Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Симеон Симеонов поведе в третия кръг на Hyundai Racing Trophy

Симеон Симеонов/Йордан Йорданов поведе след първия състезателен ден от рали „Троя“ в в Чанаккале
Симеон Симеонов/Йордан Йорданов поведе след първия състезателен ден от рали „Троя“ в в Чанаккале

Екипажът Симеон Симеонов/Йордан Йорданов поведе след първия състезателен ден от рали „Троя“ в в Чанаккале, Турция. Надпреварата е трети кръг от едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy и се провежда този уикенд, 1-2 юли. Общото време на дуото от 5-те етапа е 1:00:36.8, втори са Денис Станчовски/Младен Карчев с 1:02:30.8. Женският тандем Виктория Гъркова/Велислава Павлова заслужено се пребори за третото място с 1:06:16.4. На четвърта позиция и с време от 1:23:18.9 се нарежда новият турски екипаж в надпреварата – Топрак Кандан/Ерхан Арикан.

Състезателите и автомобилите Hyundai i20 Coupe R се справят добре в изключително тежкото състезание с много дълги трасета, в които се редуват остри завои и бързи участъци. Налага им се да се справят и с 40-градусовата жега, от която асфалтът буквално се топи.

Първият състезателен етап Paris 1 не мина без инцидент – след като 30 от колите вече бяха преминали успешно трасето, се наложи той да бъде прекратен, заради горящ автомобил. Така екипажите на Hyundai Racing Trophy преминаха отсечката в несъстезателно темпо и им беше присъдено служебно време от 14:58.2, за да могат да участват в генералното класиране.

От втория състезателен етап Homeros 1 закономерно поведоха Симеон Симеонов/Йордан Йорданов, които са и победители в първите два кръга на едномарковия шампионат. Преди състезанието младият пилот обясни, че ще бъде изключително внимателен, предвид трудните условия и непознатия терен, така че ще набира скорост постепенно. „Надявам се да се получи добра битка с моите конкуренти“, пожела си той.

Успех постигна и 16-годишният Денис Станчовски, чиято цел на това състезание е да се изкачи с една позиция напред и да се класира на второ място, като продължава да трупа опит на пътя. За него това е трета надпревара и резултатите му се подобряват с всеки изминат километър.

Дамският екипаж Виктория Гъркова/Велислава Павлова също показа силен дух и решимост да се изкачва в класирането. На втория етап момичетата претърпяха лек удар с автомобила си, така че се наложи механиците в сервизния парк да покажат умения и бързина, за да сменят повредената броня. След отстраняването на аварията дуото показа увереност и твърдост на пътя. Гъркова е категорична, че, въпреки някои сериозни изпитания за майсторството на пилотите по трасето, ще успеят да докажат, че могат да бъдат сред добрите рали състезатели.

Турският пилот Топрак Кандан се справи отлично с първото си рали, въпреки че изгуби време на втория етап заради лек технически проблем. На третия етап - Paris 2, малко го забави изпускане на завой. В четвъртия - Homeros 2, обаче успя да навакса и с много добро време изпревари по-опитната от него Викторя Гъркова, което показва, че свиква с колата. А на финалния дори се нареди втори след водача Симеон Симеонов. Така 18-годишният дебютант, който има опит в картинг надпреварата - V1 Challenge, натрупа километри с Hyundai i20 Coupe R. „Това е първият ми досег със състезателен автомобил. Целта ми е да финиширам успешно“, каза той преди старта.

На последния и специален етап от съботния ден – Troia Horse, който се проведе в центъра на града, Виктория Гъркова се нареди на трето място, а Денис Станчовски на четвърто. Въпреки това класирането и разликите между четирите екипажа на Hyundai Racing Trophy се запазиха. На Troia Horse състезателите по особено атрактивен начин показаха спортното си майсторство, докато слаломираха и правеха сложни фигури между препятствия от гуми. Те вече се подготвят за утрешната битка, която ще започне в 12:18 часа.

Първият състезателен ден на рали „Троя“ имаше 5 етапа с обща дължина от 98,60 км. В неделя екипажите ще трябва да преминат през 3 етапа с обща дължина 55,70 км.

 

Най-четените