групичка е 7-кратният световен шампион Михаел Шумахер, но ако не бяха неговите успехи, то едва ли последователите му щяха да си пробият толкова лесно път напред.

Преди Михаел Шумахер, последният топ пилот на Германия бе Бернд Шнайдер, който обаче не успя да надскочи статута си на звезда в Zakspeed през 80-те години, а доста преди това талантливият Йохен Риндт избра да кара за Австрия.

Шуми обаче промени всичко - заради него германските компании започнаха да настъпват във Формула 1, а успехите му изградиха солидна фенска база - статици хиляди верни почитатели на пистите и милиони пред телевизорите. Днес Формула 1 е сред най-популярните спортове в Германия и тепърва ще се развива с оглед на качествата на Себастиан Фетел и компания.

Шестима германски пилоти на старта на „Хокенхайм" този уикенд - това е една четвърт от пилотите в световния шампионат тази година, това няма как да се пропусне. Още веднъж, любимците на германските фенове, защото важният въпрос не може да се избягва: Кой от тях ще успее да замени Михаел?

Михаел Шумахер

Михаел е най-успешният пилот в историята на Формула 1 - 91 победи и 7 световни титли.

Завръщането му тази година обаче не се развива по най-добрия начин - за 10 състезания Шуми много рядко успя да изпревари съотборника си Нико Розберг, както в квалификациите, така и в състезанията.

По-притеснителното е, че Михаел не успява да стопи разликата с Нико. На „Силвърстоун" Розберг стигна до подиума, а Шуми потъна до деветото място.

Проблемите му породиха слухове, че Михаел може да си тръгне по-рано, но той ги опроверга с твърдението, че догодина ще се бори за титлата.

Нико Розберг

Мнозина очакваха Нико да е жертвеното агне в тима на Mercedes този сезон, но се получи другояче - Розберг има 90 точки, а Михаел - 36.

В началото на сезона Розберг дори успя да изскочи на второ място в класирането при пилотите, след като се качи на подиума на „Сепанг" и в Шанхай.

Ако Mercedes има шанс да вземе победа тази година, то Нико е логичният избор за това, а не движещият се по-назад Михаел.

Себастиан Фетел

Фетел е най-напред от германските пилоти в класирането - 4-и, а ако не бяха проблемите с болида на Red Bull в първата половина на сезона, то Себастиан щеше да е доста по-напред в подреждането.

Атмосферата в тима е напрегната - първо заради техническите проблеми, след това и заради противопоставянето между двамата пилоти Фетел и Марк Уебър, като двамата дори се удариха в Турция и това лиши отбора от двойна победа. Фаворизирането на Фетел от страна на тима поставиха немския пилот в неблагоприятна светлина и световните медии малко по малко променят отношението си към него.

Фетел допусна отчаяна грешка в Турция - той причини катастрофата с Фетел, а на „Силвърстоун" извади лош късмет - в първата обиколка колата му се докосна с тази на Люис Хамилтън и германецът трябваше да се упъти към бокса със спукана гума. В Англия обаче се разрази скандала с новото предно крило на RB6, което бе свалено от колата на Уебър и дадено на Себ половин час преди квалификацията. Това също не подобри имиджа на Фетел, който този уикенд е под огромно напрежение да се представи добре пред родна публика.

Адриан Сутил

През 2010 Сутил записва най-добрия си сезон във Формула 1 - пилотът на Force India е само на една точка зад Михаел Шумахер.

Тази година Сутил категорично доказа, че е по-бърз и по-постоянен от съотборника си Витантонио Лиуци, освен това записа и няколко красиви изпреварвания, които му спечелиха още фенове - като атаките срещу Буеми във Валенсия и срещу Шумахер на „Силвърстоун".

Тимо Глок

Кариерата на Глок във Формула 1 досега се развиваше малко странно. През 2004 той записа няколко старта за Jordan, след което му трябваха осем години, за да се върне в шампионата - през това време той кара в Champ Car и сериите GP2, но в крайна сметка си осигури място в Toyota.

След оттеглянето на японския гигант, Глок се насочи към новака Virgin, където бюджетът е в пъти по-малък, а битката е за доста по-задни позиции.

Едва на „Силвърстоун" обаче болидите на Virgin бяха достатъчно бързи, за да дадат шанс на Глок и Ди Граси да се опитат да догонят Lotus.

Нико Хюлкенберг

Бившият мениджър на Михаел Шумахер Вили Вебер сега се грижи за кариерата на Хюлкенберг и макар да не си личи от пръв поглед, Нико се справя отлично като за дебютант.

На някои писти Нико побеждава в квалификациите Рубенс Барикело и става все по-бърз. А кариерата му във Ф1 тепърва започва.

Ник Хайдфелд

В BMW-Sauber Хайдфелд се представи по-добре от Роберт Кубица през миналата година, но надеждите му да е титуляр в Mercedes се изпариха в момента, в който Михаел Шумахер подписа с тима.

Но ако проблемите на Михаел продължат, то позицията на Хайдфелд може да не се окаже толкова лоша - ако Шуми се откаже, но Ник ще е фаворит №1 за мястото му. Само трябва да има търпение. И малко късмет.

 

Най-четените