Новото поколение i20 R5 с добро време на дебютното си състезание в Корсика | sportcafe.bg
Sportcafe logo

Новото поколение i20 R5 с добро време на дебютното си състезание в Корсика

Sportcafe
04.10.2016, 12:30 (обновена 04.10.2016, 12:34)
hyundai, рали, обиколка на корсика

Кевин Абринг и Себ Маршал преждевременно прекратиха участието си поради изтичане на вода

Hyundai Motorsport издържа на тежкия дебют за Новото поколение i20 R5 на Обиколката на Корсика, тъй като след удар и теч в охладителната система прекратиха участието на Кевин Абринг по време на втория ден от ралито.

Дългите етапи, с които ралито в Корсика е известно, бяха трудно поле за доказване за новата машина. Абринг беше с трето време във WRC2 по време на първия състезателен ден, в който нямаше влизане в сервизен бокс и чисто новата кола измина успешно 160 км отсечки. След леки подобрения преди втория старт, Новото поколение i20 R5 отново показа добри резултати и темпо в съботния ден.

Вторият състезателен ден започна с етап 5. През тежките 54 км Абринг успяваше да изравни резултатите си с тези на по-опитните пилоти от WRC2. Същото важеше и за следващия етап, дълъг 30 км, но близо до финала, проби охладителната система на състезателния автомобил и повреди окачването, което забави темпото му.

Въпреки че Абринг и Себ Маршал пристигнаха със закъснение в сервизния бокс, те решиха да поправят колата си и да се върнат на състезателните отсечки. Седмият етап беше по същия маршрут като сутрешния начален, където екипажът записа добро време. Новото поколение i20 R5 постигна най-добри резултати във WRC2 в началото на отсечката, но след преминаване на половината километри, проблемът с изтичането на вода от колата, породен от предходния инцидент, отново забави Абринг/Маршал. За съжаление, в сервизния бокс установиха след прегледа на колата, че двигателят е повреден и ралито за тях е приключило.

Кевин Абринг споделя: „Тъкмо започнахме да показваме на какво е способно Новото поколение i20 R5. Имахме добър, силен старт, приключихме първия тежък ден без никакви проблеми и показахме на конкурентите си на какво сме способни и през втория ден. Въпреки повредата в окачването, знаехме че не можем да се борим за първите места, но искахме колата да е по етапите до край. След поправката отново бяхме с конкурентно време по отсечките, но след теча в охладителната система, заради удара, се забавихме отново. В сервизния бокс установихме, че двигателят е повреден, в следствие на инцидента, заради което отпаднахме от състезанието.”

Един от двата клиентски екипажа – Фабио Андолфи също показа потенциала на състезателния автомобил. В последния етап в събота, той успя да настигне водача във WRC2, стопявайки разликата само на 2 секунди дори се приближи до него в отсечката.

Саразен, който също управляваше Новото поколение i20 R5, като представител на първите клиенти на колата, се наложи да отпадне поради удар и счупено колело в събота следобед.

Мениджърът от Hyundai Motorsport Андреа Адамо споделя: „Участвахме на Обиколката на Корсика – рали Франция, за да докажем издръжливостта на Новото поколение i20 R5. Ние, както и клиентите ни, успяхме да покажем, че нашите коли могат да се конкурират с лидерите във WRC2. Да се доближим до времената на по-опитните пилоти в нашия клас и дори да ги бием на някои етапи по време на дебюта си, означава много за нас. За съжаление, този теч в охладителната система се случи, когато колата изглеждаше най-силна. Знаехме, че дългите отсечки на това тежки рали ще бъдат трудно поле за изява за дебютиращ автомобил и това се оказа факт. Ценните уроци, които научихме тук, ще бъдат използвани за подобрение на автомобила, за да могат клиентите ни да продължават да се борят с лидерите в клас R5.”

Разработващият отдел на i20 R5 ще се върне в Алценау, Германия, където ще продължи работа по автомобила, използвайки опита от Корсика, като продължава да произвежда и нови коли за клиенти.

Oще: hyundai  hyundai i20  hyundai i20 r5  hyundai racing trophy  кевин абринг  обиколка на корсика  рали  себ маршал 


Още от Hyundai Racing

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.


Видео